PDA

Visa fullständig version: Löste Effekt servrar

Valdo
21-04-10, 10:58
Vi försökte testa alla parametrar att ni har gett oss under de senaste veckorna, men servern inte.Min värd vill jag fråga er vilka funktioner måste ha min framtida server att fungera bra med din plugin med tanke på dessa månatliga besök: trafik statisticsAll trafik statistik är uppskattningar över hela världen unik besökare (kakor) 65KUnique besökare (användare) 33KPage views120Kvisits71 Khttps://www.google.com/adplanner/site_profile#siteDetails? identifier=scuo.la&geo=001&trait_type=1&lp=falseQuali server funktioner råd?Dina andra kunder med liknande besök på min vad servrar använder?Tack

vBET
22-04-10, 15:05
Vänligen kontrollera din server i CPU och minnesanvändning område och bestämma vilka resurser krävs.

Tänk om inaktivering av vissa språk om din server inte kan göra det med alla (börja med några, och lägga till fler från gång till gång om servern håller den).

Också - jag ser i vår databas som du aldrig laddat ner något vBET under din licens. Hur vet du att din server inte är tillräckligt för vBET? ...

Valdo
22-04-10, 15:51
ledsen att jag inte förstår: som ser ut som jag har installerat vbet till dig .... du kan förklara det bättre?

Valdo
22-04-10, 15:54
Och "Men, sa min webbhotell mig att få denna fråga: den server jag använder nu betalar jag ca 600 € per år, kan inte göra det för att stödja forumet. Dess funktioner är: XEN Virtual Server XVPS 10 tusen 10GB HD 768 MB RAM dedikerade 1Mbps platt OS CentOS 5.x verkar normalt att du inte kan göra detta eller finns det en programvara problem? Vi har försökt allt och inte sand för att undvika konstant anslutning droppar. tack

vBET
22-04-10, 20:30
ledsen att jag inte förstår: som ser ut som jag har installerat vbet till dig .... du kan förklara det bättre?

Jag är väldigt ledsen - det är mitt misstag. Jag kollade vår databas där vi ser vilka filer som laddades ner av våra kunder. Just nu har jag kontrollerat din beställning och jag ser att du köpt installationen tjänst - det är därför jag inte såg någon nedladdade filen.
Återigen - mycket ledsen. Jag läste den för att se vad som är ditt forum URL och vilken version av vBET kör du.

Kan du skicka ditt forum URL och se vilka vBET version du kör.

vBET
22-04-10, 20:34
Och "Men, sa min webbhotell mig att få denna fråga: den server jag använder nu betalar jag ca 600 € per år, kan inte göra det för att stödja forumet. Dess funktioner är: XEN Virtual Server XVPS 10 tusen 10GB HD 768 MB RAM dedikerade 1Mbps platt OS CentOS 5.x verkar normalt att du inte kan göra detta eller finns det en programvara problem? Vi har försökt allt och inte sand för att undvika konstant anslutning droppar. tack

Anslutning droppar definitivt inte något normalt alls.

På vilken nivå du har anslutningar frågor? Mellan din server en webbläsare? Mellan din server och Google? Mellan VB och MySQL?
Vad är hastigheten på översättningen? Kan ni skicka oss ditt forum URL?

Valdo
22-04-10, 21:57
Webbadressen till forumet är skolan-Forum Taggar Zoints (http://scuo.la/) och när det är nere.Vi har flera veckor av bevis, men vi kan inte lösa våra problem.Oavsett din hjälp, samt vid behov, är väl gillade.Tack

vBET
23-04-10, 03:08
Vi hjälper dig med nöje. För att göra det behöver vi mer info. Vänligen svar på min sista frågor. Också vilken version av vBET använder du?

Jag ser att översättningarna är ganska snabb. Fortfarande ...

Just nu kan jag definitivt säga att du tappar mycket prestanda eftersom du har dubbla omdirigeringar, som redan elimineras i nyaste vBET versionen. Uppdatera till senaste vBET version och göra vBSEO integration igen (här har du information om nya integrationen steg:
Observera att senaste versionen har också många andra prestandaförbättringar. Om du redan kör på dem - fortfarande gjort nya vBSEO integration - detta kommer säkert dig mycket lasten på servern. Tro mig - många användare skriver stora ord om det:)
Om du inte mår bra i uppdateringar och integrationer, kan vi göra det åt dig - behöver bara yo köpa våra uppgradera tjänsten (http://www.vbenterprisetranslator.com/upgrade-service.php).

En sak till - jag ser att du har allvarliga problem med översatta webbadresser. På din server fungerar inte länkar som har särskilda bokstäver.
Dvs: det här en på polska arbetar därför har inga speciella bokstäver:
Nowa definicja magnetyzm (http://scuo.la/pl/fisica/1198-nowa-definicja-magnetyzm.html)
Och här har speciella bokstäver (AZ) och det inte fungerar:
Szkoły - Taggar Forum przez Zoints (http://scuo.la/pl/film-libri-musica/4171-ale-e-książki.html)
Detta är mycket viktigt - just nu språk som arabiska eller japanska (och några andra) inte fungerar alls på din server, eftersom det bara finns speciella tecken för dem.

Valdo
23-04-10, 07:08
ok, jag köpte bara uppdateringstjänsten. gå vidare om du vill ha: tillgång till data bör du ha dem andra gången sedan jag har installerat vbet, inte har ändrats.

vBET
23-04-10, 18:17
Vi samlar inte åtkomst till data från våra användare av säkerhetsskäl. Också de kan ändras när som helst. Det är därför vi frågar varje gång för faktisk tillgång till data.

Brådskande: Se vår e-post information.

vBET
23-04-10, 21:44
OK - uppdatera klar. Också skicka med e-post några tips om hur man kan diagnostisera vad som händer om problemet fortfarande existerar.

Ytterligare ett tips: tänk inaktivera vissa språk om din faktiska forum inte kan hantera alla dessa.

Också mycket viktigt! Vänligen träda tips i länken nedan. Jag ser nu att du inte blockerar irrelevanta sidor i robots.txt, så att du definitivt kan förbättra din prestation. Detaljer här: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html

Valdo
24-04-10, 10:10
Hej, jag har inte gjort något ännu men redan kända två problem: det är redan att föra hundratals fel av denna typ mysql_connect () [<a href="/forum/sv/function.mysql-connect">Function.mysql-connect</a>]: För många anslutningar scuo.la/public_html/includes/class_core.php/home/scuola/domains/on linje 311 sidor översättas webbadresser arbete bra med firefox men inte med IE. Till exempel denna paginaale... e-ksi ążki? (http://scuo.la/pl/film-libri-musica/4171-ale-e-ksi%C4%85%C5%BCki.html) i Eldfluga den läser så väl men med Explorer ingen.Det går inte att anpassa dig, va?Min värd och min webmaster är allt de gör tester men misslyckas med att lösa dessa problem.För tjänsten betalar du inte oroa dig.

vBET
24-04-10, 18:28
Hej,

Om dina frågor:
1. Detta är MySQL-konfigurationen fråga. Du låter mer Apache ämnen än MySQL-anslutningar, så när servern har massor av kunder och alla Apache trådar är upptagna finns det inte tillräckligt MySQL-anslutningar. Ändra MySQL fongiuration. Här är manualen: MySQL:: MySQL 5.1 Reference Manual:: B.5.2.7 För många anslutningar (http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/too-many-connections.html)
2. Jag kollade denna URL i monter IE och Opera och i monter det fungerar bra. Observera att det enligt IE denna länk kan se konstigt, men det är rätt länk - IE är bara enda webbläsare i detta ord som inte stöder visning av bokstäver i% notation. Det är fortfarande samma länk - bara se HTML-utdata i Opera och du kommer se samma% notation. Opera (och alla andra webbläsare förutom IE) visar det bara fint. Notera även att detta är globala standarden, så Google (och andra robotar) vet hur man ska tolka den och indexera den på lämpligt sätt. Det finns ingen fråga här:) (eller jag har inte förstått vad det handlar om;))

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Thanks to vBET 4.10.1 you can enjoy automatic translations