PDA

View Full Version: Hoe kan ik er zeker van zijn dat nieuwe gebruikers hun eigen taal te zien?



brubros
26-03-10, 20:22
Ik ben met behulp van trefwoorden en Google Adwords-campagne gericht op China. In een dag van testen, kreeg ik een iets meer dan 300 hits uit de campagne, maar ervaren een 80% weigeringspercentage (procent van de mensen die minder dan een paar seconden besteed aan de website voor het afsluiten). De hoge bounce rate kan te wijten zijn aan een aantal verschillende thema's (landing page moet worden verbeterd, reclame-inhoud dient te worden gewijzigd, enz.), maar het eerste nummer ik nodig heb om te onderzoeken is of deze nieuwe bezoekers zijn mijn site te zien in hun moedertaal Chinees. Heeft u een suggestie over hoe ik kan bepalen welke taal een niet geregistreerde bezoeker daadwerkelijk ziet wanneer ze voor het eerst het land op mijn site? Kan ik kijk naar de server logs en kijk of pagina's zoals http:// **********/ lang = cn werden gegenereerd voor bijvoorbeeld? Of is er een eenvoudiger methode? Dit zal me helpen te beslissen wat de beste manier om de vertaling taaldetectie strategie en in vBET in te stellen. Bedankt!

tavenger5
26-03-10, 21:04
Als de gebruikers gaan de vertaalde URL dan moeten ze het zien van de vertaling. Ik heb gemerkt een hogere bounce rate van de Chinese en Japanse verkeer in het algemeen. Dit kan voor een deel omdat de Google-vertaling is niet zo goed als een aantal talen en de bezoekers kunnen vertellen.

brubros
26-03-10, 21:37
Als de gebruikers gaan de vertaalde URL ...

Allereerst bedankt voor belangrijke inzichten met betrekking tot uw ervaring met verkeer uit China en Japan. Dat zou kunnen verklaren een groot deel - en sla me wat hoofdpijn van te voren!

Ten tweede dient u er rekening met mij (newbie en "junior member" en al), maar de URL die ik gebruik is het primaire domein en geen taal-specifieke URL. Ik weet niet of ik eens zou weten hoe je dat (www.domain.com/lang=cn?) Te doen. Ik was onder de indruk dat vBET afleidt zo goed als het kan de lokale taal van de gebruiker "automatisch" (dat is wat ik wedden op toen ik een link van een AdWords-advertentie nu, maar ik wil om te verifiëren), of neemt de geregistreerde gebruiker profiel taalvoorkeur als het bestaat (volgens de definitieve methode).

Misschien is dit gewoon een feature aanvraag voor een rapportagemogelijkheden die me laat weten dat X mensen die de site met behulp van Y-taal voor een bepaalde periode en op die manier kan ik zowel het verkeer correleren alsmede, afzonderlijk, ontwikkelen een beter idee van lezers taal volume bezocht die op hun beurt, kan ervoor zorgen dat ik de-clutter het snijvlak van taal zelden / nooit gebruikt door mijn lezerspubliek.

Nogmaals bedankt!

tavenger5
26-03-10, 22:09
Ik zie wat je bedoelt - Het hangt van de instelling voor "Omleiden naar user taal". Ik heb de mijne ingesteld op Gedwongen, die gebaseerd is op hun browser taalinstelling.

Om te zien of dit werkt kunt u in uw Analytics-software op zoek naar de taal-code. Ik gebruik Google Analytics en vBSEO, dus dit proces is relatief eenvoudig, ik heb net onder de content zoeken naar / code /. In analytics kunt u ook verdelen gebruikers op basis van taal en oorsprong.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET 4.10.1