View Full Version: Løst Flagg url er feil
Hvis jeg legger inn
www.xxxxxx.com/forum/de/ manuelt i nettleserens adressefelt og trykk enter alt er bra. Men når jeg gjør det tyske flagget og slo det btries å åpne
www.xxxxxx.com/de/forum/
Noen ideer?
kamilkurczak
10-03-11, 10:16
Jeg har noen spørsmål til deg:
1. hvorfor du gjorde dette endringer for vBSEO? beskrevet her:
2. Hvis du gjør en. Htaccess i / forum vil ikke være bra?
3. du har denne linker fordi nå inn på htaccess du har to grupper av vBET regler.
- Å oversette hovedsiden
- Å oversette forumet
Kanskje vi kan lage to. Htaccess fil? en som den gamle og den andre i / forum mappen?
du kan prøve det.
. første htaccess (den gamle) plasseres utenfor forumet mappen:
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.hj-research\.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.hj-research\.com$|^cdn\.hj-research\.com$)
RewriteRule (.*) http://www.hj-research.com/$1 [R=301,L]
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
#vbet translator rules start
#vbet outside site
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbet_outside=true [L,QSA]
RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbet_outside=true
RewriteRule ^(.*)$ $1?vbet_outside=true [L,QSA]
#vbet translator rules end
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA]
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 1 seconds"
ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds"
ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds"
ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds"
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
</ifmodule>
</ifmodule>
#Remove index.php from hj-research.com/index.php
#rewrite engine on
RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]
og den andre i / forum mappen (kun vBET regler):
RewriteEngine On
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
kan du teste det? Jeg venter på konklusjonen. . Hvis du fortsatt ikke - DELETE htaccess fra / forum mappen og den gamle htaccess erstatte med dette (fordi med denne htaccess vBET fungerer perfekt for forumet og ikke arbeide for hovedsiden):.
RewriteEngine On
#RewriteBase /
RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript
</ifmodule>
</ifmodule>
#rewrite engine on
Hei,
Jeg skal se nærmere på dette nå. Thanks. Kan du forklare nøyaktig hva disse htaccess filene gjøre?
kamilkurczak
10-03-11, 11:05
vær så snill, sjekk PM.
Du gjorde en dårlig. Htaccess.
du limte vBET regler om slutten av filen! det var ille - vennligst lage en htaccess filer som fra min previoust innlegget
Jeg gjorde ikke det. Jeg fjernet dem. Jeg har nå lastet opp htaccess fra innlegget ovenfor og server feilen er nå rettet. Det er et problem med sitemaps som jeg la merke til tidligere. De kan ikke bli funnet av google
kamilkurczak
10-03-11, 11:16
vennligst hvis du kan - svar på spørsmålene mine en etter en - vil være enkelt å finne den beste løsningen.
Jeg gjorde endringene HER fordi jeg ønsket en mer enhetlig struktur uten å måtte flytte vb suite til roten. Det fungerer fint, men med vbet det er helt klart problemer dersom et forum har min konfigurasjon.
Med vbet aktiverte jeg nå ser følgende problemer:
1. Utenlandske tegn er ikke gjenkjent når jeg utfører et søk på forumet (den / de / versjon av forum). Prøv å søke etter Düsseldorf. Ingen resultater selv om jeg har resultater på forumet. Se på hvordan ordet "Düsseldorf" er tilbake på søkesiden. Hvis jeg går til engelsk (standard) versjonen av forumet og utføre samme søk jeg får de riktige resultatene.
2. Dette er i google-indeksen: http://ww w.xxxx.com/forum/f34/faehnlein-standard-bearer-insignia-wear-3514/ men titt på URL-adressen når den siden åpnet på min forum.
3. Sitemaps er ikke å bli sett av Google Webmaster Tools. Jeg har ikke gjort noen av de endringene som er beskrevet her:
4. Vise den engelske versjonen av forum og gå til denne URL-adressen: http://w ww.xxxx.com/forum/f27/hj-gebietsjugendtag-düsseldorf-1933-schlageter-2060/ siden lastes men med 404, URL-adressen viser tyske tegn, men hvis du rett Kopier og Lim inn denne URL-adressen du få: http://w ww.hj-research.com/forum/de/f27/hj-gebietsjugendtag-düsseldorf-1933-schlageter-2060/
5. Jeg har satt Skift ikke-engelske tegn i URL? til ja for nå frem til dette problemet er løst, så du må sette til "holde ikke-engelske tegn" for å vise de problemene jeg har desribed ovenfor.
Ser frem til å høre fra deg.
kamilkurczak
10-03-11, 13:39
1, vil jeg sjekke det på min test forumet
2. Jeg prøvde denne url og jeg kan ikke se problemet - alt er bra
3. så vennligst integrere dette sitemap bruker denne instruksjonen (fra denne url)
4. vær så snill, hvis du vil ha seo linker oversatt - integrere vBSEO med vbet - redigere to vBSEO filer - alt er beskrevet i ReadMe.html fil.
om alternativet i vBSEO - hvis du ønsker å oversette seo linker - bør du sette den ut i ReadMe.html fordi hvis du ikke angi det - vil du ha 404 (hvis du integrere to vBSEO filer)
2. Ja, url det samme, men som jeg sa i punkt 5 ovenfor må du sette "holde ikke-engelske tegn i URLer 'innen vBSEO å se hva jeg mener. Denne innstillingen er nedfelt i din installere instruksjoner, men fungerer ikke på forumet mitt.
4. Disse endringene er allerede gjennomført. Hvis du ser vil du se at filene er på serveren. Den'...._ old.php 'filer er standard vBSEO filene. Den vbet versjonene av disse filene er aktive.
Inntil ikke-engelske karakter problemet er løst jeg kommer ikke til å rote rundt med sitemap mindre du kan fortelle meg at den aktuelle problemet (google kan ikke se mine sitemaps) er fordi jeg ennå ikke har søkt endringene her Hvis ja så skal jeg endre denne fila, men jeg trenger å vite nøyaktig hvorfor sitemaps ikke blir sett av google før jeg gjør noe fordi jeg ikke ønsker å gi google en last av feil URL.
kamilkurczak
10-03-11, 14:32
ok jeg se når oversettelsen av url er aktivert - du har 404.
henhold til ReadMe.html instruksjon bør du ha - Hold ikke-engelske tegn i nettadresser. Hvis ikke fungerer - du deaktivere det. Jeg vil Chek det for deg, men jeg trenger tilgang til vbseocp.
2. om sitemp. Kanskje dette ikke blir oppdaget av google fordi jeg gjorde for deg. Htaccess i / forum mappen. Vi kan rett og slett teste det. Bare deaktiver vBET og slett. Htaccess fra / forum. kommentar vbet reglene i main. htaccess og restaurere gamle vBSEO filer. Etter det (når vBET er completly deaktivert) sjekke dette sitemap og vi vil knute at vBET gi dette problemet eller ikke.
3. I kveld skal jeg se etter deg konfigurasjon og integrasjon med vBSEO
:)
Thanks. Jeg har deaktivert 'holde ikke-engelske tegn i URLer' for nå og vil utføre trinnene du nevnte for sitemap. Jeg skal fortelle deg hvordan det gikk.
Ser frem til å høre fra deg senere.
Oppdatering: Etter invalidiserende Vbet i tråd med innlegget ditt ovenfor Google nå ser mine sitemaps.
kamilkurczak
10-03-11, 16:25
ok, så nå vet jeg hvorfor vi ikke kan bruke htaccess i / forum mappen:.)
en annen test. bare gjør vBET igjen, legge til denne htaccess i hovedmappen (erstatt med den gamle (ikke i / FORUM MAPPE)):
RewriteEngine On
#RewriteBase /
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
## Expires
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
</ifModule>
## Compression
<ifmodule mod_headers.c>
<ifmodule mod_deflate.c>
</ifmodule>
</ifmodule>
#rewrite engine on
som du vet med dette htaccess vbet jobber bare på forumet sider.
teste den. og sjekk at google kan se sitemap
takk
Thanks. Jeg skal prøve det nå.
Testet. Bare forumets forside oversetter (som du sa det ville), men sitemap er akseptert av google. Den sitemap var imidlertid ikke noe større enn normal og ikke inneholde noen fremmedspråk urls.
Fremmedspråket urls er fremdeles ikke riktig på forumet mitt og fortsette å produsere 404 sider til tross for mine vBSEO innstillinger og filer blir de samme som beskrevet i ditt oppsett prosedyren. De ser fine men når du klikker på dem de 404.
Jeg aksepterer at dere ikke kan tilfredsstille alle vBulletin konfigurasjoner og at min forumet presenterer en ikke-standard installasjon av vb så jeg er nødt til å forlate vbet deaktivert for nå.
Jeg håper at det vil være mulig på et tidspunkt for å få vbet arbeider på forumet mitt, men i øyeblikket ville jeg ikke være fornøyd med en delvis oversettelse av mine forumet og ikke-yrkesaktive lenker.
Takk for den tiden du har satt inn dette selv. Det var mye verdsatt.
kamilkurczak
10-03-11, 18:16
ok, nå vet jeg mer. så vi kan bare bruke htaccess i hovedmappen, og ikke i / mappe.
Vennligst gi meg litt tid å finne en løsning. Jeg må tenke på det og prøve noen konfigurasjon.
Også må du gi meg et passord for å vbseocp fordi jeg vil være i stand til å kontrollere vBSEO konfigurasjonen for å eliminere 404-feil:)
Takk:) Jeg vil løse det for deg
kamilkurczak
11-03-11, 10:57
Jeg ønsker å oppsummere alle endringer.
1. integreres med Google søkemotor - det var en koding problem når siden ble oversatt. hvordan å fikse?
-Gå til admincp-> stil og maler-> navigasjonslinjen mal
-I denne malen finne:
<input type="hidden" name="ie" value="ISO-8859-2"/>
- Og erstatt med:
<input type="hidden" name="ie"<vb:if condition="$_REQUEST['language']"> value="UTF-8"<vb:else />value="ISO-8859-2"</vb:if>/>
2. problem med tysk bokstaver i url på ikke oversatt side -> vi bør definere karakteren utskifting i vBSEO generelle alternativer.
EKSEMPEL:
'ü' => 'ue'
'ä' => 'ae'
'ö' => 'oe'
'ß' => 'ss'
3. om oversettelse av hovedsiden - fortsatt virker.
Det er et problem med tegnene. Hvis brukeren setter forumet språk til tysk i profilen sin og gjør en post som inneholder en A ø ö Ü ü ß oversettelsen fungerer når den vises på engelsk. Men hvis han ønsker å redigere sine innlegg han ser html tall istedenfor bokstaver.
I vBSEO cp ****> 'Definer din Custom Character Replacements' Jeg har for tiden følgende inn slik at min indekserte nettadresser fortsatt arbeid:
'U' => 'ue'
'A' => 'ae'
'Ö' => 'oe'
'ß' => 'ss'
Men hva jeg virkelig trenger å gjøre er å skrive
'(Html nummer)' => 'a' slik at edit problemet er løst. Dette vil imidlertid ha en innvirkning på min indekserte URLer. Eller er jeg gått glipp av noe her?
Jeg kan bare bruke ett språk for øyeblikket, fordi jeg har ingen Custom Character Erstatninger definert for den andre (50!) Språk.
Er det en måte å få dette arbeidet?
kamilkurczak
11-03-11, 12:01
Du trenger ikke å deklarere tegn erstatning på alle språk - bare for brev for språk før installasjon av vBET (tysk).
Nå er alle brev for andre språk er gode:)
Hvis ikke - vennligst gi meg et eksempel (url)
Dernest: acsii tall i post edition -> vennligst gi meg url til eksempel.
som koding ditt forum bruke? UTF-8?
Hei,
Min tegnsett: ISO-8859-1
Jeg har sendt en PM til deg inneholder en link til et innlegg som viser problemet.
kamilkurczak
11-03-11, 12:35
du har rett. Dette er en koding bug. Jeg kan gjengi det på min test forumet.
Dette er laget kun når noen få innlegg fra oversatte side.
(Husk - hvis du ønsker å poste i fransk - bør du ha i din usercp fransk språk sett.
Jeg prøvde å fikse denne feilen fra i går - i generelt om ikke utf forumet vBulletin har et problem med koding tegn med ASCII-kode i henhold 256.
Jeg laget en ny tråd i bug avsnittet om vBulletin forumet, og jeg vil prøve å finne en løsning av denne feilen.
På generelt hvis du har gjort innlegg i fransk (og har i usercp fransk språk) fra normal (ikke oversatt side) alt vil bli ok. Dette skjer bare når du prøver å legge fra oversatte side.
Ah, okay. Ja, kopierte jeg et avsnitt fra den franske Wiki og limt det.
Men da jeg valgte min forumet språk som tysk, og deretter postet i tysk, figurene fortsatt vise som html tall når jeg redigere det innlegget eller klikk på pilen i den oversatte innlegget ....?
kamilkurczak
11-03-11, 12:51
ja du har rett. se til mine to innlegg - den fisrt en er laget av ikke oversatt side (engelsk) - no problem når du ønsker redigere det.
den andre er laget av oversatt (polish) side og her er et problem - bokstaver med ascii-kode i henhold 256 - feil koding - Jeg rapporterte denne feilen til vBulletin og jeg vil prøve å fikse det til.
kamilkurczak
11-03-11, 13:17
Jeg jobber på det med vBulletin team:
Forum ASCII tegn problemet (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php/368237-ASCII-characters-issue)
Nå har vi en helg. hvis det er ok for deg kan vi starte dette temaet etter helgen?
I løpet av helgen vil jeg jobbe med vBulletin team.
Ja, selvfølgelig:) Men jeg kan forlate Vbet aktiv på forumet mitt?
kamilkurczak
11-03-11, 13:28
ja, kan du la det aktivt. Som du vet post på engelsk er oversatt god:)
Jeg la merke til på min test forum på UTF-8 forumet dette problemet ikke eksisterer.
Vennligst sjekk i databasen hvordan meldinger blir holdt (du kan lime inn her et eksempel på russisk melding)
kamilkurczak
11-03-11, 13:51
Jeg har en god informasjon.
Jeg fant en konflikt med vBSEO global_complete krok
Hvis du deaktiverer dette global_complete hook - post oversatt bra men ingen SEO linker. Jeg trenger å løse denne konflikten, men etter helga:)
Kan du sjekke det?
Hvordan sjekker jeg det? :)
kamilkurczak
11-03-11, 14:06
admincp-> plugins og produktet -> Plugin Manager -> global_complete krok av vBSEO -> deaktiver.
Men som jeg skrev -> ingen SEO linker hvis du deaktiverer den. Jeg trenger å sjekke vBSEO kode og integrere det.
Se deg etter helgen:)
Ok takk. Ha en god helg! :)
kamilkurczak
14-03-11, 09:27
url, koding og søke integrering og problemet løst
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):