PDA

Visa fullständig version: Löste Ytterligare förklaring till konstant användning av vbenterprisetranslator_seo.php

Simon Lloyd
02-10-11, 23:02
Jag tog upp denna fråga i en annan tråd till mig och begärde att starta en ny tråd, så här är det

Jag har ytterligare frågor, vbenterprisetranslatot.php använder alla min CPU-tid, kolla nedan:
Pid ************ Ägare Prioritering CPU% Minne% Kommando
12.493 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 104 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.496 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 72,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.495 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 67,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.492 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 42,0 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.490 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 23,5 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.484 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 11,7 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
20.732 (Trace) (Kill) MySQL 0 - 1.8 - 6.2 / usr / sbin / mysqld - basedir = / - datadir = / var / lib / mysql - user = mysql - pid-file = / var / lib / mysql / server.thecodecage.com.pid - skip-extern-låsning -

Jag har 4 CPU och det är att döda min sida nu att det inte kan få översättningar!, Jag har inaktiverat hälften av översättningar och fortfarande har problemet!

Kan någon hjälpa?
Michaels svar:

Använd en tråd per en fråga. För nyemission använda andra tråd. Kort - det är inte vbenterprisetranslator_seo.php som tar hela dina resurser - det är hela ditt forum, eftersom varje forum begäran går trought vbenterprisetranslator_seo.php som bara sätter några variabler för vbseo.php och inkluderar verkligen begärda resursen. Du sätter hela ditt forum trafik till denna fil från din. Htaccess-filen. Så det finns ingen problem med denna fil alls - det är hela din forumet konsumtion. Om mer beskrivning på detta område behövs - vänligen öppna ny tråd för det eller hitta redan existerande. En fråga per en tråd Kan du förklara närmare, för om jag inaktiverar vbet då att filen fortfarande används, om jag ändra namnet på den filen forumet kan inte nås.

vBET
02-10-11, 23:32
Som du kan se att öppna filen Det finns ingen logik som kan konsumera ens 1% av din CPU. Detta är bara framsidan controller (eller bara ett filter) som gör det möjligt att integrera vBET länkar förändringar (språkkod) med vbseo. Annars vbseo skulle använda omdirigeringar på vBET länkar. Så all trafik på ditt forum kommer av filen. Filen innehåller bara några få variabler som krävs av vbseo och sedan inkluderar vbseo.php själv.

Så om du skulle använda vBulletin med vbseo och utan vBET så skulle du se att alla dina önskemål går igenom vbseo.php som front controller för vbseo. När du använder vBET även då vi bara lägga lite filter innan vbseo.php front controller, som krävs för integration. Så resultat som ni ser är det inte hur mycket resurser tar filen, men hur många resurser tar begäran som kommer tråg filen. Och varje begäran kommer tråg det, eftersom vbseo kräver att alla ansökningar kommer tråget vbseo.php

Naturligtvis ditt forum utan vBET tar mindre resurser - översättning är inte gratis, men du skulle ändå se liknande resultat bara med vbseo.php istället filen. Denna arkitektur är tvingade av vbseo. vBET inte använder filen alls när de används utan vbseo.

Och när du inaktiverat vBET filen används fortfarande, eftersom du fortfarande omdirigeringar alla forum förfrågningar där av. Htaccess. Du måste kommentera vBET regler där. Men som jag bara skrev det inte kommer att förändras för mycket kommer du att se liknande sak, bara med vbseo.php istället filen eftersom vbseo kräver regler Omdirigerar till vbseo.php fil. Om man tittar tillräckligt nära kan du hitta det vBET regler (för att inte översatta sidor) är helt enkelt samma regler som för vbseo.php bara för att våra filter fil.

Och regler. Htaccess är också skälet till varför ditt forum inte var tillgänglig när du ändrade filnamnet. Du var fortfarande styra där, men platsen var inte existerar längre.

Tala om du har fler frågor inom detta område:)

Simon Lloyd
03-10-11, 00:05
Tack för förklaringen - fick det! :)

Du kan markera löst nu.

vBET
03-10-11, 00:08
Great - markerat som löst

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 brings automatic translations