View Full Version: Løst Database backup fil for stor!
Jeg backup mit forum, når et svagt gennem ssh, min backup var ingen større derefter 350 MB, og nu er det ramte 1,2 GB, jeg tror, det kunne være problemet mening jeg ikke har problemer med opbakning det op, men hvis jeg nogensinde skal gøre en gendannelse vundet 't serveren timeout med sådan en stor backup?
Jeg backup mit forum, når et svagt gennem ssh, min backup var ingen større derefter 350 MB, og nu er det ramte 1,2 GB, jeg tror, det kunne være problemet mening jeg ikke har problemer med opbakning det op, men hvis jeg nogensinde skal gøre en gendannelse vundet 't serveren timeout med sådan en stor backup?
Jeg foreslår du tjekke disse gutter ud Remote Backup med rsync eller FTP (http://www.bqbackup.com/) Vi har brugt dem i et par år, og i øjeblikket backup om 1TB daglige, er det meget nemt at sætte op. Du kan naturligvis gå gennem nogle båndbredde, men som måske eller måske ikke være et problem, afhængigt af din server planen.
Jeg er ikke ekspert, en anden her, ingen tvivl om, har bedre råd. Det er vigtigt at der ikke rsync leve databaser, i stedet rsync din hotcopied sikkerhedskopier (google det) (http://www.google.com.au/search?hl=en&q=mysqlhotcopy) eller en SQL dump eller dit kontrolpanel sikkerhedskopier.
Gendannelse er så simpelt som at bruge rsync eller SCP at flytte backup tilbage til din server (bqbackup give dig shell adgang) og gendanne databasen den rigtige måde for din backup metode. 1,2 GB bør være genoprettet i et par minutter.
Når det er sagt, en anstændig host skulle give dig alle de værktøjer, du behøver for at håndtere alle backup opgave.
Tak for svar, men da jeg kan se du har en stor outfit, så du kan håndtere de støttede servere + ekstramateriale på den anden side jeg har omkring 140k medlemmer 400k indlæg & osv., så jeg anser det for at være en lille / mellemstor forum.
Jeg er meget handy i SSHing så problemet ikke er der heller ikke med min server (specs er gode) ikke desto mindre ser jeg en "potentiel" problem med at genoprette det på grund af sin humongous størrelse (og voksende) med server timeout og så tilbage.
Jeg tror, nogle type komprimering metode skal gennemføres og / eller tabeller i MyAdmin reduceret i størrelse (antal klog), selv optimere min database er blevet en hadefuld ting at gøre, da det er hele tiden at tage, og der er meget lidt af det.
Med venlig hilsen: p
På vores server bruger vi automatisk fuld server backup (VPS funktionalitet). Uden nogen problemer.
Overvej venligst omfatter ikke vBET cache tabeller i backup. Du kan nemt afgøre, hvilke tabeller du vil cachen ved MyAdmin så jeg tror, at det også kan gøres fra kommandolinjen (via SSH). Selvfølgelig sådan kommando vil være meget lang, basere på antallet af vBulletin tabeller, men hvis du gemmer den på nogle fil det skal være helt trygge måde at gøre sikkerhedskopier.
Bemærk, at brug vBET dit indhold ganges 52 gange. Så hvis du har cache slået på din DB er nødt til at vokse op. Og ikke bare lidt;) Du kan undgå det ved at slukke cache, men vi på det kraftigste ikke anbefale det. For store fora at spørge hver gang Google til oversættelse ville dræbe din servers ydeevne eller endda slutte med Google restriktioner.
Da jeg købte min dedikeret server (langs tid siden) var der ikke sådan noget som VPS:)
Jeg ved, hvordan man bruger SSH meget godt og det er nær / hvis ikke umuligt at udelukke vBET fra at være backuped, det eneste, man kan gøre, er at esclude det, når optimering eller reparation.
Men du skal overveje at en god 50% af webmastere (ingen lovovertrædelse betød) er på delt eller virtuel dedikeret server og omkring 70% ved ikke, hvad SSH er således afhængig af MySQLDumper, den indbyggede vBulletin backup og / eller lignende.
De, der bruger delt hosting behøver ikke udstede wit store databaser. Jeg ser ingen mulighed for at køre store vBulletin forum - endda uden plugins - på delt hosting. Ressourcerne er simpelthen for lavt.
Også da jeg skrev dem, der ikke bruger SSH kan simpelthen backup af deres databaser, dvs phpMyAdmin, hvor de kan finde ud af præcist hvilke tabeller der skal bakkes op. Også du kan prøve det. I dit tilfælde virkelig forventer jeg nogle spørgsmål, på grund af store filer til upload af sådanne phpMyAdmin, men måske er der nogle frivillige, så gem det på serveren ikke uploade. Forhør dig det. Også - Jeg tror på din backup-oplevelse, der stadig hvis nogle GUI-værktøjer gør det muligt at afgøre, hvilke tabeller præcist skal bakkes op, forventer jeg, at der bør også tillades af kommandolinjen. Jeg ved ikke, at - som jeg skrev vi ikke har nogen problemer overhovedet med backup hele server - men jeg forventer det, fordi de fleste af GUI-værktøjer som der er lige fasades og i bunden er vant bare kommando fra kommandolinjen. Så måske det er bare værd at tjekke - måske var det tilføjet i nogle MySQL version. Jeg ved, at phpMyAdmin understøtter det.
Hvordan kan vi have vbet tabeller på en anden db bare for vbet
kamilkurczak
20-07-10, 12:11
Please, spørg om det i ny tråd:)
tsak76. Jeg sekund, ******
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):