PDA

Visa fullständig version: Så för att hålla titeln i forumet på originalspråket?



trevis
04-05-10, 00:53
Jag skulle vilja vissa forum titlar inte har översatts. Detta är möjligt? Försökte bbcode notranslate "" men det fungerade inte... bbcode verkade som en del av titeln.Vänliga hälsningar, Trevis

vBET
04-05-10, 10:26
BBcode notranslate är endast för meddelanden. I mallar använd bara inte översatt område - sätta din text mellan: och

trevis
06-05-10, 02:31
BBcode notranslate är endast för meddelanden. I mallar använd bara inte översatt område - sätta din text mellan: och
Perfekt! Tack! Men i namnlisten på webbläsaren håller visar översättningen oönskade ... är hur man ska fixa det också?

vBET
06-05-10, 16:11
Perfekt! Tack! Men i namnlisten på webbläsaren håller visar översättningen oönskade ... är hur man ska fixa det också?

Ja - Använd inte översatta område för sidans titel - detta kommer att kräva förändrade mycket mallar (hitta alla med <title> och lägga $ vboptions [bbtitle] insidan översätts inte området).

Du kan också försöka att inte lägga översatt området inte i mallen, men i VB konfiguration (ej testad). Om vB inte ändrar tecken vid utskrift forum namn, sedan i slutet på varje plats där ditt forum namn visas det kommer att vara inne i inte översatt området.
Observera att vi inte testa den och inte vet, hur det kommer att påverka forumet (dvs e-post är inte analyseras nu så om det kommer till e-post så kommer det att stanna där - observera att vi planerar att åtminstone rent e-post från våra kommentarer).

trevis
06-05-10, 18:08
Okej. Jag försöker ändra bara FORUMDISPLAY, eftersom det är bara det att översättning av titeln som stör mig.Jag hittade följande kod:


...
<head>
{vb:raw headinclude}
<title>{vb:raw foruminfo.title_clean}</title>
...

men inte där jag förstår dig rätt inkludera
$vboptions[ bbtitle ].Kan du ge ett exempel?Tack.

---

Jag ändrade <title>{vb: rå foruminfo. title_clean}</title> av <title>{vb: rå foruminfo. titel}</title> FORUMDISPLAY i och det fungerade fint.

[] S!

vBET
06-05-10, 20:49
Ledsen att jag gav dig exempel från vB3.8 stor att du hanterat det:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1