PDA

View Full Version: Løst Yderligere langtitle parsing problem



moman
22-05-10, 23:46
Brug vbSEO. Screenshot vedlagt.

http://www.pentaxforums.com/forums/members/adam-albums-website-news-screenshots-picture5413-a.gif

Jeg vil finde en løsning på dette i vBSEO funktion, der håndterer dette.

moman
23-05-10, 01:27
I functions_vbseo_vb.php:

find


vbseo_thread_seotitle($getnextoldest);

erstatte


vbseo_thread_seotitle($getnextoldest);
if (strpos($getnextoldest['title'], '[/langtitle]')) {
require_once('vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$getnextoldest['title'] = vbet_parseTitle($getnextoldest['title']);
}
$vbseo_gcache['thread'][$getnextoldest['threadid']] = $getnextoldest;

vBET
23-05-10, 17:36
Dette bør ikke være nødvendigt. Har du integreret vBET med vBSEO, som det er beskrevet i readme.html fil? Hvilken version af vBET bruger du? Sidste har globale langtitle parsing funktionalitet.

moman
24-05-10, 04:08
Ja, og jeg bruger den nyeste version, 3.3.3.

vBET
24-05-10, 19:30
Strange. Fortæl os, hvordan man genskabe problemet - vi vil arbejde på en mere elegant løsning, som ikke vil kræve yderligere vBSEO filer forandring.

Kan du reproducere det på ud-server? Dvs. i testmeddelelser område?

moman
25-05-10, 19:22
Nej, kan det ikke påvises her, fordi du ikke bruger vBSEO mulighed for at inkludere tråd titler i næste / forrige links (dem, der vises direkte under det hurtige svar editor). Du vil først nødt til at aktivere indstillingen.

vBET
25-05-10, 21:01
OK så - vi ved nu, hvordan at reproducere det. Vi vil kontrollere det på vores test instans og søge efter anden løsning. Stor tak! :)

kamilkurczak
01-06-10, 22:00
Beklager, men vi kan ikke reproducere dette problem.
Vi har testet den på 3.5.0 vBSEO og 3.3.3 vBET. Hvilke versioner har du?

Sørg for at du har installeret den nyeste version vbet (hvis du har brugt det)

Hvad med opdateringen product_vbenterprisetranslator.xml fra gør-ikke-upload mappe?

moman
02-06-10, 09:43
Jeg bruger vBET 3.3.3 og vBSEO 3.3.2. Min langtitle tags er ikke analyseres i profilen statistiksiden enten nu, ser det ud. Helt mærkeligt!

moman
02-06-10, 10:09
Du kan løse parsing af langtitle under profilen "statistik" fane (hvor der står "sidste indlæg: ..."), Jeg lavede denne ændring i class_userprofile.php:

Find:

$this->prepared['lastposttitle'] = $getlastpost['title'];

Erstat:


$this->prepared['lastposttitle'] = $getlastpost['title'];
if (strpos($this->prepared['lastposttitle'], '[/langtitle]'))
{
require_once('vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$this->prepared['lastposttitle'] = vbet_parseTitle($this->prepared['lastposttitle']);
}

Der er ingen måde tags bliver globalt parset, som ellers denne ændring ville ikke være nødvendig. Der er heller ingen kroge i denne klasse fil.

vBET
02-06-10, 11:53
Venligst PM adgang detaljer til FTP, Admin CP og vBSEO CP. Da vi ikke er i stand til at reproducere det på vores side, vi er nødt til at tjekke det på vores server.

Venligst fortryde dine ændringer, før du giver os adgang til oplysninger (vi nødt til at se problemet til at diagnosticere det) - du kan lavet kopier af filer til nemt at bringe den tilbage igen.

Som jeg skrev vBET 3.3.3 skal parse langtitle globalt, i dette øjeblik er jeg ikke i stand til at fortælle gør det er nogle fejl, i konflikt med andre plugin, eller forkert vBET opdatering.

moman
03-06-10, 07:48
Jeg rejser til udlandet i denne uge, og vil ikke være til rådighed til at håndtere eventuelle backend hjemmeside problemer bortset fra dem postet her på forummet.

Kan du vise mig hvor i koden taggen er globalt analyseres? Jeg kan derefter tage et kig og lade dig vide, om jeg kan se, hvorfor det er mangler visse områder.

vBET
03-06-10, 12:09
åbne filen: / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php

og se efter vbet_global_complete der er anvendt funktion vbet_parseTitleGlobally (fra / includes / vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php)

moman
04-06-10, 03:07
Tak! Jeg vil undersøge dette.

moman
09-06-10, 16:09
Jeg har fundet et par mere i navbits på inlinemod.php og postings.php.

Kan du reproducere denne opførsel på dette websted, dvs ved redigering af en oversat tråd?

http://img267.imageshack.us/img267/3663/96513903.gif

http://img121.imageshack.us/img121/6716/90955400.gif

vBET
09-06-10, 17:22
Under udgave det er OK at lade den være. Du er nødt til at se oprindelige tekst for at kunne redigere det. Derfor er parsing er deaktiveret på udgave side. Det bør arbejde på denne måde, og det er skadeligt - Google og andre besøgende se godkendte tekst ikke under udgave:)

vBET
10-06-10, 15:37
Er problemet stadig eksisterer? Hvad det status?

Vi forbereder ny udgivelse, og ønsker at løse alle problemer. Hvis du har fundet, at det var nogle konflikt - bedes bekræfte. Hvis du ikke kan håndtere det - så PM adgang detaljer, så vi vil være i stand til at kontrollere og i tilfælde af fejl omfatter løsning i næste udgave.

moman
13-06-10, 14:17
Jeg har tilføjet den parsing manuelt til de steder, der er anført i denne tråd. Der er ikke mere synlige parsing problemer.

moman
14-06-10, 14:54
Nevermind-fundet et andet: oversat PM titler er ikke parset i sidetitler på private.php

Fast ved at tilføje et plugin på private_complete:


if (strpos($pagetitle, '[/langtitle]')) {
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$pagetitle = vbet_parseTitle($pagetitle);
}

moman
14-06-10, 16:09
Og en anden:

http://img63.imageshack.us/img63/4445/26859648.gif

Jeg kunne ikke finde en måde at løse dette via plugins. I stedet vil jeg tilføjet denne kode til usercp.php:


if (strpos($reputation['title'], '[/langtitle]')) {

require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');

$reputation['title'] = vbet_parseTitle($reputation['title']);

} Direkte under



$reputation['timeline'] = vbdate($vbulletin->options['timeformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['dateline'] = vbdate($vbulletin->options['dateformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['reason'] = $bbcode_parser->parse($reputation['reason']);

vBET
14-06-10, 23:47
Nevermind-fundet et andet: oversat PM titler er ikke parset i sidetitler på private.php

Fast ved at tilføje et plugin på private_complete:


if (strpos($pagetitle, '[/langtitle]')) {
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$pagetitle = vbet_parseTitle($pagetitle);
}


Jeg kan virkelig ikke genskabe problemet på vores server. Jeg formoder, at du ikke har installeret passende vBET 3.3.3 - venligst tjek det. Vi havde mange gange spørgsmål, som vores kunder netop uploadet nye filer og glemte at importere nye produkt-fil eller det modsatte. Har du tjekket betyder udførelse af funktion vbet_global_complete findes i beskrevet sted?

Også vi kører vores fora nu på vBET 3.3.4 beta version, så det kan være, at fejlen findes i 3.3.3 og vi har allerede fastsat det (kan ikke huske det). Still-du bekræfte, at din egentlige installation er OK - bedst gøres opdatering til 3.3.3 igen.

vBET
14-06-10, 23:50
Og en anden:

http://img63.imageshack.us/img63/4445/26859648.gif

Jeg kunne ikke finde en måde at løse dette via plugins. I stedet vil jeg tilføjet denne kode til usercp.php:


if (strpos($reputation['title'], '[/langtitle]')) {

require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');

$reputation['title'] = vbet_parseTitle($reputation['title']);

} Direkte under



$reputation['timeline'] = vbdate($vbulletin->options['timeformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['dateline'] = vbdate($vbulletin->options['dateformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['reason'] = $bbcode_parser->parse($reputation['reason']);

Hvis denne side bruger global_complete krog så det skal håndteres i vBET 3.3.3 - se forrige svar om det. Hvis global_complete ikke bruges - så sådan fil ændring vil være nødvendig, eller du kan tilføje det til nogle krogen, hvis der findes nogle på denne side.

moman
18-06-10, 15:52
Mit produkt-fil og alle PHP-filer er vist op som v3.3.3, som de burde være. Men jeg har ændret mange filer og har en hel del plugin installeret på mit forum, så det er lidt sandsynligt, at der kan være en konflikt.

Jeg har bemærket, at gennemførelsestiden på global_complete krogen er 1000. Skulle dette ikke være højere for at undgå konflikt med andre plugins?

moman
18-06-10, 15:56
Jeg har bekræftet tilstedeværelsen af den globale parsing-funktionen. Jeg har meget omhyggeligt opgraderet til 3.3.3, så jeg tvivler på, at filens indhold kan være et problem her. Men jeg ser ingen yderligere fejl, så jeg tror jeg er godt for tiden trivsel.

Jeg er også glad for at sige, at vBET performance hit på min server er forsvindende lille, så jeg ikke kan opgradere fortiden 3.3.3 på grund af det høje antal af tilpasninger / arbejder rettelser jeg har implementeret på min egen. Med 800 online, jeg har haft server belastninger under 1,00, og med 1.200 online, blev de omkring 3,00. Ikke dårligt for en dual hex-core Xeon server, tror jeg!

vBET
18-06-10, 20:26
Jeg tror også! :)

Så - at komme tilbage til spørgsmålet. vBET skal håndtere automatisk de skæres langtitle (med ...) - vi er ikke i stand til at reproducere det på vores forum og ønsker at foretaget nye udgivelse snart. Det ville være dejligt, hvis vi kunne finde årsagen til dette og løse det, hvis det er på vores side. Hvis du PM kan få adgang til detaljer til dit forum, eller endda din test tilfælde, hvor disse ting sker, vi kunne, for at - vi kunne ordne det:)

I dette øjeblik uden mulighed for at reproducere vi endda kan ikke være sikker gør det er virkelig vBET bug (ikke en konflikt med andre mod eller konfiguration problem). Så vi er i døde punkt nu i dette område. Endnu engang - vi ville gerne løse dette problem på din side, hvis du vil. Der er mulighed for, at nye vBET udgivelse vil være i denne weekend - ville være fantastisk at lukke alle spørgsmål før:)

vBET
05-07-10, 07:44
Jeg fandt, at vi virkelig havde en fejl der. Global langtitle parsing var indersiden af unødvendige tilstand, så det ikke altid blev evalueret. Dette er allerede rettet, og vil blive medtaget i næste udgave.

moman
04-08-10, 18:57
Kan du skrive et hurtigt fix til det? Jeg kan ikke opgradere til 3.3.4 lige nu: (

Jeg kan gætte, at den unødige betingelse er den ene nedenfor:

function vbet_parseTitleGlobally(&$title, $removeNotTranslateSection = false) {

if ($_GET['do'] != 'postthread' && $_GET['do'] != 'comment' && 0!==strpos($_GET['do'], 'edit') && 0!==strpos($_GET['do'], 'update')

&& strpos($title, '[langtitle=')) {

return vbet_parseTitleMultiple($title, $removeNotTranslateSection);

}

vBET
06-08-10, 09:07
Hvad holder dig med opdatering?

Jeg vil se ud SVN til at kontrollere, hvilke ændringer der blev gjort for at løse problemet, men alligevel - du bliver nødt sidste udgivelse først kunne gøres hurtigt fix, hvis vi offentliggøre det.

moman
06-08-10, 09:13
Jeg har foretaget en række ændringer til koden over tid, og jeg har glemt, hvor og hvorfor. Jeg ønsker ikke at bryde ting, der allerede arbejder!

vBET
06-08-10, 09:30
Bemærk, at vi ikke er ansvarlige for kode ændres med vores kunder - vi er simpelt ikke i stand til at gøre det. Hvis dine ændringer var i overensstemmelse med vores hurtige løsninger, så kan du være rolig - disse vil indgå i næste udgave, så alt vil være OK. Hvis du har lavet nogle andre kodeændringer, så vi råd til at skrive nogle dokumenter, som vil guide dig om din personlige yderligere trin under opdateringer - ellers vil du være med gamle vBET version, fordi du o ikke ved hvad, og hvad der for dig ændret.

Bemærk venligst, at jeg fandt hvilke ændringer der er nødvendige for at løse dette problem, men jeg kan ikke udgive quik fix om forum (fordi det omfatter brudt bbcode indeni). Så pelase spørge om det via e-mail (contact@vbenterprisetranslator.com) og jeg vil sende den til dig der.

moman
06-08-10, 18:40
Jeg er enig-liv ville være nemmere, hvis jeg havde dokumenteret ændringerne. Så vidt jeg husker, var de alle fejlrettelser, og ikke nye funktioner, osv.

E-mail sendt! Tak!

vBET
07-08-10, 10:46
Svarede ved e-mail:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Integration with translations by vBET Translator 4.10.1