PDA

Visa fullständig version: Löste Inte översättning från något annat än engelska?



widotcom
04-06-10, 16:35
Fungerar bra översätta engelska till något annat ... Men om jag navigera till / forum / es /********** och sedan lägga på spanska, konverteras den inte posten tillbaka till engelska (eller något annat språk).

Jag har ställt:

Visa originaltexten för användare: Tillagt av Javascript

och även provat andra alternativ, men inget verkar fungera. Jag är säker på att det är något dumt jag gör ....

Dessutom, jag ser inte översatt URL: er, men jag är okej med det för nu. (Med vBSEO)

kamilkurczak
04-06-10, 22:16
hej,

dels (om din andra fråga) - Länkar som har översatts, måste du byta två filer:
1. FORUM_ROOT / includes / functions_vbseo_createurl.php
2. FORUM_ROOT / includes / functions_vbseo_url.php
hela instruktionen du har i gör-inte-upload mappen (Viktigt) - En del av vBSEO integration (Integration med andra mods)

Nu om den viktigaste frågan (översättning): Gå till-> admincp-> vBET-> google
Jag föreslår fastställande av tillit Google när förtroende värda i Google språkidentifiering
Du kan ställa in förtroende - Jag föreslår att ställa 0,1 (10%) i Google språkidentifiering Confidence
Som standard om det är 0,1 - så om Google är minst 10% säker på meddelandespråk sedan vBET kommer att markera nytt meddelande genom lang BBCode automatiskt. Om Google inte kommer att vara säker nog - budskapet förblir som det är och admin kan uppdatera den manuellt om det är nödvändigt.

krävs, måste du manuellt redigera befintliga inlägg. Du måste sätta den befintliga texten i [lang =] taggar.
Allt finns beskrivet här:

widotcom
05-06-10, 00:03
Översättning fråga: jag får det, om jag vill lägga upp på spanska, kan jag vara på något språk, inklusive standard, men måste sätta ett [lang = es] BBCode runt min post då, korrekt? Och då kommer systemet att automatiskt översätta till vilket språk (när jag väl lägga till lang BBCode)?

ETA: Missade ett steg på vbSEO anvisningar ... Allt fungerar nu .. TACK ******

En liten sak och undrar om det är okej .. tittar på en tråd nu .. Titeln är:

Realmente bueno nueva característica .

URL innehåller accenter i ... Är det okej i google etc?

realmente-bueno-nueva-caracter%C3%ADstica-628861/

kamilkurczak
07-06-10, 15:25
hej,

det är inte ok (caracter% C3% ADstica)

Pleae se till att du gjort alla nödvändiga konfigurationer av vBulletin (och vBSEO om du har) som beskrivs i ReadMe.html i installationspaket. Om du inte kan du ha problem med vissa språk tecken.

översätta problem: om du ställer in "Trust Google när resultatet är förtroende värda" nya tjänster kommer att automatiskt placeras i Lang BBCode, men du måste packa upp den gamla inlägg i denna tagg.
Om du skriver i forum modersmål denna text inte kommer att vara förpackade i en tagg.

kamilkurczak
10-06-10, 09:35
Åh, jag är ledsen ..

Detta är inte en fråga. Prova att kolla denna länken i en annan webbläsare (Opera, Firefox),
ska översättas korrekt.
Detta är ett problem med webbläsaren. Google söker igenom denna länk korrekt (med bokstaven).

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET 4.10.1