PDA

View Full Version: Løst utenlandske tegn når du skifter mellom språkene

norku
06-04-11, 21:36
Hei,

Denne tråden var postet av en bruker med tysk satt som sin standard språk:

http://www.xxxxxxxxxx.com/forum/de/f31/hj-messer-böcker-4824/

Alle gode. Når jeg slår på forumet til engelsk ved hjelp av flagget og deretter sveve over som lenker i 'Hva er nytt? Jeg ser:

http://www.xxxxxxxxxxx.com/forum/f31/hj-messer-böcker-4824/

Great - helt til jeg klikker på linken. Når siden åpner jeg se følgende i nettleserens adressefelt:

http://www.xxxxxxxxxxxx.com/forum/f31/hj-messer-b%C3%B6cker-4824/

Jeg trenger tyske ord som inneholder spesialtegn (ö, ä osv.) for å bo som de er fordi folk søker etter innholdet mitt vil bruke tyske ord i søkestrengen uavhengig av språket de selv snakker.

Hva kan jeg gjøre for å hindre dette utenlandske karakter problemet chaps? Eller er jeg gått glipp av noe virkelig opplagt? Ville ikke være første gang siden jeg begynte å bruke Vbet:)

Bare for info: i vBSEO har jeg følgende sett:

"Bytt ikke-engelske tegn i URL? - Nei "

'Definer dine egendefinerte karakter utskiftninger
'U' => 'ue'
'A' => 'ae'
'Ö' => 'oe'
'ß' => 'ss'
'U' => 'Ue'
'A' => 'Ae'
'Ö' => 'Oe''

Thanks

kamilkurczak
06-04-11, 21:45
sjekk denne løsningen:

du skal fortolle denne omdirigering KUN for TYSK brev!
polish bokstaver (og selvfølgelig annet språk også) det fungerer bra, så gjør dette til erstatning kun for tysk bokstaver.

norku
06-04-11, 21:52
Hei Kamil,

Jeg har ikke forandret seg noe siden sist vi jobbet med dette. Jeg endret mitt innlegg over for å vise hvordan vBSEO er satt for utenlandske tegn. Det eneste jeg har gjort nylig er å oppdatere VBulletin med sikkerhetsoppdateringen.

norku
06-04-11, 22:32
Bare tester dette. Problemet synes å være forårsaket av stedsnavn, navn - i utgangspunktet vilkår som Google ikke ville oversette.

Følgende lenke er som det ser ut til en tysk bruker:

http://www.xxxxxxxxx.com/forum/de/f80/fuß-mütze-ätzend-düren-björn-4827/

klikk på det engelske flagget og den samme linken ser slik ut:

http://www.xxxxxxxxxxx.com/forum/f80/foot-hat-corrosive-d%FCren-bj%F6rn-4827/

VBSEO karakter erstatning synes ikke å håndtere andre språk enn forumet standard når vbet er installert.

kamilkurczak
07-04-11, 10:38
hello,

Ok jeg kan gjengi den, så jeg vil løse det på min test forumet.

Som jeg ser problemet er bare med ord som er UNTRANSLATABLE (navn etc. som Düren og Björn)

Bekreftet og vil bli løst!

norku
07-04-11, 13:33
Thanks Kamil:)

norku
08-04-11, 17:09
Noen fremgang på denne Kamil?

kamilkurczak
08-04-11, 19:04
hello,
fortsatt jobber med saken. takk for din tålmodighet.
Vi vil skrive her alle løsning:)
takk

norku
08-04-11, 19:24
Cool. Thanks Kamil.

vBET
04-05-11, 13:20
Hallo. Jeg begynte å jobbe på den og etter noen analysere Jeg innså at det ikke er bug i det hele tatt ... Jeg vil likevel sjekke muligheten for å endre atferd, er nå her forklaring hva som skjer:
- Ditt oversatt sider er i UTF-8, så nettlesere viser spesialtegn fra URL i fin måte (unntatt IE som ikke ære denne standarden)
- Din opprinnelige sidene ikke un UTF-8 så nettleser ikke viser spesielle tegn på fin måte, og vBET ikke endringer nettadresser for ikke oversatt sider

Jeg vil sjekke hvordan den vil oppføre seg hvis vBET re-kode URL selv for ikke oversatt side - Jeg kan ikke forutsi det fordi sidekoding og URL-koding vil variere. Dersom det vil hjelpe så vil jeg gi deg rask fix og sannsynligvis vil ikke inkludere det i offisielle utgivelse (eller konfigurerbart - må sjekke første resultatene og tenke på mulige effekter). Hvis den ikke vil hjelpe det vil forbli slik den er fordi det er browser vise problemet (akkurat som IE ikke viser spesielle tegn på fin måte i det hele tatt - kanskje nyeste betyr det ikke sjekke det).

Jeg vil gi deg tilbakemelding i løpet av få øyeblikk.

vBET
04-05-11, 14:24
OK, så - jeg vet nøyaktig hva som skjer nå. Beskrevet oppførsel er ment. I tilfelle av originale sider vBET koder nettadresser til trygg UTF-8 - ellers ville du se ødelagte tegn på din side. Det er fordi når du viser strengen i andre koding som er på siden så vil det bli dekodet på feil måte - så du ser brutt tegn. Det er derfor i vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php har vi denne koden:

if (!$_REQUEST['language'] && vB_Template_Runtime::fetchStyleVar('charset') != 'utf-8') {
$translated = vbet_encodeToSafeUTF8($translated);
}

Hvis du kommentere det så vil du se fin nettadressen i nettleseren på ikke oversatt side med spesielle tegn, men de spesielle tegn vil bli brutt på forumet siden. Problemet er at vBSEO ikke tillater å gjenkjenne hvilken URL generasjon er for side, og som for nettleser URL. Så vi er ikke i stand til å kode til sikker UTF-8 bare for URLer for å vise og la som det er for broswer. Det er vBSEO API begrensning og det må bo på denne måten. Dette er ikke en bug - dette er innrykket funksjonen som tillater å ha fin utsikt med spesialtegn på ikke oversatt begrenset av vBSEO API som gjør forespørsler etter URL-rendering.

På dette tidspunktet problemet stengt. Hvis du har noen kommentarer, ideer, spørsmål - bare gjerne skrive:) Vi kan åpne den hvis noe avgjørende informasjon vil vises. Jeg også flytte den til feilsøking delen som det ikke er anerkjent som bug.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Integration with translations by vBET Translator 4.10.1