PDA

Visa fullständig version: Avvisade Valet av flaggor för engelska

furnivat
20-10-11, 01:16
Jag köra ett forum på engelska. 90% av min forum-användare är från USA. Jag skulle vilja ha möjligheten att välja flaggan USA som standard engelsk flagga (för närvarande är det Förenade kungariket "Union Jack" flagga). Jag beklagar att be om detta eftersom jag faktiskt engelska själv, men jag måste ge min användare vad de vill! Just nu har jag manuellt redigera all_flags.gif GIF-bilden att ersätta flaggan UK med flaggan USA.

vBET
20-10-11, 11:54
Manuell edition är fina. Som vi anta att du inte behöver ändra det längre. Också andra användare när behöver kommer att ställa in det en gång och lämna den. Så från prestanda synvinkel är det bättre att bara redigera bilden i stället för att använda ytterligare alternativ som gör det möjligt för att ange varje flagga. I sådana fall som vi skulle kunna använda CSS Sprite - nu får endast en begäran alla flaggor. Utan CSS Sprite blir det en begäran per en flagga = 53 begäranden. Även bilder ändringar mycket ovanliga i vBET huvudsakligen har du redan lösning.

Vi förstår dina behov, fortfarande hålla i åtanke att detta skulle försämra prestanda och att det finns en enkel lösning för detta (bara redigera bilden) anser vi att vi inte kommer att gå för den.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1