Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Gäst cache fråga

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Default Gäst cache fråga

På Michael förslag försökte jag din gäst cache. Och ehhhh, jag kan inte ens öppna en sida när denna är aktiverad. Bara få detta:

Internet Explorer kan inte visa webbsidan
    Man önskar jag bara en gång något skulle fungera här.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

hej,

gäst cachen fungerar nu men alternativ: GZIP HTML-utgång är inaktiverad nu.
    Detta är ett problem med kodning. gäst cache-filer gziped och när vi försöker läsa den här filerna - det finns en kodning fråga.

Jag ska försöka hitta denna fråga med kodning.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Kan du ångra det du just gjorde på mitt forum. Jag har nu sänt dig 2 PM på mitt forum och en hit med något svar. Hela mitt forum är komplett förstörd nu. Jag kan inte logga in på mitt AVS eller göra någon måtta. Detta är inte roligt ************************!!

Reg.datum
    Maj 2010

Quote Ursprungligen postat av Taurus View Post
    Kan du ångra det du just gjorde på mitt forum. Jag har nu sänt dig 2 PM på mitt forum och en hit med något svar. Hela mitt forum är komplett förstörd nu. Jag kan inte logga in på mitt AVS eller göra någon måtta. Detta är inte roligt ************************!!
    Vänligen rensa dina cookies.

Jag har jag en fråga:
    Kan du kolla på din server genom SSH en sak?
    skriv denna fråga med din SSH: #httpd-t-D DUMP_MODULES
    och försöka hitta deflate_module. Om du hittar det du skriver här.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Vad är SSH?

Reg.datum
    Maj 2010

Har du tillgång till din server med kommandotolken?
    Här kan du ändra din etc. serverkonfigurationen
    Secure Shell - Wikipedia, den fria encyklopedin

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

O Jösses. Bara glömma allt detta. Jag kan inte hantera detta längre. VBET är bara en stor huvudvärk för mig. Ingenting fungerar aldrig.

Reg.datum
    Maj 2010

cache för gästen arbetar normalt - när gzip är inaktiverad, men om gzip är aktiverat gäst cache gör en bra filer (till exempel index.zip). Du kan kontrollera det (forum / vbet_guestcache / sv).
    Här är en fråga med kodning och behandlingen av detta filer. Självklart kan vi fixa det men jag behöver din hjälp. (Jag kan kolla upp det med din SSH)

Om du inte kan kontrollera den genom SSH - Jag ska försöka fixa det utan den.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Jag har ingen aning om hur man kontrollerar SSH ... sorry!

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej - Jag hittade en intressant sak. Det verkar som ditt forum är missconfigurated.

När du inaktiverar vBulleitn GZIP av AdminCP alternativ GZIP HTML-utgång sedan ditt produktionen fortfarande är zippad. Du kan se det här:
    GZip Test
    OBS: Det är tydligt beskrivs i vBulletin alternativ:
    Om du redan använder mod_gzip eller mod_deflate på din server, aktivera inte detta alternativ.
    Så just nu verkar det som om du har en av dem på, eftersom produktionen är zippade ändå. Och detta är förmodligen orsaken till problem med vBET gäst cache - det är dubbelt zippade så webbläsare blir galen med det.

När vB GZIP är avstängd Gäst cache fungerar fortfarande du har några konflikter och man kan se då detta felmeddelande:
    Code:
    Warning: in_array() [function.in-array.html]: Wrong datatype for second argument in [path]/global.php(400) : eval()'d code on line 796
    Denna konflikt handlar om krok global_complete. Jag började leta som mod är i konflikt, men du bara har dem för mycket ... Vi kan hjälpa dig när du bestämma vilken mod skapar denna konflikt. För att göra detta måste du kontrollera alla insticksprogram för global_complete hook och om det använder in_array funktion - sedan inaktivera den och kontrollera gör fel uppstår fortfarande. Om inte så har du hittat skyldige. vBET inte har en sådan funktion i vår kod, så någon annan mod är ansvarig för detta. Om du vill hitta den - först inaktivera vB GZIP (i trimmas på den igen precis som du hade innan). Sedan aktivera Gäst cache och utseende. Bästa är att knytnäve hitta kroken som kan vara skyldig - inaktivera den, aktivera Gäst cache och om problemet kvarstår, sedan snabbt stänga av Gäst cache (så att användarna inte kommer att se denna fråga). Av coure du testa den i webbläsaren där du inte loggat in

Detta är allt vad jag kan göra. Just nu verkar det som om problemet orsakas av fel vBulletin konfiguration - du använder vB GZIP och några andra också vad som inte är tillåtet enligt vB dokumentation.
    Även problem med Gäst cache och inaktivera vB GZIP är relaterat till någon mod konflikt. Vi ansvarar inte för kod för andra mods. Vi hjälper dig gärna men först vänligen avgöra vilken mod som orsakar denna konflikt. Detta kan också inte strider utan helt enkelt fel i denna andra mod, men när Gäst cachen är på då detta fel kommer att mata ut istället för att fel fil (spekulation). Hur som helst - det måste bestämmas och för att det orsakas av andra mod vi är inte ansvariga för det. Vi spenderar redan mycket tid på denna fråga som tycks vara precis fel konfiguration av din server och hoppas att du förstår varför vi först be dig att bestämma vilken mod skapar konflikt på forumet som har massor av mods.

Jag förstår att för dig att det vore bäst om vi gör allt, men hoppas att ni också förstå att vi vBET stöder inte alla möjliga mods och konfigurationer server stöd. Så om du vill använda Gäst Cache måste du först konfigurera lämpligt din server (endast använda en GZIP - VB eller externa, inte monter). Och se vilka mod orsakar felmeddelande (vB GZIP av och Gäst-cache på) - vi kommer att titta där för att hjälpa dig när du bestämmer vilken som är skyldig.

Ange din feedback.
    Senast redigerad av vBET; 02-09-1023:29.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •