Thanks. Jeg har deaktiveret "holde ikke-engelske tegn i webadresser" for nu og vil udføre de trin, du nævnte for sitemap. Jeg vil lade dig vide, hvordan det gik.
Ser frem til at høre fra dig senere.
Thanks. Jeg har deaktiveret "holde ikke-engelske tegn i webadresser" for nu og vil udføre de trin, du nævnte for sitemap. Jeg vil lade dig vide, hvordan det gik.
Ser frem til at høre fra dig senere.
Update: Efter invaliderende Vbet i overensstemmelse med dit indlæg ovenfor Google nu ser mine sitemaps.
ok, så nu ved jeg hvorfor vi ikke kan bruge. htaccess i / forum mappe
en anden test. du skal bare aktivere din igen tilføje denne htaccess fil i en mappe (udskift med den gamle (IKKE I / FORUM MAPPE)):
Som du ved med denne htaccess vbet arbejder kun på forum sider.Code:# Comment the following line (add '#' at the beginning) # to disable mod_rewrite functions. # Please note: you still need to disable the hack in # the vBSEO control panel to stop url rewrites. RewriteEngine On # Some servers require the Rewritebase directive to be # enabled (remove '#' at the beginning to activate) # Please note: when enabled, you must include the path # to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/) #RewriteBase / #RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.hj-research\.com RewriteCond %{HTTP_HOST} !(^www\.hj-research\.com$|^cdn\.hj-research\.com$) RewriteRule (.*) http://www.hj-research.com/$1 [R=301,L] #RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com #RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forum/$1 [L,R=301] RewriteRule ^forum/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ forum/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L] #vbet translator rules start RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA] RewriteRule ^forum/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA] RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron) RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*.php(/.*)?))$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/ RewriteRule ^(.+)$ forum/vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA] #vbet translator rules end RewriteCond %{REQUEST_URI} !(media/|admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap) RewriteRule ^forum/((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ forum/vbseo.php [L,QSA] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(media|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/ RewriteRule ^(.+)$ forum/vbseo.php [L,QSA] ## Expires <ifModule mod_expires.c> ExpiresActive On ExpiresDefault "access plus 1 seconds" ExpiresByType text/html "access plus 1 seconds" ExpiresByType image/gif "access plus 3456000 seconds" ExpiresByType image/jpeg "access plus 3456000 seconds" ExpiresByType image/png "access plus 3456000 seconds" ExpiresByType text/css "access plus 3456000 seconds" ExpiresByType text/javascript "access plus 3456000 seconds" ExpiresByType application/javascript "access plus 3456000 seconds" ExpiresByType application/x-javascript "access plus 3456000 seconds" </ifModule> ## Compression <ifmodule mod_headers.c> <ifmodule mod_deflate.c> AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/css text/xml application/x-javascript BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html </ifmodule> </ifmodule> #Remove index.php from hj-research.com/index.php #rewrite engine on RewriteCond %{THE_REQUEST} index\.php RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$ RewriteRule ^index\.php$ / [L,R=301]
teste det. og kontrollér, at Google kan se dit sitemap
tak
Thanks. Jeg vil prøve det nu.
Testet. Kun det vigtigste forum side oversætter (som du sagde, at det ville), men sitemap er accepteret af Google. Sitemap var dog ikke noget større end normalt og ikke indeholder nogen fremmedsprog urls.
De udenlandske sprog urls stadig ikke er korrekt på mit forum og fortsætte med at producere 404 sider på trods af min vbseo indstillinger og filer er de samme som beskrevet i din opsætning procedure. De ser fint, men når du klikker på dem, at de 404.
Jeg accepterer, at du fyrene ikke kan tage højde for alle vBulletin konfigurationer, og at mit forum præsenterer en ikke-standard installation af vb, så jeg har tænkt mig at skulle forlade vbet deaktiveret for nu.
Jeg håber, at det vil være muligt på et tidspunkt at få vbet arbejder på mit forum, men i øjeblikket ville jeg ikke være tilfreds med en delvis oversættelse af mit forum og ikke-arbejdende links.
Tak for den tid, du har lagt i dette selv om. Det var meget værdsat.
Senest redigeret af norku; 10-03-11 på 17:18.
ok, nu ved jeg mere. så vi kan kun bruge htaccess i main mappe, ikke i / Mappe.
Giv mig lidt tid at finde en løsning. Jeg må tænke over det og prøve nogle konfiguration.
Tak Jeg vil løse det for dig
PM er på vej
Jeg vil gerne sammenfatte alle ændringer.
1. integreres med Google-søgemaskinen - der var en kodning problem, når side blev oversat. hvordan du løser?
-Gå til admincp-> Style & skabeloner-> Navbar skabelon
-I denne skabelon finde:
- Og erstat med:PHP Code:
<input type="hidden" name="ie" value="ISO-8859-2"/>
2. problem med tyske bogstaver i URL på ikke oversat side -> Vi bør definere karakter udskiftning i vbseo General Options.PHP Code:
<input type="hidden" name="ie"<vb:if condition="$_REQUEST['language']"> value="UTF-8"<vb:else />value="ISO-8859-2"</vb:if>/>
EKSEMPEL:
3. om oversættelse af de vigtigste side - stadig arbejder.Code:'ü' => 'ue' 'ä' => 'ae' 'ö' => 'oe' 'ß' => 'ss'
Der er et problem med de tegn. Hvis brugeren sætter forummet sprog til tysk i sin profil og gør et indlæg, der indeholder en Ä Ö ö ü ü SS oversættelse fungerer, når de vises på engelsk. Men hvis han ønsker at redigere sin post han ser html tal i stedet for bogstaver.
I vbseo cp ****> 'Definer din tilpassede Character Replacements' Jeg har i øjeblikket følgende ind, så min indekserede URL'er stadig arbejde:
'U' => 'ue'
'A' => 'ae'
'O' => 'oe'
'ß' => 'ss'
Men hvad jeg virkelig skal gøre, er at indtaste
'(Html nummer)' => 'a', således at redigere problemet er løst. Dette vil dog have en indvirkning på min indekserede URL'er. Eller er jeg mangler noget her?
Jeg kan kun bruge ét sprog i øjeblikket, fordi jeg har ingen Brugerdefineret Tegn Udskiftninger defineret for de andre (50!) Sprog.
Er der en måde at få dette arbejde?
Senest redigeret af norku; 11-03-11 på 11:56.
Du behøver ikke at erklære tegn udskiftning på alle sprog - kun for breve for sprog før installation af vBET (tysk).
Nu er alle breve til andre sprog er gode
Hvis ikke - giv mig et eksempel (URL)
For det andet: acsii numre i post udgave -> giv mig url til eksempel.
hvilken kodning dit forum brug? UTF-8?