Visa fullständig version: Löste Översättningar fungerar inte alls!
För vissa översatt (de flesta) språk, finns en hel del strängar saknas i de översatta versionerna på mitt forum. Du kan kontrollera detta som en gäst. Vad är problemet?
Förändrade API nyckel till ett med bara min domän och det fungerar nu.
Ok, nu är jag får detta problem igen, med och utan nyckel. Det fungerar bara då och då. Vid vilken e-post kan jag kontakta Google?
Jag tyckte att e-post och kontaktade Google. De rådde mig att en ny "userip" parameter har lagts till API och bör användas av stora webbplatser.
Jag ändrade alltså linje 214 i vBet_functions.php till: tillbaka Adress;
Samtidigt kräver global.php att få IP-adressen.
Vi har redan genomfört - väntar på nya versionen. userip inte är obligatorisk det är därför vi har ingen brådska med det. Vi kommer att göras nya vBET 3.x släppa efter vBET4.x kommer vara stabil och vi kommer att kunna flytta algoritm förbättringar vBET 3.x:)
Om du vill ha det snabbare, vänligen vbet_getTranslationURL ändra funktion i / includes / vbenterprisetranslator_functions.php så här:
function vbet_getTranslationURL($from,$to) {
global $vbulletin;
if ($vbulletin->options['vbenterprisetranslator_googleapikey']) {
return 'http://ajax.googleapis.com/ajax/services/language/translate?v=1.0&format=html&langpair='.$from.'|'.$to.'&key='.$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_googleapikey'].'&userip='.$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
} else {
return 'http://ajax.googleapis.com/ajax/services/language/translate?v=1.0&format=html&langpair='.$from.'|'.$to.'&userip='.$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}
}
Tack! På grund av storleken på min sida, var begäran utan userip oftast blockeras.
Ledsen för förvirringen - Jag kollade kod från gamla versionen. I vBET3.3.1 userip ingår redan i begäran:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):