PDA

Visa fullständig version: vBulletin 3.6.12 och vbet kompatibilitet?



mario06
03-06-10, 07:43
Hej, jag har vBulletin 3.6.12-versionen och jag har inte för avsikt att uppgradera eftersom jag tycker den här versionen är mindre buggiest och snabbaste. Jag har också vbet fri version (med donation) installerat.

Mitt forum har 143k medlemmar 373k inlägg på en dedikerad server, tyvärr kan jag inte ställa in alla av flaggorna aktiva eftersom belastningen är hård (har fixade prestanda när den är som bäst).

Jag vill att den fulla versionen för om jag inte misstar mig kan du svara på önskat valda språket och att det är bättre server optimeras.

Hur som helst, skulle uppgradera vara lätt att göra som: avinstallera den fria versionen och installera den fullständiga versionen eller skulle jag stöta på någon typ av problem i detta?

Och för det andra planerar du på någon form av sommarens försäljning för vbet:)

vBET
03-06-10, 09:32
Hej, vBET 3.x definitivt mer optimerat att fri version. Snabbare cache, snabbare algoritmer, extra prestanda parametrar, elimineras dubbel omdirigering. Så i detta område kan jag garantera att det kommer att bli snabbare och din server lasten kommer att gå ner.

Tyvärr, men vi planerar inte någon sommar försäljning för vBET.

Installationen är så lätt som det var. Så bara avinstallera gratis version och installera betalat en.

Fortfarande - observera att vBET 3.x oficialy stöds för vB3.8 - Ja, vi har kunder Runing den på 3,7, och kanske även på 3,6. Så om fri version körs på din server då översättningen ska vara bra också betalat en. Fortfarande kan inte garantera att alla extra funktioner kommer att fungera. vBET använder vB krokar och om vi använder en del som inte ingår i 3,6 ännu, då denna kod inte kommer att verkställas. Men även om en eller två funktioner som inte är tillgängliga, ändå kommer du att ha mycket snabbare översättningar och mindre server last:)

mario06
03-06-10, 17:39
Vilka krokar och funktioner skulle inte vara tillgängliga? Den fria versionen är inte ger mig några problem annat än att optimera funktioner som ingår i den betalda 4 versionen.

Jag vill inte spendera pengar i onödan för eventuella kompatibilitetsproblem.

vBET
04-06-10, 14:06
Vilka krokar och funktioner skulle inte vara tillgängliga? Den fria versionen är inte ger mig några problem annat än att optimera funktioner som ingår i den betalda 4 versionen.

Jag vill inte spendera pengar i onödan för eventuella kompatibilitetsproblem.

Vet inte - vi har inte gjort tester på denna version. Vi kan ge dig hela listan krokar som används av vBET och du kan kontrollera gör de stöds i ditt vBulletin version.

kamilkurczak
04-06-10, 16:51
krok lista:


misc_bbcode_complete
useradmin_edit_column1
member_execute_start
userdata_start
global_setup_complete
bbcode_fetch_tags
bbcode_create
cache_templates
postbit_display_start
editor_toolbar_end
forumhome_complete
postbit_display_complete
showthread_similarthreadbit
threadbit_process
album_picture_complete
group_picture
showthread_complete
group_discuss_end
member_complete
external_query
external_start
register_addmember_process
profile_updateprofile
editor_toolbar_end
group_message_post_start
private_insertpm_process
newpost_process
visitor_message_post_start
picture_comment_post_start
profile_complete
register_form_complete
archive_process_start
archive_global
header_redirect
init_startup
mail_send
archive_thread_post
forumbit_display
archive_forum_thread
archive_complete
private_complete
private_messagelist_messagebit
group_discuss_end
group_complete
group_discussionbit_display_start
group_complete
group_discussionbit_display_complete
threadbit_process
online_bit_complete
postbit_display_complete
parse_templates
showthread_postbit_create
showthread_similarthreadbit
login_redirect
profile_editprofile_start
redirect_generic
xml_print_output
external_complete
global_complete
archive_complete
global_start

mario06
05-06-10, 14:45
Jag gillar verkligen denna mod en hel del, så ni tror att jag ska dra en hel del av det eller skulle det vara meningslöst för mig? Jag förstår verkligen inte vikten av varje av detta krokar.

Jag vill att styrelsen översätts snabbt och server optimerad i övrigt vet jag inte vad jag skulle gå miste om och om nödvändigt, men säkert jag vill inte ge mig några problem på min bräda eftersom jag har mycket lite tid att arbeta ut det om det tar mycket tid.


Hälsningar

vBET
05-06-10, 20:32
Som jag redan skrev kommer du definitivt ha snabbare översättningar och mindre lasten på servern. Översättningen i sig är att använda samma krokar som i gratis version så det förmodar att arbeta. Eftersom vBET inte testades på vBulletin 3,6 jag kan inte berätta vilka andra funktioner inte kan fungera väl. Kontrollera vilka av given krokar stöds av vB 3,6 och om vissa inte är så berättar vi vad kommer inte att fungera korrekt. Även du kan bara tänka på att uppdatera vB sig själv ...

mario06
06-06-10, 19:22
Hur skulle du installerar göras?

Avinstallera den fria versionen och ta bort alla Referenser och ta bort alla FTP-mappar och sedan installera de betalat för version?

vBET
06-06-10, 22:21
Avinstallera gamla. Installera ny.

För avinstallera, den gamla är det nog att göra detta av Admin CP. Självklart om du inte vill har inte använt filerna på FTP, kan du också ta bort dem.

Installera nya en ser ut precis som gamla - ladda upp filer, import produkt fil, konfigurera. Också - för vBSEO integreringen är ytterligare steg - som beskrivs mycket bra i ReadMe.html fil:)

mario06
08-06-10, 12:18
Jag köpte "Betald 4 Version" ska jag installera den i morgon, men jag skulle vilja att du skulle lägga till ytterligare en kategori inom licensiering avsnittet: Mobil och telekommunikation ...

Hälsningar

vBET
09-06-10, 11:16
Och vad är ditt förslag om dess innehåll? :)

mario06
09-06-10, 14:41
en mobiltelefon kategori i allmänhet:)

vBET
09-06-10, 17:31
en mobiltelefon kategori i allmänhet:)

Har verkligen ingen aning om vad som bör ingå i vår licens på det här området ... : O gärna PM om du vill diskutera detta

mario06
09-06-10, 18:31
Med andra ord när du går redigerar din licens, du väljer den kategori som ditt forum tillhör, är mitt forum om mobiler | mobiltelefoner och telekommunikation och det skulle vara trevligt att jag skulle kunna välja något liknande istället för att bara välja diverse.

På vBulletin 3.6.12 allt går bra, bara lite mer på prestanda och ett par andra saker och vi fick några allvarliga saker här. :)

vBET
10-06-10, 11:33
Åh - nu förstår jag. Jag tänkte att ni vill att vi ska ändra licensavtal;)
Om prestanda - se här för tips:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html

mario06
11-06-10, 07:03
Jag fick resultatet tweaked ut redan, jag väntar på den oregistrerade användare cache genomförande i 3,34 versionen. :)

vBET
22-06-10, 22:17
Så du har det nu:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations supported by vB Enterprise Translator 4.10.1