Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Titel översättning kortades ned i vBadvanced (Senaste inlägg)

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Exclamation Titel översättning kortades ned i vBadvanced (Senaste inlägg)

Detta är den senaste tidens inlägg i vbadvanced var posten skriven helt på franska och översattes på italienska men som ni kan se på bilden titeln är inte fullständig och bör på att: Wii Skift 04.03

Jag har inga brev / begränsningar ordet i vBadvanced faktiskt 57 bokstäver i titlar är mycket vanliga på mitt forum.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Troligen du har ställt mycket kort maximalt bokstäver för titel där (om det ens är konfigurerbart). Så vad händer det att vbadvanced skär titeln så från (mellanslag läggs för att undvika utvärdering):
    [L angtitle = fr] Wii [/ l angtitle]
    kvar bara
    [L angtitle = fr] W. ..

och vBET erkänner trasiga langtitle så det är klart det och översätta. Och Google-översättning till franska W. .. verkar vara: W. ..

Det är vad som förmodligen händer. Om ja - då finns det inte någon bugg. vBET fungerar alldeles utmärkt, och du bara klippa titel för kort. Vänligen kontrollera andra långa titlar och räkna till hur många tecken de är skurna, även leta efter konfigurering av denna längd (eller be VBA lag).

Bekräfta inte det är lämpligt förklaring och behöver du vår framtida hjälp i denna fråga

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Problemet är Vbet, här anther exempel på vBets översatt auto och en vanlig en:

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av mario06 View Post
    Problemet är Vbet, här anther exempel på vBets översatt auto och en vanlig en:

Observera att [l angtitle = fr] tar 14 tecken, så har [l angtitle = fr] i. .. gör det 15 karaktärer från ursprungliga titel

I din titel: [Guida] Gratis Lås upp e... om inte räknar [Guida] (Kan vara några prefix inte titel) sedan från titeln stannar du 13 tecken. Inte säker på varför inte 15 - kanske algoritmen tar lite extra för prefix.

För mig verkar det beskrivna situationen tidigare. Men vi kan lätt kontrollera det. Vänligen:
    1. Öppna fil / Includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php
    2. Sök:
    PHP Code:
    $output =& vbet_parseTitleGlobally($output,true); 
    3. Kommentar - så byt till:
    PHP Code:
    //$output =& vbet_parseTitleGlobally($output,true); 
    4. Ladda upp filen till servern och kontrollera inte översatt sida där du ser det (vara inloggad vid gäst används cache)

Tala om hur det kommer se ut då. Efter att ångra ändringarna.
    Senast redigerad av vBET; 25-06-1022:25.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

I din titel: [Guida] Gratis Lås upp e. .. Om inte räknar [Guida] (kan vara några prefix inte titel) sedan från titeln stannar du 13 tecken. Inte säker på varför inte 15 - kanske algoritmen tar lite extra för prefix.
    [Guida] är inte ett prefix det är en del av titeln som har 57 tecken inklusive mellanslag.

Observera att [l angtitle = fr] tar 14 tecken, så har [l angtitle = fr] i. .. gör det 15 karaktärer från ursprungliga titel
    14 tecken (BBcode)
    +
    10 tecken inklusive mellanslag (titel namn)
    =
    24 tecken (totalt)

så problemet är i vBet

1. Öppna filen / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php
    2. Sök:
    PHP-kod:
    $ Output = & vbet_parseTitleGlobally ($ utgång, true);
    3. Kommentar - så byt till:
    PHP-kod:
    / / $ Output = & vbet_parseTitleGlobally ($ utgång, true);
    4. Ladda upp filen till servern och kontrollera inte översatt sida där du ser det (vara inloggad vid gäst används cache)

Tala om hur det kommer se ut då. Efter att ångra ändringarna.
    Jag får vänta tills en annan automatisk översatt tråd visas

Reg.datum
    Oktober 2009

Bara gjort en del tester inlägg, det vill säga kopiera det som du beskrev i början.

Vänligen gjorde denna bekräftelse - vi kommer att be dig om tillgång detaljer, kolla upp det och lösa när vi kommer att få bekräftelse på att det inte bara är skuren titel för kort värde

Reg.datum
    Oktober 2009

Väntar fortfarande på bekräftelse

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

fungerade inte, låt oss säga att innan jag fick I. .. Nu får jag [L angtitle = SK] I. ..
    Senast redigerad av mario06; 07-07-1009:18.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av mario06 View Post
    fungerade inte, låt oss säga att innan jag fick I. .. Nu får jag [L angtitle = SK] I. ..
    Som du ser dig alrady har det kapas till så kort. Det är inte vBET orsaken - försök det med dissabling vBET - du kommer få samma. Frågan är för att din mod klipper titeln för att så kort ...

Vänligen bekräfta att vBET dissabled det är fortfarande så kort ([L angtitle = SK] I. ..) Och även i så fall kan du hitta konfigurationen för din mod som gör det möjligt att gjort detta skära längre eller be personalen vBadvanced att Hep dig med denna fråga.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

om jag redigerar bara titeln kopiera / klistra den titeln då fungerar så det är vbet relaterade.
    Senast redigerad av mario06; 14-07-1004:16.

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •