PDA

Visa fullständig version: Brutna CSS Länkar



dweu
22-09-11, 11:00
Hallå

Jag använder gratisversionen av vbet med vBulletin 3,8 och använder nginx webbserver.

Detta är min omskrivningsregler:

location = /forum {
rewrite ^.+ /forum/ permanent; }

location /forum {
rewrite ^/forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ /forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 last;

rewrite ^/forum/(ga|af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ last;
rewrite ^/forum/(ga|af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 last;

if (!-e $request_filename) {
rewrite ^/forum/(.*)$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php last;
}
}

if ($request_filename ~ "\.php$" ) {
rewrite ^/forum/(.*)$ /forum/vbenterprisetranslator_seo.php last;
}


När jag får översatta sidan länken, jag ser CSS-fil katalogen ersattes som:

/forum/tr/clientscript/vbulletin_important.css?v=387

Det bör

/forum/clientscript/vbulletin_important.css?v=387

Kan någon hjälpa mig?

r.dziadusz
22-09-11, 14:34
Hej!
Snälla ge mig länk till ditt forum, och kan ni visa mig hela. Htaccess

dweu
23-09-11, 13:37
Hej!
Snälla ge mig länk till ditt forum, och kan ni visa mig hela. Htaccess

I dont använder Apache och jag inte använder. Htaccess.This är en nginx omskrivning fråga.

r.dziadusz
23-09-11, 16:49
Tyvärr, skulle ni kunna pm ditt forum adress och admin access, men jag måste kolla det på plats.
En sak till, du använder senaste versionen av vBet

r.dziadusz
01-10-11, 11:08
Inget svar, jag anser att det är löst, om du har fler frågor om detta problem, fråga, för alla andra frågor vänligen öppna nya ämnen

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vBET Translator 4.10.1