Viktig: Denne siden bruker cookies (cookies). Ved hjelp av dette nettstedet uten å slå av cookies i nettleseren, betyr at du er enig for å bruke det.
Kjøp nå! Funksjoner Nedlastinger

Tjen med oss!

Hvis du ønsker å begynne å tjene penger med vBET sammenføyning til Agentprogrammet.
Resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Caches og database bruk

Senior Member
    Ble medlem
    September 2010

Default Caches og database bruk

Hei, ser på databasen min i dag jeg merker jeg har mange mange nye bord, det er 3 forskjellige typer vbet cache, normal, medium og kort, hvorfor jeg har 3 forskjellige typer tabeller? trenger jeg alle disse tabellene?

Jeg merker at det tar 1.3gb plass ******, jeg trodde at bufferen er fjernet ganske ofte:
    Bruk cache = Ja
    Cache Time To Live (TTL) = 5
    Bruk Full filhurtigbufferen For gjester (BETA!) = Ingen
    Cache clearing strategi (Database Cache) = Normal
    Cache clearing timelap (Database Cache) = 0
    Stopp leter etter x feil (Database Cache) = 15

Alle flagg er aktivert.

Hilsen
    Simon

vBulletin Enterprise Oversetter (vBET) Personale
    Ble medlem
    Mai 2010

Ja, trenger du denne tabeller. Dette for å optimalisere vBET.

Senior Member
    Ble medlem
    November 2009

Min cache vokser til over 20 GB i løpet av en uke (det er min TTL i øyeblikket), og jeg er ganske sikker på at forholdet mellom hits til savner er ganske stor

Jeg ville ha ett forslag, men-det ville være fint om det fantes et alternativ å flytte cache bordene til en ekstern database, slik at det er lettere å kjøre en DB backup uten å måtte tømme bufferen.

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Vi har allerede en slik endring forespørsel Jeg husker ikke nå er det i i betraktning staten eller godkjent, Men vi vil jobbe med dette.

Også hvis serveren vil være i stand til å ha mer cache vi anbefaler å sette TTL høyere. Det vil fremskynde din oversatt side generasjon, fordi nå oftere oversatt innhold må tas fra Google. Vi vet at cache kan ha stor størrelse - det er normalt når du har stor størrelse forumet og nå formere seg innholdet 52 ganger

Vi har cache spitted til så mange bord, fordi den virker mye raskere da og clearing er tryggere (gjør i stand til å gi server litt tid til å hvile mellom hver tabell). Dette er alt i hensikt og vi gikk til dette punktet ved erfaringen med tidligere tilnærminger. Så nå er moden løsning.

Også hvis du ikke lider av mangel på HD plass, anbefaler vi å slå på gjest cache. Det vil ta enda mer plass, men det vil være på HD ikke i databasen, og det vil gi respons umiddelbart for gjester (uten databasespørringer).

Senior Member
    Ble medlem
    November 2009

Hvordan fungerer gjest cache arbeid? Jeg for øyeblikket bruker 3.3.3 med noen kode modifikasjoner for å fikse bugs, og ikke har oppgradert på grunn av stabilitet. Bare nysgjerrig! Er hele sider bufret, eller gjøre filene bare inneholder en ordbok med ord og deres oversettelser for denne siden?

Michał Podbielski (vBET Personale) vBET's Avatar
    Ble medlem
    Oktober 2009

Quote Opprinnelig skrevet av moman View Post
    Hvordan fungerer gjest cache arbeid? Jeg for øyeblikket bruker 3.3.3 med noen kode modifikasjoner for å fikse bugs, og ikke har oppgradert på grunn av stabilitet. Bare nysgjerrig! Er hele sider bufret, eller gjøre filene bare inneholder en ordbok med ord og deres oversettelser for denne siden?
    Hele sider arkivert på harddisken, og streames til nettleseren som statiske HTML-filer (etter å ha sjekket ikke forespørselen er cachet).

Tags for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kanskje ikke starte nye tråder
  • Du kanskje ikke poste svar
  • Du kanskje ikke legge til vedlegg
  • Du kanskje ikke endre innleggene dine
  •