Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Flagga bilder alternativ

  1. #1
    Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    210

    Default Flagga bilder alternativ

    Hej där,

    Eftersom Google blir så varmt på webbsidan hastighet jag har kört test på min webbplats.

    40% av laddningstiden är nere lastning för 30-tal bilder översättare flagga.

    Detta är inte en bugg eller fel bara en strävan att ha en snabb webbplats.

    Vilka alternativ finns för att bekämpa detta?

    Jag försökte i rullgardinsmenyn, men tror inte Google kan genomsöka länkar.

    Kan vi / du konvertera den aktuella flaggorna att CSS sprites så att de belastning som en bild i stället för 30 separata bilder?

    Alla andra alternativ välkomnas gärna.

    Tack.
    Senast redigerad av Snake; 29-04-1021:21.

  2. #2
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Observera att resultaten inte är representativa. Alla webbläsare efter första besök på ditt forum har cachade bilder och inte tar dem igen (endast om dess externa cachen upphör att gälla, eller om du tvinga det som Skift + F5 i IE). Så vad du mätt är det dags för första besöket. Efter att ha bilder som inte påverkar svarstid nästa önskemål.

    Så flaggor tar 0% av sidan laddas tid för de flesta av begäran som kommer till ditt forum.

    Google kan genomsöka länkar i sloka menyn, eftersom de är helt enkelt ingår i HTML-utgång (du kan kolla upp det) - så Google ser det och kryper det precis som alla andra av dina länkar.

    Vi får redan förfrågningar om nya funktioner för att stödja CSS sprites - vänligen se här diskussion om detta ämne: http://www.vbenterprisetranslator.co...ss-sprite.html

    För andra alternativ - så kan du bara eliminera alla flaggor bilder och visa prov länkar. För att göra att det räcker med att redigera mallen för flaggor. Observera att sloka menyn inte använda mallen och i detta ögonblick kräver kod modifiering. Vi kan ge dig information om du är intresserad

    PS.
    Är du säker på att Google robotar är nedladdning av bilder och inte bara kontrollera texten syn på sida?

  3. #3
    Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    210

    Default

    Ive fick drop down visas i sidfotsmall.

    Detta är vad kod visar i källan.

    Kan Googlebot öppna javascript själv? Nej, det går inte.

    Detta är en stor fråga, dessa flaggor lägga 50% till tider sidan laddas i den verkliga ord, på grund av bilderna storlek, 50 udda anslutningar uppslagningar etc.

    Web Page Analyzer - gratis hemsida optimering verktyg webbplats hastighet test kolla hemsidan resultatrapport från hemsidan optimering

    Att webbplatsen tester html endast utgång, är Server hastighet etc ingår inte.


    Jag får 7s utan flaggor aktiverat 14s om jag har dem aktiverat.

    Det är enormt, de är dåliga och du verkligen behöver en bättre lösning.

    <td class="vbmenu_control"> <a id="vbettranslations" href="http://www.computer-juice.com/forums/$show[nojs_link]#vbettranslations" accesskey="5"> Translations </ a > <script type="text/javascript"> vbmenu_register ("vbettranslations"); </ script> </ td>
    Senast redigerad av Snake; 30-04-1000:25.

  4. #4
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Observera att vi redan gett dig en länk till sidan om denna fråga och information som vi är medvetna om andra flaggor lösningar möjlighet och anser att det redan. Tack att du vill visa oss hur viktig du tycker att det är

    Notera även att Google inte behöver öppna några javascript och se alla flaggor som finns i rullgardinsmenyn. Den kod som du gav är för webbläsare och den ändras rullgardinsmenyn för att göra det synligt för användarna. Alla robotar ser det omedelbart eftersom rullgardinsmenyn ingår i HTML-utgång (som inte tagits ut Ajax) - bara du hittar i din HTML-utdata så här:
    Code:
    <div class="vbmenu_popup" id="vbettranslations_menu" style="display:none;margin-top:3px" align="left">
    Och du kommer att se att falla ner ingår i HTML-utdata och robotar se alla flaggor, precis webbläsare visar inte det på tiggeri på grund av stil display: none och skript som du påpekade är bara för webbläsare att göra det synligt.

    Jag kollade din sida i webb-analysator, som du gav och resultaten är drastiskt annorlunda det som du gav här.
    HTML-last: 0,46 second
    Totalt antal bilder belastning: 3,51 second (Inklusive alla bilder inte bara flaggor).

    Och observera en gång att du tolkar resultat på fel sätt, eftersom du missar begreppet webbläsare cache. Webbläsare är caching bilder och inte be för dem i nästa begäran. Så tid läggs med flaggor nedladdningen är minimal för dina användare som tittar på hundratals av dina sidor och tog flaggor i början. Jag pekar redan din uppmärksamhet på detta och du kan kontrollera det själv bara gå till ditt eget forum och se till att du inte väntar sekunder för varje bild men det omedelbart.

    Men vi är medvetna om att våra användare vill ha också andra alternativ för flaggor och vi kommer att testa lösningen i tråd som jag pekade dig förut.

  5. #5
    Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    18

    Default

    Quote Ursprungligen postat av Snake View Post
    Hej där,

    Eftersom Google blir så varmt på webbsidan hastighet jag har kört test på min webbplats.

    40% av laddningstiden är nere lastning för 30-tal bilder översättare flagga.

    Detta är inte en bugg eller fel bara en strävan att ha en snabb webbplats.

    Vilka alternativ finns för att bekämpa detta?

    Jag försökte i rullgardinsmenyn, men tror inte Google kan genomsöka länkar.

    Kan vi / du konvertera den aktuella flaggorna att CSS sprites så att de belastning som en bild i stället för 30 separata bilder?

    Alla andra alternativ välkomnas gärna.

    Tack.
    Jag skulle kunna minska flaggor från totala storlek 18kb till 6kB, bara spara bilder med högre kompression inställningar.

  6. #6
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Quote Ursprungligen postat av Ramses View Post
    Jag skulle kunna minska flaggor från totala storlek 18kb till 6kB, bara spara bilder med högre kompression inställningar.
    Vilka verktyg föreslår ni?

  7. #7
    Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    18

    Default

    Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Vilka verktyg föreslår ni?
    Jag använde Photoshop.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •