PDA

View Full Version: Opgelost DB maat



moman
06-12-09, 09:23
Is het normaal dat uw database te verdrievoudigen in grootte na de installatie van vBET?

Ik ben begonnen met een 1Gb DB, en nu ben ik te kijken naar de buurt van 3. Hoewel ik begrijp dat hele pagina's berichten worden hier gecached, zou het niet meer stabiel te hebben dit gedaan in een aparte database buiten vB (zoals 2.x doet)?

vBET
10-12-09, 21:45
Ja - uw DB zal groeien. Uw inhoud is 52 keer vermenigvuldigd (als je alle talen ingeschakeld), dus het is moeilijk om te groeien niet;)

Met behulp van dezelfde DB heeft GEEN invloed op de stabiliteit forum helemaal niet, omdat er geen vraag welke andere middelen gebruik maakt van de VB. Ook vBET 2.x ook gebruik maken van dezelfde database.

U kunt altijd uitschakelen sommige talen, of gewoon uit te schakelen cache voor sommige talen als DB formaat is een probleem voor je. Maar zolang je ruimte hebt op uw schijf de grootte van de DB heeft geen invloed op je - vBET is met behulp van indexen voor alle vragen. Er is een ding dat u geïnteresseerd als je cache tabellen echt groot zijn - dat zijn clearing strategieën. Voor meer details over die kunt u terecht op Admin CP -> vBET -> Cache.

moman
11-12-09, 20:47
Bedankt voor het antwoord! Dat verdwijnt die problemen.

Mijn laatste zorg is met mysqldumps. Als ik zonder mysqldump via command line, is er een manier kan ik de vBET cache tabellen uit te sluiten van gedumpt? Ik zou liever niet verspillen ruimte back-up van de cache: p

vBET
11-12-09, 23:18
We zijn van plan om file cache te ondersteunen. Het zou veel meer ruimte op de harde schijf, maar je data zonder DB queries. We nog niet beginnen met de implementatie van deze.

Op dit moment zijn we plannen hoe configureerbaar moet worden en andere details. We willen dat het lopen voor iedereen - het betekent, zonder noodzakelijk te installeren extra caching engine.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vBET 4.10.1