Viktig: Denne siden bruker cookies (cookies). Ved hjelp av dette nettstedet uten å slå av cookies i nettleseren, betyr at du er enig for å bruke det.
Kjøp nå! Funksjoner Nedlastinger

Tjen med oss!

Hvis du ønsker å begynne å tjene penger med vBET sammenføyning til Agentprogrammet.
Resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Nettsted langsom etter cache clearing

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Default Nettsted langsom etter cache clearing

Jeg har gått gjennom og gjennomført alle mulige optimalisering triks jeg kan finne. Dette inkluderer Nginx som en fullmakt til apache, vbOptimize med memcached, og alle de vanlige vBulletin optimalisering prosedyrer.

Jeg jobber med to dual quad core prosessor servere med 12 og *** av ram, og 15k SAS disker i raid. Så, med andre ord, serverne har nok kraft til å behandle alt.

Det viktigste området begynner å bremse rett etter vBET cachen er tømt hver 15 dager. (Databasen får drøyt *** etter denne 15 dagers perioden)> 500k sider per dag blir indeksert av søkemotorer.

Er det noe jeg kan gjøre for å justere Apache å håndterer disse forespørslene bedre? Dette er mine nåværende apache innstillinger:
    fra httpd-mpm.conf
    # Prefork MPM
    StartServers 20
    MinSpareServers 20
    MaxSpareServers 25
    MaxClients 180
    MaxRequestsPerChild 1000
    Fra httpd-default.conf:
    Timeout 150
    Vedlikeholdsfrekvens På
    MaxKeepAliveRequests 80
    KeepAliveTimeout 3
    UseCanonicalName Off

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Trikset er - hvis du ikke egentlig har til, så ikke bruk siste clearing strategi. Jeg vet at det er hvis - Har du sjekket andre clearing strategier? Andre vil ikke klare hele cache og vil ta mer ressurser for å fjerne fra andre siden.

Neste vBET 3.x utgivelsen kan hjelpe deg - vi vil legge ny avansert ytelse parametere for virkelig store sider. Vi har også oppdaget flaskehals med linker oversettelse. På dette tidspunktet har vi implementert løsning for BB nettadresser i vBET4.x (ikke utgitt ennå) og vi vil prøve å adoptere det også for vBSEO. Dersom vi lykkes vil vi flytte det også til vBET 3.x Problemet er at vBSEO spør for linker en etter en, og dette gir dusinvis av Google forespørsler. Som jeg skrev vi allerede implementert løsning for BB Frinedly nettadresser - Vi gjorde forsinket oversettelse. Problem med vBSEO er at det fungerer utenfor BB, etter oversettelse skjer og også ikke fortell ikke trenger url til å kontrollere riktigheten av reelle
    eller å sette det i produksjonen.
    Mange detaljer - kort tid vet vi en flaskehals som skjer bare når cache ikke er fylt, og vi er allerede arbeider med dette problemet.

Så i dette øyeblikket kan jeg bare anbefale deg å leke med clearing strategier og andre clearing parametere. For andre strategier:
    - Hvis clearing av en cache tabellen ikke er å drepe din server, og deretter sette større "Cache clearing timelap '- serveren din vil ta en pust mellom glenner
    - Analise ditt forum trafikken og sjekker når det er mindre - bytt clearing utførelse til denne tid
    - Set lavere cache TTL - mindre tabeller blir ryddet slik clearing selv vil ta mindre ressurser. Andre side - server må spørre Google oftere for oversettelser.
    - EKSPERIMENTELL: Set 'Quick lokale sletting med optimalisere bord' open / Includes / vbenterprisetranslator_functions.php og kommentere der 3 linjer med kode med "OPTIMALISER LOKALE TABELL'. Dette vil gjøre virkelig rask sletting uten indekser oppgradering. MERK: indekser vil vokse, så du blir nødt til å utføre spørringen manuelt - dvs. sjekk den en gang per uke. Om det vil fungere for deg vil vi implementere ny strategi, hvor indeksene skal omorganiseres ikke hver dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Desember 2009

Ja på vBSEO.

Jeg bruker vanlig sletting i øyeblikket, og det synes ikke å ta for lang tid å få ting ryddet. Med rask lokale sletting er indeksene igjen i takt, og den normale sletting indeksene er ryddet? Vil ha gamle indekser har noen nytte hvis de ikke er optimalisert?

Ting bare ut til å bremse ned når det er mye trafikk på stedet og cache blir gjenoppbygd. Jeg er sikker på at dette er fordi Apache prosesser ikke blir stengt så fort som de normalt ville (siden data blir bedt om fra google).

Det er godt å høre at den neste versjonen vil forbedre hastighet igjen. Jeg var bare gjør at det ikke var noe annet jeg kunne gjøre med tweaking apache.

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Hvis du bruker vanlig clearing så glemte mitt tips. Jeg trodde at du bruker siste strategi og fjerne hele cache. Beklager - misforståelse Bare la den være som den er.

I en slik måte kan jeg anbefale å sette større Cache TTL. Mindre data vil bli fjernet hver gang, slik at mindre data vil være å gjenopprette.

Hva du også kan gjøre er å sørge for at serveren ikke holder utgående forespørsler. Vi oppdaget at noen servere oppfører seg som dette hvis mange utgående forespørsler kommer til samme server. Fordi 100 forespørsler kan ta 1000 x mer tid enn en forespørsel (teoretisk burde ta 100 x mer tid). Det kan være noen brannmur, server sikkerhetsproblem. Selvfølgelig kan det være at Google setter noen små "straff" i slike tilfelle. Så hvis du kan finne noe i dette området - det kan hjelpe. Hvis ikke vent for forbedringer

Tags for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kanskje ikke starte nye tråder
  • Du kanskje ikke poste svar
  • Du kanskje ikke legge til vedlegg
  • Du kanskje ikke endre innleggene dine
  •