Använda vbSEO. Skärmdump bifogas.
Jag kommer att hitta en fix för detta i vBSEO funktion som hanterar detta.
Använda vbSEO. Skärmdump bifogas.
Jag kommer att hitta en fix för detta i vBSEO funktion som hanterar detta.
I functions_vbseo_vb.php:
hitta
bytPHP Code:
vbseo_thread_seotitle($getnextoldest);
PHP Code:
vbseo_thread_seotitle($getnextoldest);
if (strpos($getnextoldest['title'], '[/langtitle]')) {
require_once('vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$getnextoldest['title'] = vbet_parseTitle($getnextoldest['title']);
}
$vbseo_gcache['thread'][$getnextoldest['threadid']] = $getnextoldest;
Detta bör inte vara nödvändigt. Har du integrerat vBET med vBSEO som beskrivs i readme.html fil? Vilken version av vBET använder du? Sista globala langtitle parsning funktionalitet.
Ja och jag använder den senaste versionen, 3.3.3.
Strange. Tala om för oss hur vi ska återskapa problemet - vi kommer att arbeta på mer elegant lösning som inte kommer att kräva ytterligare vBSEO filer förändring.
Kan du återge den på ur servern? Dvs i test meddelanden område?
Nej, kan detta inte påvisas här, eftersom du inte använder vBSEO möjligheten att inkludera tråd titlar i nästa / föregående länkar (de som visas direkt under det snabba svaret redaktör). Du skulle måste först aktivera alternativet.
OK så - Vi vet nu hur man ska reproducera den. Vi kommer att kontrollera det på vårt test instans och söka andra lösningar. Stort tack!
Tyvärr, men vi kan inte återskapa problemet.
Vi testade det på 3.5.0 vBSEO och 3.3.3 vBET. Vilka versioner har du?
Se till att du har installerat den senaste versionen vbet (om du använde den)
hur är det med uppdatering product_vbenterprisetranslator.xml från gör-inte-upload mapp?
Jag använder vBET 3.3.3 och vBSEO 3.3.2. Min langtitle taggar inte att analyseras i profilen statistiksidan antingen nu, verkar det. Ganska konstigt!
För att fixera parsning av langtitle under profilen "statistik"-fliken (där det står "senaste inlägg: ..."), jag gjort denna förändring i class_userprofile.php:
Sök:
Ersätt:PHP Code:
$this->prepared['lastposttitle'] = $getlastpost['title'];
Det finns inget sätt taggarna världen håller på att analyseras, eftersom det annars denna förändring inte skulle behövas. Det finns heller inga krokar i den klassen filen.PHP Code:
$this->prepared['lastposttitle'] = $getlastpost['title'];
if (strpos($this->prepared['lastposttitle'], '[/langtitle]'))
{
require_once('vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$this->prepared['lastposttitle'] = vbet_parseTitle($this->prepared['lastposttitle']);
}