Visa fullständig version: Redan gjort inaktivera vissa forum
bhanuprasad1981
15-03-10, 19:10
Jag hoppas att du ger möjlighet att inaktivera vbet stöd för vissa forum:)
Just nu kan du göra detta genom att alternativet "Ignorera webbadresser" - det kommer att fungera om du har vBSEO sedan vBSEO lägger forum namn till varje webbadress.
Med VB Friendly URL det inte att fungera perfekt. Jag menar forum länk kommer att ignoreras under översättning spårning på vår sida blir det ingen flaggor och om någon lägger språkkod till forum länk sedan kommer automatiskt att omdirigeras till ursprungliga. Så sökmotorer inte kommer att gå till översatta trådar. Men om någon lägger från hand språkkod till tråden URL så det kommer att översättas.
Även denna lösning är mer kraftfullt än att bara ignorera vissa forum, eftersom du kan avaktivera beroende på vilket avsnitt du vill.
Prova den och berätta för oss inte befintliga lösningen tillfredsställa dig.
bhanuprasad1981
18-04-10, 14:04
kommer detta att avaktivera sitemap skapelse för att forum också? Jag använder vbseo sitemap generator.
kommer detta att avaktivera sitemap skapelse för att forum också? Jag använder vbseo sitemap generator.
Nej, du måste lägga till lämpliga villkor i ytterligare integration kod. Fråga gärna om det i Sitemap integration tråd: - Vi kommer att leta efter lösning:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):