PDA

View Full Version: Løst MER BUGS - Du kjører meg gal.

Snake
28-09-11, 16:42
Når du bruker Microsoft oversette sider få 500 intern serverfeil!

Snake
28-09-11, 17:16
Dette haster. Google blokkert meg i dag.

I cant råd til å betale for v2.

Og når jeg trenger microsoft alternativet det doesnt arbeid.

Mine sider er alle oversette blank med Google v1.

Jeg trenger denne faste asap please!

Jeg får 500 intern serverfeil når oversette sider med mircosoft!

Simon Lloyd
28-09-11, 17:39
Visste Google blokk deg?, Jeg har et lignende problem at noen tråd titler er mangler og oversatt teksten er tom, men hvis jeg bytter til forskjellige språk tråden tittelen ... osv. vil vises

Snake
28-09-11, 17:43
Ser ut som de gjorde, men jeg recenly oppdateres hele mitt db, så ive vært å lage mye mer samtaler enn normalt.

Dens trolig en 24 timers blokk, men det fremdeles ikke hjelpe Microsoft alternativet doesnt arbeid.

Jeg ser dette MOD døende, MS alternativet er begrenset, og Google tar tjenesten unna.

Ja, hvis det mangler deler, du blir blokkert.

Simon Lloyd
28-09-11, 17:54
Hmmmm, en 24 timers blokk, jeg lurer i så fall med meg som den nå forbudte Baidu edderkopp har hatt rundt 350 på nettstedet mitt på noen tid (bygd en mod for å bli kvitt dem), gjør de blokkerer enkelt språk eller alle oversettelser ?

Det skal være en betalt oversettelse tjeneste som er støttet i den nyeste versjonen av vBET.

Snake
28-09-11, 17:56
Hvis du ban edderkopper sidene aldri vil bli indeksert, beseiret poenget.

LOL, prøvde jeg betalte, brukte jeg en million tegn i 10mins @ $ 20

Hvis du ønsker å begynne å betale $ 1000 for trafikken sin da en løsning jeg gjette.

Simon Lloyd
28-09-11, 18:11
Re: edderkoppene, forstår jeg det, men Baidu edderkopper bringer lite trafikk, men egentlig dritt over dine resurser, slik at jeg nå forbud mot de fleste kinesere og annet tull edderkopper:
Baidu
Ichiro Mobile
Soso
Sogou
PSbot
Yandex (russisk yahoo)
Yeti
spinn3r
.... Jeg kunne gå på:)

Vel, hvis jeg ikke får disse spesielle oversettelsene tilbake må jeg gå betalt, men mine oversettelser .. etc utgjør allerede nesten 12 millioner nettadresser og mange av mine sider har mye innhold slik at jeg kan se meg dumping støtte for resten av verden på min fora, som er en virkelig skam. Jeg har nettopp ryddet min cache (gjest og database) og fikk 9 GB plass tilbake!

Snake
28-09-11, 18:14
Vel, forfrisket jeg min cache som var 6GB, stoler på meg, med at mange urls du skrånende råd v2 API, mange tusen.

Re edderkoppen er, sidene bare få oversatt en gang, så om Baidu gjør det eller en bruker eller Google gir ingen forskjell.

Så blokkering edderkopper, er meningsløs.

Jeg håper MS api fungerer, men ive gjort noe lesing og begrenset til 50 samtaler i minuttet, noe jeg sterkt tviler på er nok til å støtte de fleste fora.

Reise Fans (http://www.travel-fans.com)

Simon Lloyd
28-09-11, 18:23
50 samtaler per minutt? Jøss, som sannsynligvis betyr at for de resterende 59,99 sekunder mine forumet ikke vil få noen oversettelser!?), hva er deres regler om caching oversettelsene, vet du, ville det ikke være for ille hvis vi kan holde oversettelser, Det betyr en nedgang i trnslations for et par måneder, men eventualy den vil fange opp!

tavenger5
29-09-11, 01:07
Jeg har et lignende problem med oversettelser til engelsk (standard) ikke fungerer. Hvis jeg bytter til v2 det fungerer for et sekund, så på neste side laste det ikke. Noe er opp med Google Translate.

Snake
29-09-11, 01:21
Har MS alternativet jobben for deg tavenger5?

tavenger5
29-09-11, 01:57
Også skjedde samme med meg når jeg aktiverte MS Oversett. Serveren er ikke å lage en forbindelse og timing ut.

Snake
29-09-11, 10:01
Dens bortkastet tid uansett, er det MS grense 4m tegn i måneden.

Når jeg aktiverte v2 google jeg brukte 4m chars i ca 15 min.

Selv om jeg ønsket å betale $ 1000 for 50 millioner tegn (maks per måned) fra Google, id bruke dem i dager.

Dette MOD er død, med mindre VBET kan finne en gratis måte for å fortsette.

r.dziadusz
29-09-11, 10:02
Det er ingen begrensning på 50 CAL per minutt froms MS, også akkurat nå hvis du ikke bruker google api v1 er det ingen cache tid til å leve grense.
Om problemet ditt, kan du beskrive det, du slår på microsoft API, og det fungerte ikke, må du kontrollere at du er configurate vbet riktig, og hvis du er sikker på om det kan du PM din tilgang til din server / adminco, kunne jeg sjekk det på plass

Snake
29-09-11, 10:06
Jeg foreslår at du leser her:

Oversettelse API-bruk grenser (AJAX)

4m tegn en måned / 400k en time er ikke nok.

Jeg har forklart mitt problem, som har tavenger5 som har samme problemet.

Når jeg gjør MS alternativet, får jeg 500 server error når jeg oversette en side i nettleseren.

Jeg trenger ikke å PM meg server detaljer, dersom han har problemet også den skal vise på test forumet.

Uansett, det bortkastet tid, kan dette mod ikke fungere nå Google kommer betalt.

Ingen har råd til å betale $ 1000'sa måneden, og den frie alternativene har til lave grenser.

Det suger, men dette er død med mindre du kan finne en løsning, bedre enn den nåværende seg.

r.dziadusz
29-09-11, 10:46
Ja jeg har lest det, og det er klart sagt at det ikke er noen grense på 50 CAL p / m, også 500-feil problemet ikke viste på min test forumet.
Men vennligst prøv denne løsningen: finne hvis er det i ditt forum rot som mappen

vbet_translation_options

Snake
29-09-11, 10:53
4m tegn en måned / 400k en time - er hva jeg sa også.

Jeg beregner en 10000 tråd forumet har rundt 450 millioner tegn.

Så det ville ta 112 måneder via MS eller koste $ 9000 via Google v2.

Du synes dette er ok?

****************************-

Jeg har sett for mappen. Eksisterer ikke i rot eller / forums /

r.dziadusz
29-09-11, 11:01
Ja, vi jobber hvordan du kan løse begrense problemet, også bufrede data vil redusere mengden av oversettelse.
Men, 500-feil problem, vennligst les nøye gjennom dette innlegget: Vbet 3,5 Slipp
Og vær oppmerksom at det er nødvendig å laste vbet_translation_options til forumet roten, uten at dette MS vil ikke fungerte, og det vil være mye av mangel er oversettelser

Snake
29-09-11, 11:05
Selvfølgelig bufrede data vil redusere oversettelser.

MEN en 10000 tråd Forumet vil ta 100 + måneder til fullt cache.

Det er over 8 år!

LOL.

r.dziadusz
29-09-11, 11:10
Som jeg sa vi jobber med ideer som kunne hjelpe oss med å forbedre vårt produkt hver dag, er problemet fortsatt eksisterende?

Snake
29-09-11, 11:12
Det fungerer kinda nå.

Italiensk doesnt skjønt, (muligens andre) som er rart, MS støtte italiensk.

http://www.computer-juice.com/forums/it/

Snake
29-09-11, 11:14
Noen sider ikke fullt oversette... bygge min første datamaskin-hva gjør du tror? -Generell maskinvare chat - computer juice ( Japan ) (http://www.computer-juice.com/forums/ja/f10/my-first-computer-build-what-do-you-think-33697/) nederst på siden teksten mangler.

Snake
29-09-11, 11:14
http://www.computer-juice.com/forums/zh-CN/f10/please-help-me-my-computer-build-19586/

Snake
29-09-11, 11:17
Her er hva jeg tror.

MS er nådd allerede.

Så ...

Hva løsningen er der nå? Jeg har ingen måte å oversette gjøre jeg!

r.dziadusz
29-09-11, 11:27
Hvis du er sikker på at du blir blokkert av google (hvis ikke du kan gjøre Tet fra her: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728), kan du skrive til dem for å reaccess din IP (det er også sagt i innlegget jeg ga deg), hvis du skal bruke ikke "bare google" så hovedsak microsoft API vil du nå dine grenser saktere

Husk også at vbet kan ikke endre google / MS grenser, akkurat nå gir vi også google api v2 for Comercial brukere, men vi søker etter andre måter å oversette

Snake
29-09-11, 11:30
Så hva skjer når Google slår av v1 API?

Så hva er løsningen?

Dette er ikke en langsiktig fikse, er det.

Snake
29-09-11, 11:32
Jeg løp test:

Starter oversettelse test
Test resultat: {"responseData": {"translatedText": "powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
Test feil:
Connection tid (ms): 91,19482421875

Snake
29-09-11, 11:38
Jeg tror det fungerer, funksjonshemmede i vbet for en stund og synes jeg er avblokkert.

Men dette er fortsatt alvorlig, er det ingen løsning når v1 blir slått av.

Hvis jeg var deg jeg ville være på jakt etter bedre løsning, vil fort eller kunder har til å forlate.

Snake
29-09-11, 11:43
NOPE.

Broken igjen.

Eu nu pot obţine nimic pentru en inregistra prin microfon mea. - Multimedia si codec-uri - Juice datamaskinen (i Romana)

Test resultat: {"responseData": {"translatedText": "powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
Test feil:
Connection tid (ms): 88.702880859375

Er dette en Google blokk eller noe annet, fordi hvis jeg gjør V2 det fungerer fint!

Snake
29-09-11, 11:46
Ah, her vi går.

Test resultat: {"responseData": null, "responseDetails": "Mistenkt Vilkår for bruk Misbruk Se http://code.google.com/apis/errors.", "ResponseStatus": 403}
Test feil:
Connection tid (ms): 583.18505859375

Snake
29-09-11, 11:46
Im avinstallering, jeg skrånende bruke denne lenger. Det er useriøs.

r.dziadusz
29-09-11, 12:09
Vennligst revurdere din beslutning, vi jobber med saken

Snake
29-09-11, 12:14
Jeg har ikke noe valg, kan det ikke fungere.

Selv når oversatt, hvis jeg har 10 nye tråder om dagen er dette rundt 9 millioner tegn per måned.

Så MS vil aldri klare. Det kan ikke arbeide selv for små fora.

Big fora er umulig å arbeide.

Hva jobber du med? Hvorfor skulle jeg vente?

r.dziadusz
29-09-11, 12:49
Hver dag prøver vi å forbedre oversettelse system og serach for andre oversettelser API, ale for mange bruker denne grensene er enaugh, har du lest / bruker denne: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet -performance.html

Simon Lloyd
29-09-11, 13:04
Det ser ut som Google er også begrensende daglige samtaler på transaltions i v1!, Dette er veldig trist hvis jeg må fjerne denne mod da jeg har mange tusen innlegg at jeg må redigere.

tavenger5
29-09-11, 13:53
Her er et eksempel på en av mine sider ikke blir oversatt: http://cellphoneforums.net/rim- **********/ t335709-a.html

Edit: Jeg antar det er et filter på stedet for 'b lackberry "(uten mellomrom)?

r.dziadusz
29-09-11, 14:00
Det er ikke en vBet bug du lese mitt budskap i throubleshooting subforum: KLIKK! (Http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/2425-major-translation-issues.html) hvor du også ta del i, eller åpne ny tråd for andre problemet er.
Dette problemet er om grenser, men vBet selv ikke har innflytelse på det

Simon Lloyd
29-09-11, 14:12
Her er et eksempel på en av mine sider ikke blir oversatt: http://cellphoneforums.net/rim- **********/ t335709-a.html

Edit: Jeg tror det er et filter på stedet for 'b lackberry "(uten mellomrom) Bare sjekket din tråd og dvs nøyaktig slik min er!

r.dziadusz
29-09-11, 14:34
@ Snake: Du har en 403 feil, dette er propably coused ikke på grunn av for lang meldinger - (ikke denne feilen), men på grunn av for mange anmodningen per sekund, prøv dette tipset:
Først, sjekk ut hvis du fortsatt er blokkert av google, hvis ja-http: / / www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728, etter at forbindelsen er åpen:

admincp -> vbet -> oversettelse alternativer -> Ventetid mellom oversettelser prøve å øke denne verdien, og sjekk ut om Google vil blokkere deg igjen
MERK: Ikke bruk for stor verdi fordi det vil bremse ytelsen din

Snake
29-09-11, 14:39
Ive avinstallert, har denne mod ingen framtid, må du svare meg avinstallere problem tråden.

vBET
29-09-11, 16:43
Vær oppmerksom på at vBET 3.5.0 er i beta stadiet og det er tydelig beskrevet i download delen:

Last ned seneste BETA (ustabil) Versjon for vBulletin 3.x - vBET 3.5.0

Det er tydelig beskrevet at denne versjonen er ustabil - alle bruker BETA versjon på sin egen risiko, og han er klar over at det er ustabilt.

BETA versjonen er normal del av hver programvare utvikling - vBulletin og andre mods også blir sluppet i betaversjon.

Ved spørsmål - bare melde det til oss slik at vi kan løse det og hvis det er avgjørende å gå tilbake til siste stabile versjon som fortsatt er tilgjengelig i download seksjon:)

basketmen
30-09-11, 18:05
Dens bortkastet tid uansett, er det MS grense 4m tegn i måneden.

Når jeg aktiverte v2 google jeg brukte 4m chars i ca 15 min.

Selv om jeg ønsket å betale $ 1000 for 50 millioner tegn (maks per måned) fra Google, id bruke dem i dager.

Dette MOD er død, med mindre VBET kan finne en gratis måte for å fortsette.

Som jeg sa vi jobber med ideer som kunne hjelpe oss med å forbedre vårt produkt hver dag, er problemet fortsatt eksisterende?

Her er hva jeg tror.

MS er nådd allerede.

Så ...

Hva løsningen er der nå? Jeg har ingen måte å oversette gjøre jeg!

Hvis du er sikker på at du blir blokkert av google (hvis ikke du kan gjøre Tet fra her: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728), kan du skrive til dem for å reaccess din IP (det er også sagt i innlegget jeg ga deg), hvis du skal bruke ikke "bare google" så hovedsak microsoft API vil du nå dine grenser saktere

Husk også at vbet kan ikke endre google / MS grenser, akkurat nå gir vi også google api v2 for Comercial brukere, men vi søker etter andre måter å oversette

Så hva skjer når Google slår av v1 API?

Så hva er løsningen?

Dette er ikke en langsiktig fikse, er det.

Jeg ønsker å dele mine alternativ løsning

Jeg tror dette mod vil aldri være død, og vil gå fremover på grunn av sin grunnleggende potensial: større vårt forum, trafikk og inntekter, og så lenge vBulletin fortsatt brukes som førstevalg for forumet programvare. Det vil alltid være løsningen, og du alltid ikke være alene

Jeg foreslår igjen min funksjon forespørsel her:

Manuell redigering andre språk oversettelse resultat / cache, av admin

dens ikke behov motor oversettelse der ute i det hele tatt (så ikke bryte noen tos eller begrensning), bare manuelt oversettelse av menneskelig, ubegrenset, safe, og den beste oversettelsen resultat, avhengig av hvor mye personen oversette abillity. Admin / stab / moderatorer / medlemmer kan delta for å hjelpe manuell oversettelse

faktisk siden fortsatt ikke gi denne funksjonen bedt fjor ennå i ovennevnte tråd, meg og en av mine medarbeidere allerede gjort dette for noen innlegg, om 20.000 innlegg i løpet av få måneder er lagt til manuelt oversette, den fungerer sammen med Google Translate i posten. Det er ikke perfekt metode, men jeg er fornøyd nok med det, og alle forstår oversettelsen resultatet, inntil funksjonen anmodningen ovenfor er gitt

Så jeg er bare redigere innlegget, av admin / ansatte, fordi de kan redigere noen innlegg, og legge dette under det opprinnelige innlegget, (fjern mellomrom etter / notranslate og / quote) å gjøre det arbeidet i ditt eget innlegg

[Quote]
Dette er manuell oversette tekst (eller manuelt oversette informasjon image)
[notranslate]
Your manual translate text here
[/notranslate ]
[/quote ]

the result are like this

http://i291.photobucket.com/albums/ll284/basketmen/manualtranslation-1.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll284/basketmen/manualtranslation2.jpg

because the experiment and experience until now, my staff got little tricks too, to make the manual translation a lot faster, even i am not realized it before, so no problem for manual translation speed for me, if this feature request can given

vBET
30-09-11, 23:43
Hei. Jeg har nettopp lest hele tråden fra begynnelsen og fikk også litt mer info om problemet.

Google Oversettelse API v1 forbereder seg på å være stengt, så de legger flere restriksjoner hva som ikke er overraskende - dette ble offentliggjort måneder siden.

Slette hele bufferen var ikke smart idé. Du kan klage nå at det vil bli dyrt for deg å gor oversettelser (som du allerede hadde gratis), men det er meningsløst - det er Google Translation API v2 som belaster deg ikke oss. Vennligst peke klager til Google. Her kan vi bare fortelle deg at vi merket din mening og vi har ingen innvirkning på dette området.

Vennligst bruk Microsoft tester (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729) for å avgjøre hva som er det noe galt med Microsoft-tilkobling. Hvis ikke så send tilgang detaljer like Radek spurt deg før så vi kunne sjekke hva som skjer.

Vi vil gjerne legge til noen annen oversettelse API som Vilkår for bruk tillater det. vBET er allerede forberedt på å enkelt legge til nye oversettelse tilbydere. Vennligst punkt noen som du vil bli støttet i vBET:)

Rådfør du stål trenger noen hjelp på dette området? Hvis produktet er allerede avinstallert da jeg antar at det ikke er flere trenger hjelp på dette området - ikke sant?

Snake
30-09-11, 23:58
Så hvordan har du tenkt å betjene nye kunder Michael?

Hvordan er de ment å oversette BIG nye forumet fra bunnen av.

Programvaren er nå ubrukelig, med mindre du våkne opp og finne en måte for folk å bruke det.

Ærlig i dont care, jeg kan ta den eller la den.

Det er du som ikke lenger har en virksomhet.

vBET
01-10-11, 00:52
Samme måte som før nå. vBET fra begynnelsen tilbyr oversettelser fra eksterne oversettelse leverandøren. Nå kan vi støtte mange tilbydere - så vi service våre kunder enda bedre enn før.
Alle som bruker vBET er klar om eksterne oversettelse tilbydere og han vet at han må kunne bruke disse tjenestene. Den er inkludert i vBET License - vi er klare om det.

Hvem er de? Og hvorfor er du spør meg om andres avgjørelser? Hvis du spør meg om tips for slike fora her er noen:
1. Legg til vBET ignorert sider som mange innhold som du mener er ikke viktig for oversettelser
2. Bruke gratis oversettelsestjenester første
3. For å unngå å komme gratis oversettelser grense for fort - grense språk som støttes. Legg til nye fra tid til annen når bufferen er full.
4. Selv om du bruker betalt oversettelser - grense støttede språkene til de som du synes er viktigst for ditt forum. Og selv da begrense det mer - etter gang kan du legge til flere språk hvis du finner at kostnadene er OK for deg.
5. Hvis du ikke bruker Google Translation API v1 - ikke tømme database cache og deaktivere automatisk rengjøring, eller i det minste endre cache tid til å leve mye lengre (unngå å betale for samme oversettelser)
Seks. Unngå oversettelse av SPAM, ved å kontrollere innlegg før de blir publisert.
7. Se etter andre oversettelser tjenester som Vilkår for bruk gjør det mulig å legge det inn vBET og la oss få vite om dem - vi vil gjerne støtte så mange oversettelse APIer som mulig:)
De er flere hint som kom til meg akkurat nå.

Vår programvare gjør fortsatt det samme som før (og enda bedre) så det er veldig nyttig. Det kan bli dyrere, men det er like nyttig som det var før og enda mer, fordi vi legger til nye funksjoner:)

Trenger du mer hjelp i denne tråden? :)

vBET
09-10-11, 12:28
Ikke noe svar - antatt at ikke mer hjelp er nødvendig her. I tilfellet hvis det er - Skriv her, vil vi endre statusen til åpne igjen.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET Translator 4.10.1