Vigtigt: Denne side bruger cookies (cookies). Brug af denne website uden at slukke cookies i browseren, betyder det, at du accepterer for at bruge det.
Køb nu! Egenskaber Downloads

Tjen med os!

Hvis du vil begynde at tjene penge med vBET join til Affiliate Program.
Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Løb gæst cache fra en CDN?

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Default Løb gæst cache fra en CDN?

Jeg har bemærket, at der er bogstaveligt talt millioner af filer, der oprettes i gæsten fil cache. Jeg tænkte på om det ville være værd at tjene disse filer ud af en CDN at spare lidt båndbredde på webserveren. Ville der være en nem måde at gøre dette?

Jeg er i øjeblikket ved hjælp af en MAX CDN spand. Jeg behøver ikke at uploade gæsten cache-filer til CDN, da det er et spejl, men det ville en ekstra god egenskab at have i stedet for bare spejling alt.

Michał Podbielski (vBET ansatte) vBET's Avatar
    Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Bemærk venligst, at Gæst cache tjener fuld cachede filer kun til brugere der ikke er logget ind Så før en sådan fil er streames vi først nødt til at erkende, gør brugeren er logget ind i det virkelige system. Du også nødt til at sørge for, at alle genererede filer, der kommer til yderligere én. Bemærk, at for vigtige sider som standard cache tid til at leve er bare 1 time. Og i tilfældet, hvis man anerkender, at nogle siden er cachet så er du nødt til at omdirigere der i nogle interne måde (kan ikke via browseren, ellers Google vil gå amok) i stedet for streaming fra virkelige forum. så der kan være nogle problemer. Især at vBET anerkender ikke cache er faktisk for fil metadata, så det antages, at filen findes i de lokale filsystem lige nu (stadig det kunne være tom fil, bare for at holde metadata).

Jeg kender ikke detaljerne i CDN - kan du give link til side med yderligere info om det? På nuværende tidspunkt har jeg ingen enought viden til at fortælle præcis hvordan det skal gøres.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Som jeg ser det er til statisk indhold. Gæst cache er ikke statisk:
    1. Det bruges kun til gæster
    2. Det opdateres ofte (som standard en gang i timen)

Jeg foreslår at stille spørgsmål til MaxCDN om begrænsninger og muligheden for at bruge det i sådanne tilfælde.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Deres service kan bruges som en fil depositar, den mekanisme, der skal bare være der for at uploade og downloade fra deres 'drive'. Noget som Amazon S3 kan være en bedre løsning for dette, da det nødvendigvis ikke behøver at blive distribueret til forskellige servere. Jeg tror, det vigtigste er, at gæsten cache fylder så meget plads på min server, at det bliver dyrere at tage backup af alt. Bare den russiske mappen var 23GB før jeg rensede den.

Tilmeldings dato
    Oktober 2009

Du kan udelade cachemappe under sikkerhedskopieringen eller deaktivere Gæst Cache for nogle sider. Noget for noget - du bruger mere harddisk (som er billigt), og takket være, at mindre hukommelse og CPU. Gæst cachen cacher fuld HTML-output - det er derfor, det er dyrt i plads på harddisken, og det er hvorfor det er så fantastisk for din CPU og hukommelse.

Om det opbevares i ekstern server - vi støtter ikke det lige nu. Vi kan hjælpe med at give hints om, hvordan det fungerer nu, og hvor de skal lede, hvis du ønsker at gøre ændringer.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

Jeg tror den vigtigste grund til at ønske at gemme tingene på en CDN er hastighed (den server vil være tættere på brugeren), og når filer som der er gemt i min fil system, de går til backup-drev, som kan få dyrt, især når du er opbevaring gigs af filer, du behøver ikke at tage backup.
    Senest redigeret af tavenger5; 22-09-1123:11.

Senior Medlem
    Tilmeldings dato
    Dec 2009

FYI, før jeg begyndte at slette cache mapperne min vbet_guestcache mappen var Over 280g. Det er en masse af plads til én ansøgning ud til at tage op. For ikke at nævne jeg kun har 10 oversættelser aktiveret.

Tags til dette emne

Udstationering Tilladelser

• Du måske ikke oprette nye tråde
  • Du måske ikke skrive svar
  • Du måske ikke vedhæfte filer
  • Du måske ikke redigere dine indlæg
  •