View Full Version: Løst merkelige tegn i url er
Jeg har få nettadresser som er viser med merkelige tegn eksempel
bør
Hvordan kan jeg fikse dette problemet?
Vennligst vise meg nettadressen til siden der jeg kan se denne merkelige URL generert. Også vennligst PM meg noen test kontodetaljer, fordi jeg ser din er beskyttet.
vbet,
å gi deg en enkel måte å forstå ... bare kjøre min nettside med russisk
under-linux.org/ru /
Du vil kunne se url er det jeg snakker om ... i forumet ditt ikke dette skjer ...
Ja, jeg ser det. Vi har første gang en slik sak. Vennligst:
- Hvis forumet er i utf-8 må du kontrollere at kodingen er i små bokstaver.
- Sørg for at du tillater å beholde ikke engelske tegn i URL.
Har ingen andre hint - hvis dette ikke fungerer kan du PM tilgang detaljer for Admin CP, FTP og vBSEO CP - Jeg vil sjekke og korrigere det på plass.
mitt forum er i ISO-8859-1 er det noen måte å løse dette på en ikke utf-8 forumet?
mitt forum er i ISO-8859-1 er det noen måte å løse dette på en ikke utf-8 forumet?
Selvfølgelig! vBET støtter fullt ut ikke UTF-8 fora:) Hintet var med 'IF':)
Og hva med din vBSEO innstilling for å holde? Dette er viktig del av vBSEO integrasjon:
(Påkrevd) Sett alternativet Generelle innstillinger-> Character Replacement-> "Erstatt ikke-engelske tegn i URL?" til "Hold ikke-engelske tegn i URLer"
Er det slik det skal være?
Og igjen - hvis det er OK, så kan du PM meg tilgang detaljer, og jeg vil se og korrigere det på plass.
det holder ikke-engelske tegn i url er
VBet, leste jeg vBSEO forumet og jeg tror dette problemet er relatert til UTF-8 kompatibilitet så sikkert jeg trenger konvertere forumet til UTF-8.
Jeg vil fortelle deg når de er konvertert.
Takk,
Du trenger ikke å konvertere forumet til UTF-8. Ikke på grunn av vBET. Vi støtter ikke utf fora og de fleste kundene våre har slike. Vennligst send meg tilgang detaljer, og jeg vil sjekke hva som foregår der.
vBET,
Jeg kan ikke gi deg tilgang til systemet ... men du kan vise meg en ISO-8859-1 Forum som urls for russisk ikke er kodet hvis du peke meg en jeg kan bekrefte at dette er ikke relatert til UTF-8 kode ..
også jeg så deg diskutere om dette på vBSEO forumet
http://www.vbseo.com/f9/utf-8-thank-you-your-help-31270/
en Dette er hvorfor jeg tror dette er relatert
Lenken du ga er ikke vår diskusjon.
Du spurte om forumet eksempel. Her er den ene av mine ikke UTF-8 fora (arbeider under vB3.8): ikke UTF-8 forumet støttet av vBET (http://www.forum.simple-nlp.pl/)
Jeg kan ikke gi deg våre kunder nettadresser - kanskje noen vil gi det selv til deg, eller du finner noen klienter URLer allerede postet på forumet (du kan easilly sjekker originale koding i html-utgang for noten oversatt side).
Vi har også teste forumet henhold vB4.0 i ikke UTF-8, men jeg kan ikke gi deg URL til vår test forekomster (begrenset av VB og vBSEO lisenser). Det er derfor jeg er sikker på at det ikke er noe som vil tvinge deg til å endre koding ... Jeg forstår din sikkerhetsspørsmål - har du test tilfeller med samme atferd eller kan lage kopier og gi oss tilgang der? Jeg kan ikke hjelpe mer nå - dette problemet er kjent første gang. Dette er også grunnen til at jeg tror det er noen konfigurasjon problemet.
Jeg bruker vBSEO 3,5 gull og vBulletin 4.3 dine testmiljøet bruker denne versjonen?
Våre faktiske (i dette øyeblikk) testmiljø for vBET4.x:
- BB: 4.0.3 (Publishing Suite)
- Encoding: ISO-8859-1
- VBET: 4.2.2
- VBSEO: 3.5.0 RC2
Hei vbet jeg fast min forumet etter konvertering til UTF-8:) takk for hjelpen
Flott å høre:) Fremdeles konvertering ikke var nødvendig - vBET støtter ikke utf8 fora i 100% Men jeg forstår at du ikke var i stand til å la oss sjekke hva som foregikk på serveren din.
Uansett - på utf-8 din forumet vil fungere raskere siden det blir ingen konvertering mellom kodinger på hver oversettelse:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):