Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Forum Visad adress översätts inte

Default Forum Visad adress översätts inte

Hmm i mitt forum, vbet forum, och i vissa andra forum jag se forumet visade adressen inte översatt, fortfarande använder standardspråk i URL

exempel

riktiga sida
    Code:
    http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/
    översatt sida, fortfarande samma engelska ord i URL
    Code:
    http://www.vbenterprisetranslator.com/es/forum/bug-reporting/
    Code:
    http://www.vbenterprisetranslator.com/id/forum/bug-reporting/
    Code:
    http://www.vbenterprisetranslator.com/it/forum/bug-reporting/

finns det någon fix för detta? eller jag missar något?
    Senast redigerad av basketmen; 14-09-1016:51.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Forum namn i URL översätts inte - vi stöder inte detta för vBSEO. Detta stöds av vBulletin 4.x vänliga URL: er.

Vi stöder inte detta för vBSEO, eftersom det inte är vändbar som webbadresser för gängor. URL: er för ämnen ingår ämnets id så översättningen är reversibel - vi alltid vet att tråden det handlar om. Det fungerar inte för forum webbadresser.

Vi har redan förfrågningar om nya funktioner för att göra detta, och se mycket av problem med det. Det är möjligt kommer vi att stödja det. Fortfarande i denna stund har vi många andra uppgifter med större prioriteringar, eller bara med mindre problem

hmm fick det, tack för förklaringen

Jag kommer att dela också om jag får något

Ok jag redan hittat vägen för det, fortfarande använder VB3

så jag ändrade domain.com/forumname/ med domain.com/forumid/ som används av vbseo.com forum vBSEO SEO Plugin - Allmänt på vBSEO.com

Nu är det inga problem med forumet url med andra språk, eftersom det bara finns / forumid i URL, utan / forumname gillar det här

standard forum url domain.com/f2 /
    Espana url domain.com/es/f2 /
    italien url domain.com/it/f2 /

Här är hur man gör det (göra backup first gärna innan du gör något, gör det på egen risk)

1. Gå till vbseocp.php -> URL Rewrite inställningar -> Forum URL: er -> Avancerade inställningar

ändra alla inställningar som med [forum_title] med denna f [forum_id] (som används i vbseo.com forumet)

2. Eftersom forumet url ändras från att använda forumname som domain.com / forumname / att bara forumid som domain.com/f2 /, så vi måste omfördela 301 gamla forumet URL till nya forum url, så de indexerade URL i Google och andra webbplatser omdirigeras 301 nya forum url utan att förlora värdet på den

Gå till vbseocp.php -> Custom omdirigeringar ->

Lägg till detta och ändra din gamla forumet URL med ny URL, ändra djärva del nedan med varje forum-id (tack vare Mert Gökçeimam i vbseo.com)

"F / gammal-forum-namn /(.+)$' => 'f / fid/ $ 1 '
    "F / gammal-forum-namn / '=>' f / fid/ '

Reg.datum
    Oktober 2009

Observera att det var bättre för din SEO för att ha forum namnet i ditt forum webbadressen.

Så vi råd att ompröva tanken på att ha forum webbadresser endast med forumet id ...

Vad var fel med tidigare? Vad alla dessa steg? Varför tvinga Google att indexera alla dina forum sidor? ... Om det påverkar också tråden webbadresser (så det är också enda forum-id) då du tvingar också Google att indexera alla dina tråden webbadresser ...

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Observera att det var bättre för din SEO för att ha forum namnet i ditt forum webbadressen.

Så vi råd att ompröva tanken på att ha forum webbadresser endast med forumet id ...

Vad var fel med tidigare? Vad alla dessa steg? Varför tvinga Google att indexera alla dina forum sidor? ... Om det påverkar också tråden webbadresser (så det är också enda forum-id) då du tvingar också Google att indexera alla dina tråden webbadresser ...
    Ja jag funderar redan och en hel del med tanke på det, är det forum namnet inte verkligen behövs i forumet URL som vbseo.com forumet (dess räcker det forum namn i titel, beskrivning och sökord). Tråden url inte påverkas, det har fortfarande tråden namnet i url inte förändrats alls

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av basketmen View Post
    Ja jag funderar redan och en hel del med tanke på det, är det forum namnet inte verkligen behövs i forumet URL som vbseo.com forumet (dess räcker det forum namn i titel, beskrivning och sökord). Tråden url inte påverkas, det har fortfarande tråden namnet i url inte förändrats alls
    Tråd URL ingår även forum. Så om tidigare din tråd webbadresserna forum namn och nu bara forum-id, då dessa webbadresser ändras också. Om inte, då fortfarande Google använder ord från URL under indexering. Efter att ha forum namnet i forumet URL gör det bättre för SEO - ger dig högre position för sökningar av dessa ord.

ja tack, som ovan inlägg jag redan tänka på detta och forskningen en hel del i några dagar i veckan, jag vill prova det

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •