Viktig: Denne siden bruker cookies (cookies). Ved hjelp av dette nettstedet uten å slå av cookies i nettleseren, betyr at du er enig for å bruke det.
Kjøp nå! Funksjoner Nedlastinger

Tjen med oss!

Hvis du ønsker å begynne å tjene penger med vBET sammenføyning til Agentprogrammet.
Resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Er dette mulig?

Junior Member
    Ble medlem
    September 2011
    Sted
    http://yuforum.net

Question Er dette mulig?

Hei!

Jeg har noen pre-sales spørsmål ... Jeg har vBulletin 4.0.8 forumet ... og jeg er interessant å kjøpe vBET ...

1. Oversette fra Google Translate API v1 til Microsoft Translate API?

Mitt forum er i kroatiske språk (veldig lik serbisk eller bosnisk språk).
    Google Translate støtte kroatisk, serbisk og bosnisk språk, men Microsoft Translate API IKKE støtte noe av dette språk ...

Kan jeg oversette min forum med Google Translate API v1 fra Kroatisk språk til engelsk språk ... og deretter oversette min forumet fra engelsk til alle andre Microsoft Translate API språk som støttes?

2. Hvis dette ikke er mulig... Jeg kan gjøre det manuelt fra MySQL databaser... å oversette DB datatabell fra engelsk til andre språk med MS oversette API... Er dette mulig med vBET?

Eller ... med noen andre skript ... eller ... på annen måte å gjøre det?

3. Google Translate API v2 er en svært kostbar tjeneste for meg (og sikkert for alle dem som har et medium og stor størrelse forum) .. GT_API_v2 ... 1 M tegn = $ 20 ... ?!?!? ...

Jeg har i vB4 DataBase ... bare i tabellen "post" ... i "pagetext" ... CHAR_LENGHT ... 330 M tegn ...

SELECT SUM (CHAR_LENGTH (pagetext))
    FRA innlegg

I andre DB tabeller ... som tabellen "tråd" ... tittel ... nøkkelord ... table "tag" ... table "uttrykket" ... andre vb plugins ...

La oss si at min forumet har en total på 500 millioner tegn ... Google Translate API v2 ... å oversette min forumet til bare ett annet språk ... Det vil koste meg ... (1 M = $ 20) ... 500 M = $ 10,000 dollar

Hvis jeg oversette min forumet til TOPP 20 språk ... Det vil koste meg ... 20 x 500 m = $ 200,000 dollar

Hvem vil betale så mye penger for dette? ... Jeg vet ... Jeg VIL IKKE!

Conclussion: Google må endre dette til ... 1 M tegn = max $ 1 dollar

Er jeg galt?

4. Er det mulig å oversette bare noen fora ... ikke alle forum og alle fora?

Takk til svar,

Manual
    Sist endret av Manual; 30-09-1100:23.

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Hei.

1. I vBET kan du konfigurere hvilke oversettelse leverandør du vil bruke for hver oversettelse språkpar. Fremdeles vBET ikke støtter doble oversettelser på dette tidspunktet. Så hvis oversettelse leverandør ikke støtter spesifikke språk du vil ikke kunne bruke den til å oversette fra eller til dette språket.

2. Ikke akkurat nå. vBET ikke endringer vBulletin data. Vi bruker vår egen cache og det er alt. vBET inneholder verktøy - som å legge til BBCode til allerede eksisterende meldinger. Men vi ikke har verktøy som ville endre data og slikt verktøy vil være potensielt farlig, fordi du ville løse det opprinnelige innholdet.

3. 1M tegnene betyr 1 000 000 tegn. Vær oppmerksom på at Google API v1 er fortsatt åpen, men de satte restriktive grensene som ender veldig fort akkurat nå. Også vBET støtter Microsoft Oversettelse API som fortsatt er gratis og de har også noen begrensninger. Hvis du kjenner noen andre gratis API som tjenestevilkårene vil ikke forby bruken i vBET vennligst punkt det og vi vil gjerne legge til støtte for det.

Vær oppmerksom på at du ikke trenger å skru på alle språk som støttes. vBET gjør det mulig å konfigurere hvilke språk skal være aktiv.

Vær oppmerksom på at du bør gå med konklusjonen din i annet sted - til Google. Vi er helt enige om at det ville være bedre hvis Google oversettelse ville være billigere eller enda bedre hvis det ville være fortsatt gratis. Likevel er det ikke opp til oss, og vi kan ikke gjøre noe med det. Vennligst send dine konklusjoner til Google - vi håper at de vil vurdere det.

4. vBET gjør det mulig å bestemme sider som bør ignoreres ved omregning motor. Du kan bestemme det ved å gi en del av URL - hver UURL som inkluderer gitt tekst vil bli ignorert av vBET.

Hvis du har flere spørsmål - vennligst bare spør. Vi innser at på dette tidspunktet å kjøpe vBET er ikke så lett avgjørelse som det var før Google får betalt.

Junior Member
    Ble medlem
    September 2011
    Sted

Ja ... Du har rett ... Jeg vil gå til Google for å legge denne conclussion ... men Googles mål er ikke fora ... bare en liten til middels CMS nettsider og blogger ...

Jeg vet hva jeg vil gjøre ... først ... oversette alle forumet til 50 + språk ... til 1 desember 2011 ...

... andre ... manuelt med MySQL og noen andre verktøy ... oversette mine all forumet til engelsk ... og bytte til MS Oversetter API ... å oversette til andre 35 språk ...

Mine medlemmer fra Kroatia, Serbia og Bosnia ... kan fortsatt bruke Google Translator (gratis tjeneste) ... JavaScript på toppen av forumet ... å oversette forumet fra engelsk til EXYU språk ...

Spørsmål ...

5. Hvordan Google translate min forumet ... vBET send ord å google ... og får oversatt ord og cache ... eller hvordan?

Seks. Hvor lang tid det tar Google til å oversette hele mitt forum til 53 språk ... en måned ... to måneder ... ?

Hvor mye ord (eller tegn) Google Translate API v1 oversette per dag?

Ble medlem
    Oktober 2009

Vennligst Nota som oversettelse av Googles gratis tjeneste oversetter på toppen av forumet med JavaScript ikke vil gi resultater som vil bli indeksert. Den eneste måten for brukere å få dem vil være å allerede kjenne ditt forum forstår i det minste litt av innhold som er i fremmedspråk for dem og klikk deretter for å oversette. Dette er problemet med denne løsningen - folk må allerede forstå litt hva de ser for å motivere dem til å klikke oversettelse. De vil ikke finne det oversatt i søkemotorene. Så på slutten - folk som er interessert og vil søke etter emnet ditt i fremmedspråk ikke vil finne din forumet. Det er derfor vBET ble opprettet - for å endre den og gi oversatt innhold til dem hva leter din emnet.

Vær oppmerksom på at vBET gjør det mulig å bruke flere oversettelse APIer i samme tid. Som jeg skrev før du kan konfigurere for hvert språk par hvilken leverandør du skal oversette det. Så selv om du vil bruke Google v1 før det er stengt anbefaler vi likevel å bruke den sammen med Microsoft Oversettelse API - for å unngå å spole rekkevidde grenser.

5. Akkurat. Etter at den er bufret vBET benytter cache.

Seks. Har ingen anelse. Det avhenger av forumet trafikken. Raskere mennesker / roboter vil gå til oversatt side, raskere vil bli lagret. Men ikke bruk dine egne roboter for det - det er ikke tillatt. Også du må legge til her grenser som synes å være kortere og kortsluttet - Google v1 forbereder seg på å være stengt.

Også har ingen anelse. Som jeg nettopp skrev det ser ut til at grensene er mer restriktive når vi er nærmere stengetid. Vennligst se i Google ressurser til dette svaret. Vi ønsker ikke å villede noen ved å gi noen gamle opplysninger.

Junior Member
    Ble medlem
    September 2011
    Sted

Quote Opprinnelig skrevet av vBET View Post
    Vær oppmerksom på at vBET gjør det mulig å bruke flere oversettelse APIer i samme tid. Som jeg skrev før du kan konfigurere for hvert språk par hvilken leverandør du skal oversette det. Så selv om du vil bruke Google v1 før det er stengt anbefaler vi likevel å bruke den sammen med Microsoft Oversettelse API - for å unngå å spole rekkevidde grenser.
    Jeg er glad for å høre at alternativet ... språkkombinasjon ...

Hvis jeg forstår riktig ... Jeg ber om at du bekrefter følgende løsninger:

I vBET Admin Kontrollpanel alternativer kan jeg gjøre dette:

1a) oversette med Google Translate API v1 ... fra Kroatisk språk til engelsk ...

1b) oversette med Microsoft Translate API ... fra engelsk til alle andre 35 + språk

Enten det er bedre ... Siden Google bare tilgjengelig for to måneder .... ovennevnte løsning ... eller dette ned løsningen?

2a) oversette med Google Translate API v1 ... fra Kroatisk språk til (6 språk) engelsk, spansk, italiensk, tysk, polsk og fransk

2b) oversette med Microsoft Translate API fra engelsk til 5 språk ... Spansk til 5 språk ... Italiensk / tysk / polsk / fransk til 5 språk ...

Jeg har vBSEO 3.6.0 & vBSEO Sitemap Generator ... Enten de fremskynde oversettelser eller ikke?

Jeg har mer Google Bots daglig enn Bing / MSN Bots ... og jeg tror dette er en annen løsning bedre enn den første .... eller kanskje ikke ... hva tror du ... kanskje den første løsningen er bedre fordi Google slutte API v1 veldig snart?

Takk for dine forslag.
    Sist endret av Manual; 01-10-1123:17.

Ble medlem
    Oktober 2009

Vær oppmerksom på at i Admin CP har du muligheter for Google å spesifisere hvilken versjon du vil bruke v1 eller v2. Du har også mulighet som lar deg spesifisere du bare vil bruke Google eller andre leverandører også. Når det er satt til å bruke andre tilbydere, deretter som standard når det er mulig så Microsoft er brukt. Likevel kan du konfigurere den og sette oversettelse leverandøren for hvert språk pair - denne konfigurasjonen gjøres i konfigurasjonsfiler ikke i Admin CP. Det er 53x53 kombinasjoner så altfor mange for Admin CP, men likevel lett - rett og slett for hvert språk har du eget bord i egne konfigurasjonsfil hvor du setter kartlegging - for eksempel har du separat fil for kartlegging fra polske og det er bord hvor tastene " til "språk-koder og verdier er leverandør navn. På denne måten kan du konfigurere din oversettelse leverandøren for hvert språk par. Så ikke alt er laget av Admin CP, men likevel lett å konfigurere.

1a) og 1b) jeg tror du forstår ikke - du kan ikke angi oversettelse flyt. vBET støtter ikke dobbel oversettelser. Bare én oversettelse per forespørselen. Fra språket for servermeldinger forespørsel språk. Du kan ikke ha noen oversettelse i midten. Så ja kan du angi Google oversette fra kroatisk til engelsk. Og ja du kan oversette fra engelsk til andre støttes av Microsoft av Microsoft (det er nok til å angi 1 alternativ for dette - tillater bruk av andre leverandører). Fortsatt vil det ikke doble oversettelsen. Meldinger som er skrevet på engelsk vil bli oversatt av Microsoft. Meldinger som skrives i kroatisk skal oversettes av Google (til alle språk du har aktivert, fordi Microsoft gjør ikke støtter kroatisk.

2a) og 2b) jeg virkelig ikke forstår hvordan disse to alternativer er eksklusive. Du har ditt forum i kroatiske? - Da må du bruke Google. Du har ditt forum på engelsk - så kan du bruke hvilken du vil at Microsoft eller Google. Hvis du har forumet i 2 språk - da må du velge hvilket språk er standard markere meldinger i andre språk (vi har robot for dette - det er i beta stadiet nå og vil bli utgitt snart) og du må bruke Google for kroatisk og du kan bruke Microsoft for resten. Men alle meldinger som ware skrevet i kroatiske vil bli oversatt av Google til noen etterspør oversettelse - Microsoft ikke støtter dette språket.

Hvis du har sitemap, og du vil integrere den med vBET, kan du forvente at støvlene vil gå raskere på oversatt sidene. Fortsatt Hvis du har veldig stor trafikk og mye innhold deretter Vær oppmerksom på om begrensninger på gratis APIer. Høyst sannsynligvis vil du nå det veldig fort. Booth Google v1 og Microsoft har daglige grenser. I Google v2 kan du sette den slik du vil at siden du betaler for det og grenser er bare til å kontrollere din egen utgifter. Så kan det være lurt å aktivere første bare 2 språk - standard + en andre. Og etter at hurtigbufferen fyller legger én etter én nye språk. Hvis du virkelig har stor trafikk og mye innhold å oversette deretter det er mulig at du vil nå dine begrensninger raskt selv med bare 2 språk aktivert. Det er ikke opp til oss - Google var mer brukervennlig før. Nå de bare klippe v1 og setter grenser... Men det er noe hva du kan sjekke inn live eller gjort noen beregninger og antagelser om daglige trafikken til nye oversatt sider (etter første oversettelse du allerede har gjort det bufret).

Junior Member
    Ble medlem
    September 2011
    Sted

Jeg tror ... Produktet er ikke for meg ... fordi min forumet er i kroatiske språk ... og jeg kan bare bruke Google ...

Jeg betaler ikke for Google Translate API v2 oversettelser ...

Hvis jeg installerer dette produktet nå ... Jeg kan bare brukes til 1 desember 2011 ... og deretter avinstallerer ... bare jeg har fått er litt flere besøkende og medlemmer ...

Hvordan oversetter jeg forumet ... nye innlegg fra kroatiske til andre språk ... etter Google slår gratis tranlsation GT API v1?

Svar = ingen måte

Senior Member
    Ble medlem
    September 2010

Hvis forumet er liten vil du kunne bruke den betalte versjonen av Googles API, jeg har nettopp installert den, og du kan sette begrensninger i Googles API konsoll for hvor mange tegn som en dag kan oversettes og også hvor mange tegn persecond / per user (dvs vil si antall tegn per sekund per oversettelse ringe), har den alle overvåking du trenger også slik at du kan se hvor mange charatcers du bruker, og når. Så du kan sette beløpsgrense og overvåke hvordan det går, hvis du bare er interessert i bare noen få oversatt språk, så du slipper å sette beløpsgrense for høyt, i dag får areound 200.000 besøkende per måned, for nå i ' har begrenset min bruker til 100.000 tegn om dagen og jeg suporting 32 språk, så thats $ 2 per dag, vil jeg overvåke hvilke språk som blir kalt på min forumet (du kan se dette i google statistikk for API-en) og deretter slå flere språk off som ikke blir kalt for, kanskje jeg må utvide mitt daglige tilbringer på grunn av mengden av besøk jeg får, men du kan sannsynligvis redusere din videre.

Og husk, Microsoft legger til nye språk langs veien så det er all god

Ble medlem
    Oktober 2009

Svar = hjelp av andre API

Det er måten som allerede støttes i vBET - det er Google v2. Så er det en måte - ikke alle ønsker å betale, men måten finnes. Jeg forstår selvfølgelig at du ikke vil bruke betalt API.

Tags for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kanskje ikke starte nye tråder
  • Du kanskje ikke poste svar
  • Du kanskje ikke legge til vedlegg
  • Du kanskje ikke endre innleggene dine
  •