Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Vbet bryta mitt forum

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Default Vbet bryta mitt forum

När jag aktiverar vbet, på vissa sidor Ämnesverktyg menyn pauser, dvs länken högst upp på en tråd - rullgardinsmenyn raster, den nedrullningsbara försvinner, kommer den tillbaka om jag inaktiverar vbet.

För det andra Ämnesverktyg längst ner i tråden saknas det är ikoner, dessa visas om jag inaktiverar vbet. Men Ämnesverktyg inte bör visas längst ned på alla och dont på alla mina andra sidor.

Slutligen "Posta svar" försvinner. Återigen, fixar denna bugg själv om jag inaktiverar vbet.

Alla 3 bugg händer tillsammans och på samma sida.

Det händer bara för gästerna. Tack.

Se här - Eternal "Förvärva nätverksadress" på nätverkskortet - Computer Juice

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Här är vad sidan ska se ut;

Förvärva nätverksadress om och om igen - Computer Juice

Ämnesverktyg rullgardinsmenyn överst på sidan fungerar, är inlägg Svara där och Ämnesverktyg på Botton syns inte.

Som jag sa om jag inaktiverar vbet alla sidor ser ut så här ett / \\

Om jag aktiverar vbet vissa sidor ser ut som det första exemplet, vilket vbet bryter hur mitt forum ser ut och fungerar.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Är det som händer när Fullständig databas-cache för Guest är påslagen, eller det spelar ingen roll?

Reg.datum
    Oktober 2009

OK så - vi vet orsaken nu. Ledsen för problem - Denna funktionalitet är fortfarande i beta-stadiet, hade vi inga problem alls på våra servrar, men jag ser att vissa frågor är på en. Så kolla upp det vi behöver tillgång till din Admin CP och FTP. Jag ser redan att på din trasiga sida några skript inte ingår - måste kolla det varför.

Även du först prova att ta bort lämpliga cache-fil (du hittar den i / Vbet_guestcache / sv / katalog - du bör känna igen det med namn - inte bara ta bort alla de filer som ingår där. Kanske vB bara genererade sidan av någon anledning och vBET cachade det och nu är det visat cachade resultatet. Om det händer igen efter att rensa cache - skicka oss tillgång till information och vi kommer att lösa det.

Ett annat sätt varför det kunde hända att något förändras ditt resultat efter att vi cachen det. Inte riktigt tro det här - i så fall alla sidor skulle ha samma fråga. Även jag ser brist på viktiga js script och sådana saker helt enkelt ingår i mallarna inte lagt till dynamiskt i hela produktion.

Så - kolla cache clearing och ge oss ut.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Om jag inaktiverar hela filen cache, det fungerar perfekt.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Ok så jag tog bort sidan och den cachade igen perfekt.

Så vbet cachar hela mitt forum, inte bara översatta sidor?

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Kan jag utesluta alla engelska sidor?

Reg.datum
    Oktober 2009

OK - så som jag förstår det inte finns någon fråga. Orsaken var vBulletin själv som av någon anledning genererade sida utan några skript (kanske du ändrat konfiguration).

Cache rensas och fungerar bra nu med Arkiv Cache för gäster inställd på. Problem löst och flytta den till avsnittet Felsökning.

För tillfället har vi inte möjlighet att utesluta normala sidor - men vi kan lägga till den. Vänligen öppna ny tråd i funktion begäran om att

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Det är fortfarande gör det, på vissa sidor och inte andra, om en bot är den första till den sida den cachar med fel som förklaras Om en användare är den första till den sida den cachar ok.

Jag antar att detta beror på att bot inte kan utföra ajax så det ser sidan lite annorlunda än en vanlig webbläsare.

Reg.datum
    Oktober 2009

Nej - det är inte för att starta inte kan utföra Ajax. Eftersom att utföra Ajax du Ned ha skript i HTML-utdata. Allt annat som händer basera på HTML första HTML-utgång (se trädet har ändrats etc.)

Det verkar som om ditt forum stövlar helt enkelt får andra utgång som normalt gäster. Och i detta ögonblick vBET se alla gäster som samma väsen. Kan du berätta Använder du några speciella mod eller något vBulletin konfiguration som avgör inte gäst är boot och i så fall återgår olika resultat?
    Om vi upptäcker hur det görs på ditt forum kan vi helt enkelt skapa olika cache-filer för stövlar och för normal gäster, nu - alla gäster är bara gästerna för våra Fullständig databas-cache-funktionalitet och vi cache resultat som vi får. Så just nu kan du:
    - Inaktivera denna funktion
    - Enas om att nu är alla gäster kommer att se samma sak oavsett de är stövlar eller människor
    - Inaktivera funktioner, som ger dig olika utgång för stövlar

Som jag skrev - vi kan hantera detta om vi vet hur stövlarna bestäms på ditt forum.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •