PDA

View Full Version: Te veel talen = slecht?



moman
13-09-11, 02:31
Tijdens de migratie van van Google om API van Microsoft, moest ik 13 talen uit te schakelen op mijn forum; gelukkig, deze talen waren niet erg populair bij onze bezoekers. Ze in totaal ongeveer 50k pageviews, vergeleken met bijna 500k pageviews voor de gecombineerde andere talen.

Na het uitschakelen van deze talen heb ik meteen twee dingen gezien bij Google Webmaster Tools:

1. Het aantal pagina's per dag kroop bijna verdubbeld
2. De gemiddelde kruipen tijd gehalveerd.


Ik heb een van de twee mogelijke verklaringen voor deze: ofwel Google API is langzamer, of te veel talen gewoon backfires en het neemt afstand van indexering van uw belangrijkste inhoud van de site. Gedachten?

vBET
13-09-11, 08:39
Ik denk dat de belangrijkste oorzaak is het aantal van de verzoeken tot Translation API. Als uw systeem maakt veel van die vertaling dan API kunt reactie die je langzamer. Dit is de reden waarom in onze prestaties hints adviseren wij om enkele talen dissable in het begin. wanneer cache zal dan vult u kunt meer vertalingen van tijd tot tijd. Omdat de meeste is in de cache al zal het wel goed. Ook als sommige trnaslation API heeft beperkingen u niet remmen die:)

moman
14-09-11, 09:03
Aan het begin (bijna 2 jaar geleden!) Heb ik inderdaad had slechts een subset van de talen actief zijn, maar naarmate de tijd verstreek kwam ik terecht waardoor ze allemaal. Denk dat deed meer kwaad dat goed!

Helaas is onze site krijgt zo veel verkeer dat ik realistisch kan slechts maximaal cache tot 4 dagen van vertalingen (=> 10Gb). Misschien is het hebben van een aparte 'cache server "met een paar honderd optredens van de gegevens in de cache zou een betere permanente oplossing, zoals eens google wordt afgesloten hun API ik denk dat we een veel te vertrouwen meer zwaar op cache (zie mijn andere recente draad) zijn.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Thanks to vBET 4.10.1 you can enjoy automatic translations