Visa fullständig version: Löste CMS i rot, forum / forum
Hej,
Jag skulle vilja veta vilka förändringar som krävs i din vbet installationsanvisningarna för forum som har stegen till genomfört följande länk (särskilt den andra uppsättningen av instruktioner i det inlägget för VB installationer på / forum):
www .vbseo.com/f5/vbseo-3-5-release-candidate-1-here-39776/index10.html # post254125 vBSEO 3,5 Release Candidate 1 är här! - VBulletin SEO Forum
Jag försökte installera vbet igår och fick en 404 när jag laddat om mitt forum och jag gissar att detta hände för att jag genomfört förändringar på länken.
Tack
kamilkurczak
07-03-11, 11:30
hej.
Om du har ditt forum i forum mapp du ska redigera en vBET huvudinställningarna:
admincp-> vBET-> Main
Forum katalog till / forum
-Link Skriv för att VBSEO_URI
-Översättning länkar typ SEO
dels måste du göra en htaccess-fil som den här:
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
om det fortfarande inte bra - var god klistra in här din htaccess innehåll och aktivera VBET på din webbplats - Jag ska kolla upp det.
Tack
Tack så mycket. Jag ska försöka att och kommer att låta dig veta hur det gick.
Fungerade inte tyvärr. Jag kan inte lämna vbet aktiv på grund av 404. Detta är innehållet i tråden jag refererade:
/ Forum (eller en annan mapp namn) VB4 installera
Sätter CMS i roten, utanför ditt forum mapp, utan / innehåll / omdirigera och ditt forum stanna kvar i sina undermapp som alltid.
Steg 1
Kopiera forum / index.php till din rotkatalog.
Se index.php är inställd att kräva innehåll.
Kod:
kräver ("content.php ');
och att forumet kräver koden lite kommenteras ut.
Du måste också avkommentera den relativa sökvägen direktivet och se till att det återspeglar exakt till ditt forum installationsplats:
Kod:
define (VB_RELATIVE_PATH "forum / ');
Gör något av följande:
Steg 2a:
byta namn på forum / index.php till forum / index_old.php eller något annat namn för att hålla den runt, men inte heter index.
byta namn på forum / forum.php till forum / index.php
OR:
Steg 2b:
edit forum / index.php
Ställ in den till:
Kod:
/ / Define (VB_RELATIVE_PATH,'');
kräver ("forum.php ');
Steg 3:
I vBoptions => forumhome Sidalternativ
som den första posten som
Kod:
index
Och i vboptions -> CMS alternativ,
Se till att "site fliken URL" manus
Kod:
content.php
Också,
CMS URL
"Frivillig URL för dina CMS."
I vboptions - bör> CMS alternativ panelen lämnas tomt!.
Steg 4:
i vbseocp
URL Reweite Inställningar -> CMS => Avancerade inställningar på fliken
som CMS Hem
till din FULL. com root med snedstreck, aka
Kod:
http://www.yourdomain.com/
Skruva inte upp din www är här. Använd dem eller inte använder dem som din htaccess och vboptions för BBURL är exakt ställa in, eller kommer du att hamna i en loop.
Steg 5:
I vbseocp, Seo Funktioner -> Hemsida inställningar
som Force forum rot som startsida på Ja
och ange
Kod:
forum / index.php
forum / index.php?
i alias rutan.
Spara inställningar.
Steg 6:
skapar en htaccess-fil på din webbplats roten med följande. Obs, de forum / sökväg i några av reglerna. Du kan behöva anpassa sig till din mapp namn.
Kod:
# Comment följande rad (lägg till "#" i början)
# Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
# Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
# Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
RewriteEngine På
# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
# Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
# Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
# För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
# RewriteBase /
# RewriteCond% {HTTP_HOST}! ^ Www \\. Dindomän \\. Com
# RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]
RewriteRule ^ forum / ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Forum / vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]
RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
RewriteRule ^ forum / ((arkiv /)?(.* \\. PHP (/.*)?))$ forum / vbseo.php [L, QSA]
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} /! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule ^(.+)$ forum / vbseo.php [L, QSA]
Steg 7:
Krävs endast i RC2 pre-release och lägre. (Kommer att åtgärdas i nästa bygga när detta skrivs).
Öppna vbseo / includes / functions_vbseo_vb.php fil:
Hitta:
Kod:
$ Headinclude = preg_replace ('# <base href.*?> # är','', $ headinclude);
Ersätt med:
Kod:
if (definierade ("VBSEO_PREPROCESSED '))
$ Headinclude = preg_replace ('# <base href[^> ]*?>( \\ s *??) Är # ','', $ headinclude);
Klar.
Så på mitt forum följande är fallet:
/ Index.php beslutar att: /
/ Forum / forum.php beslutar om / forum /
/ Forum / index.php beslutar om / forum /
Allt jag behöver göra förutom stegen som visas i vbet installationsguide?
kamilkurczak
07-03-11, 18:28
Du kan prova det här. htaccess?
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forums/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forums/vbseo.php [L,QSA]
Innan jag går vidare och prova det här är min nuvarande htaccess (givetvis utan vbet regler):
edited out - awaiting response
Några nyheter? Fick du PM jag skickade för några timmar sedan förresten?
kamilkurczak
07-03-11, 22:49
Ja, jag funderar fortfarande om lösningen.
Kan vi göra ett test? Vad händer när du har ställt in admincp-> främsta
- Länk Skriv för att REQUEST_URI
- Översättning länkar du vill lägga till språk parameter till URL (dvs 'adress language = sv?')
fungerar eller inte?
Samma resultat. Med den uppdaterade htaccess på plats får jag en 404 när jag laddar forumet. Om jag tar dina linjer ut alla är bra.
Som jag sa, är min vb Suite installerat i / forum. Om jag använder din föreslog htaccess så vbenterprisetranslator_seo.php kommer att producera ett 404 eftersom det inte finns på / vbenterprisetranslator_seo.php utan på / forum / vbenterprisetranslator_seo.php Ljud korrekt?
Med detta i åtanke skulle följande vara rätt för en vb Suite installerat i / forum?
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule $ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
Jag aktiverade vbet en minut och försökte min htaccess med tillägg av ovanstående rader och 404 har försvunnit och det forum laster på det valda språket okej. Vbseo webbadresser läggs med /? Language = de
Så, jag är på rätt spår här tror jag. Är htaccess faktiskt rätt i alla detaljer om?
Edit: det verkade fungera, men när jag satte VBSEO_URI i Vbet huvudmenyn allt går bröst upp. Uppenbart varför men sedan igen jag har testat detta i så många timmar nu att jag är inte säker på vad som är rätt och vad som är fel längre ....
Så,
Kan jag få vbet htaccess regler för ett forum med sviten installeras i / forum snälla? Reglerna måste ta hänsyn till de ändringar som gjorts per post 4 ovan. Jag vill få detta arbete ....
Tack
kamilkurczak
08-03-11, 19:41
skicka till mig genom PM din FTP-och admincp detaljer (och vbseoadmin) och jag kommer att kontrollera din server och vBET konfiguration.
Denna tråd försvann ett par timmar sedan när din webbplats gick ner. Nu när tråden är återigen synlig ser jag att mitt sista svar saknas.
Jag har i alla fall begärt en återbetalning. Stödet tid och stödnivån är rent ut sagt urusla och jag har inte tid att vänta på några fler halv-svar som inte har hjälpt det minsta.
Du är inte svarar på frågor eller reagerar på vad jag ger i termer av symtom / ytterligare information. Istället jag ska bara ge er admin-nivå tillgång till mitt forum? För mig som är en risk jag inte är villig att ta. Därför, om du är ovilliga att ta tid och diskutera saker här så jag kan inte se en lösning.
Denna tråd försvann ett par timmar sedan när din webbplats gick ner. Nu när tråden är återigen synlig ser jag att mitt sista svar saknas.
Se här: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet-announcements/1518-accidental-backup-restore.html
Vi hade av misstag säkerhetskopiering återställning. Vårt webbhotell istället för att få oss tillbaka vår e-postklient återställt hela systemet från 7: e mars - De sa att då vår e-postklient var avinstalleras (det är därför din tråd försvann först). När vi fick reda på vad de gjorde vi bad att omedelbart återställa systemet från nyaste möjliga backup. Därför är din tråd komma tillbaka igen (och inte bara din) men skriftliga meddelanden igår / idag kan vara borta (så meddelanden skrivna efter säkerhetskopieringen gjordes). Och det är därför ditt senaste inlägg är borta.
Jag förstår varför du kan få fel intryck av att du inte fick stöd, men det var bara misstag från vårt webbhotell sida och din tråd är här. Vi är redo att fortsätta stödja så fort din betalning kommer att gå tillbaka till oss. I detta ögonblick ditt Paypal betalning hålla så vi måste hålla några åtgärder i samband med din licens. Så snabbt som pyment kommer att gå tillbaka Kamil kommer att börja stödja dig igen. Vår supprot är gratis för våra kunder och användare. Vid denna omment du inte är kund (betalning håll) och du kan inte vara användare av betald version utan licens.
Notera även att dina frågor är på grund av ändringar som du gjort själv - det är inte som du skrev till Paypal en bugg i vår monteringsanvisning. Våra monteringsanvisningar är för vBulletin struktur. Du behöver inte det, eftersom du har gjort dina egna ändringar så det är uppenbart att man måste ändra också installationsinstruktioner för att passa till dina ändringar.
Du kan räkna med vårt gratis support från detta forum eller om du tycker att det är större problem (på grund av dina ändringar) och du inte kan göra det själv - då kan du också använda vår betalat installationstjänst: http://www. vbenterprisetranslator.com / installation-service.php - Observera att även i detta fall kan det ta mycket längre tid att normala installationen eftersom du behöver särskild förändringar på grund av ändringar som du gjort. Sannolikt kommer det att vara på htaccess regler nivå, men det kan också kräva annan konfiguration forum mapp eller små ändringar i vår SEO-fil -. Kan inte säga precis som det - Kamil är den som sköter ditt ärende.
Jag har tillbaka Paypal tvisten. Väntar 3 dagar och sedan se min tråd försvann var väldigt irriterande, men det låter som jag hoppade pistolen. Jag ber om ursäkt
Jag har en "vBulletin struktur". Skillnaden till "out of the box" vBulletin installationen beskrivs i sin helhet i en av mina tidigare inlägg och faktiskt anledningen till att jag startade denna tråd.
kamilkurczak
09-03-11, 18:05
ok jag märkte att vBSEO har en annorlunda regler, så kan du prova detta. htaccess (med vBET ändrade regler)
#RewriteBase /
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forums/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule ^(.+)$ forums/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forums/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forums/vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forums/vbseo.php [L,QSA]
Okej. Nej 404 men sidan är tom när jag klickar på en flagga (en flagga). Behöver du veta något av mina vbet inställningar?
kamilkurczak
09-03-11, 18:40
Okej Du måste konfigurera din server, kolla detta inlägg:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq.html # post1535
så installera CURL och iconv i din PHP
curl och iconv stöd är redan aktiverad. Jag får en 404 nu när man klickar på en flagga.
iconv
iconv support enabled
iconv implementation glibc
iconv library version 2.5
Directive Local Value Master Value
iconv.input_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1
iconv.internal_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1
iconv.output_encoding ISO-8859-1 ISO-8859-1
curl
cURL support enabled
cURL Information libcurl/7.21.0 OpenSSL/0.9.8b zlib/1.2.3 libidn/0.6.5
Här är min htaccess:
RewriteEngine On
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxxx\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.xxxx\.com$|^cdn\.xxxx\.com$)
RewriteRule (.*) http://www.xxxx/$1 [R=301,L]
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
#vbet translator rules start
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
#vbet translator rules end
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>
#Remove index.php from xxxx/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]
kamilkurczak
09-03-11, 19:11
varför du har en vBET funktionshindrade?
också Skriv här din admincp-> vBET-> huvudinställningarna
Jag bara aktivera det när jag faktiskt är testning annars mina medlemmar kan börja klicka på flaggorna och få blanka skärmar.
vbet inställningar:
Forum språk: engelska
Forum katalogen: / forum
Forum huvuddomänen: inte satt
Länk Typ: VBSEO_URI
Konfigurera vilken typ av översättning länkar du vill: Skapa webbadresser enligt SEO länka konsensus (dvs. "/ sv / adress)
kamilkurczak
09-03-11, 19:26
Jag bara aktivera det när jag faktiskt är testning annars mina medlemmar kan börja klicka på flaggorna och få blanka skärmar.
så du har tom sida stilla eller 404?
Om tom sida - CURL och iconv, om det är installerat - vänligen försök att hitta i loggfilen för fel del PHP fel
Här är något:
Om jag går in
http://www.xxxx.com/de/ Jag får min forumets startsida på tyska. Den url bör öppna min CMS
kamilkurczak
09-03-11, 19:40
Jag kan se .. så frågan är. htaccess. Jag kommer analize det.
prova den här:
RewriteEngine On
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.hj-research\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www.hj-research.com$|^cdn.hj-research.com$)
RewriteRule (.*) http://www.hj-research.com/$1 [R=301,L]
RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>
#Remove index.php from hj-research.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index.php
RewriteRule ^index.php$ / [L,R=301]
kamilkurczak
09-03-11, 21:03
kolla här:
RewriteEngine On
#RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www.hj-research.com$|^cdn.hj-research.com$)
RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*.(xml|txt)(.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forum/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index.php
RewriteRule ^index.php$ / [L,R=301]
om det fortfarande inte fungerar - byt ut den här raden till denna form:
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
kamilkurczak
09-03-11, 22:26
där har du en bra htaccess att översätta huvudsida:
RewriteEngine On
#RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.hj-research\.com$|^cdn\.hj-research\.com$)
RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
#vbet outside site
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]
Stort tack för det arbete du lagt på att få denna att arbeta för mig. Mycket uppskattat. Jag har en sak som inte fungerar optimalt men men jag ska öppna en ny tråd för det.
Tack igen:)
kamilkurczak
10-03-11, 10:05
ok så om vBET fungerar - löst. Nu måste vi lösa ett problem med dåliga länkar:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):