Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Standardspråk Chace bör inaktiveras

Default Standardspråk Chace bör inaktiveras

1. Jag satt i admincp --> VBET --> Main --> standardspråk till Indonesien

2. och jag lämnade admincp --> VBET --> Cache --> Cache detaljer Indonesien språket fortfarande kontrolleras

Jag tror standardspråk cachen redan inaktiverad automatiskt efter välja standardspråket i första steget ovan, eftersom standardspråket inte är översatta, men ser ut som det fortfarande få många Chace filer i vbet_guestcache / ID / mapp

Så nu har jag okontrollerat Cache detaljer för Indonesien språket behöver inte få chache för Indonesien språk igen, det är redan korrekt?

tackar dig innan killar
    Senast redigerad av vBET; 07-09-1009:13. Anledning: lång titel;)

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Detta var redan föreslagna och accepterade - vi kommer att stödja anpassning vilket språk som kommer att cachas i Gäst Cache.

Observera att i denna stund Gäst Cache även hastigheter upp generationen av din vanliga sidor. Det är därför i början bestämde vi oss för att stödja Gäst Cache för alla språk (däribland fallissemang). I nästa utgåva kommer detta att kunna konfigureras

- Så som är bättre markeras eller avmarkeras för standardspråk chaced för nu?

- Vad är vinsten och nackdelar om standardspråk chaced används?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Enligt vår mening är det bättre att använda Gäst Cache för alla språk - även standard. Du sparar massor av DB frågor, minne och CPU, eftersom sidan inte genereras bara strömmas rom statisk fil (cache). Dessa är de adventages.

Nackdelen är att gästerna inte kommer att se aktuell resuts - bara cachas en. Så länge som cache inte kommer ut (konfigurerbart) gäster inte kommer att se förändringar. Dvs för standardkonfigurationen när diskussionen sida är cachad och någon lägger till nya svar, då gästerna kommer att se detta nya svar efter en timme (som standard Gäst Cache löper ut efter 1 timme för relevanta sidor och efter 15 dagar för mindre relevant - alla konfigurerbart).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •