PDA

View Full Version: Running gast cache van een CDN?



tavenger5
09-09-11, 18:44
Ik heb gemerkt dat er letterlijk miljoenen bestanden worden aangemaakt in de gast file cache. Ik vroeg me af of het zou de moeite waard dienen deze bestanden af van een CDN om een beetje van de bandbreedte te besparen op de webserver. Zou er een makkelijke manier om dit te doen?

Ik ben momenteel met behulp van een MAX CDN emmer. Ik hoef niet aan de gast cache-bestanden te uploaden naar de CDN, omdat het een spiegel, maar dat zou een extra leuke feature te hebben in plaats van alleen mirroring alles.

vBET
12-09-11, 17:17
Houdt u er rekening mee dat Gast cache dient volledig in de cache bestanden alleen voor gebruikers die niet ingelogd Dus voordat een dergelijk bestand is in de eerste gestreamd moeten we erkennen geen gebruiker is ingelogd in het echte systeem. Ook moet u ervoor zorgen dat alle gegenereerde bestanden komen om extra een. Houdt u er rekening mee dat voor belangrijke pagina's standaard cache tijd om te leven is slechts 1 uur. En in het geval als je weet dat sommige pagina wordt dan in de cache moet je er redirect in een aantal interne manier (kan niet door de browser, anders zal Google gek) in plaats van streaming van echte forum. dus er kan wat problemen. Vooral dat vBET herkent doet cache is de feitelijke door bestand metadata, dus het wordt aangenomen dat bestand bestaat in de lokale bestandssysteem nu (nog steeds het zou leeg bestand alleen maar om metadata te houden).

Ik weet niet de details van CDN - kan u verwijzen naar pagina met extra info over? Op dit moment heb ik geen enought kennis om precies vertellen hoe dat te doen.

tavenger5
17-09-11, 19:50
Het CDN ik gebruik is hier: CDN - Content Delivery Network Services door MaxCDN (http://maxcdn.com)

vBET
18-09-11, 08:12
Zoals ik het zie is dit voor statische inhoud. Gast cache is niet statisch:
1. Het wordt alleen gebruikt voor de gasten
2. Het is heel vaak ververst (standaard een keer per uur)

Ik stel voor om vraag te stellen aan MaxCDN over de beperkingen en de mogelijkheid om het te gebruiken in een dergelijk geval.

tavenger5
18-09-11, 15:17
Hun service kan worden gebruikt als een bestand depot, het mechanisme moet gewoon er zijn voor het uploaden en downloaden van hun 'drive'. Iets als Amazon S3 kan een betere optie voor dit, omdat het per se hoeft niet te worden verdeeld over verschillende servers. Ik denk dat het belangrijkste is dat de gast cache neemt zo veel ruimte op mijn server dat het steeds duurder om alles te back-up. Alleen de Russische map is 23GB voordat ik schoongemaakt.

vBET
21-09-11, 14:29
U kunt weglaten cache directory tijdens het backup-of uit te schakelen Gast Cache voor sommige pagina's. Iets voor iets - u meer van de harde schijf (wat goedkoop is) en dank dat minder geheugen en CPU. Gast cache caches volledige HTML-output - dat is waarom het is duur in de harde schijf ruimte, en dat is waarom het zo geweldig voor je CPU en geheugen.

Over te slaan in externe server - we ondersteunen het niet nu. Wij kunnen u helpen het geven van tips over hoe het nu werkt en waar te kijken, als je wilt wijzigen doen.

tavenger5
22-09-11, 23:04
Ik denk dat de belangrijkste reden om te willen om dingen op te slaan op een CDN is snelheid (de server zal dichter bij de gebruiker), en wanneer bestanden, zoals die zijn opgeslagen in mijn bestand systeem gaan ze naar de back-up schijven, die kan krijgen duur zijn, vooral als u het opslaan van optredens van de bestanden die u niet hoeft te back-up.

tavenger5
23-09-11, 00:02
FYI voordat ik begon het verwijderen van de cache mappen mijn vbet_guestcache map was meer dan 280g. Dat is een veel ruimte voor een aanvraag wordt toegang tot. En niet te vergeten heb ik slechts 10 vertalingen ingeschakeld.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1