Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Översättning av kategori namn i URL

Banned
    Reg.datum
    Nov 2009
    Plats
    USA / Marocko

Default Översättning av kategori namn i URL

Hej Admin!

Tack så mycket för denna stora och awesome Mod, är mitt bästa och Favorit mod .

Min funktion begäran översättning av kategori namn i URL, till exempel på franska och arabiska "Feature Requests" i denna tråd länken förändras inte. : / Fr/feature-requests/62-traduction-du-nom-de-cat% C3% A9gorie-dans-les-url.html

Ledsen för min dåliga engelska .

Hälsningar.
    Senast redigerad av vBET; 04-11-0913:44. Anledning: Fel BBCodes

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej RootShell!

Jag är glad att du gillar det Dessutom - om din engelska är inte så bra - bara ställa in standardspråk i User CP, och börja skriva på ditt modersmål - i slutet denna mod handlar om flera språkgrupper

Om din förfrågan här är bra och det läggs till i TODO lista. Också vi se några problem med översättning av denna, men vi kommer göra vårt bästa för att stödja det

Banned
    Reg.datum
    Nov 2009
    Plats
    USA / Marocko

Michal Tack för ditt fortsatta arbete med att förbättra den ändring, jag väntar på version 3.x med tålamod.
    I Love This Mod

Reg.datum
    Oktober 2009

Det är redan tillgänglig

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Hej,

Jag vet inte översätta kategorin, vad kan jag missa?. (VBET 312)

Tack.
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av jorgejgm View Post
    Translated text
    Hej,

Jag vet inte översätta kategorin, vad kan jag missa?. (VBET 312)

Tack.
    Original text
    Ledsen att jag inte var dyrbar. "Den finns" var en kommentar om att vänta på 3.x
    Översättningar av kategorierna stöds inte ännu. Vi är fortfarande under övervägande av hur man gör detta utan att översättningar förändringar risk.

För ämnen finns det ingen fråga, eftersom du har identifierare på tiggeri, så om händer att Google gjort bättre översättning, så som redan har indexerats URL kommer bara att ha 301 omdirigering och Google kommer att indexera det utan att tappa positionen.

För kategorier (sub-forum) Det är en fråga, eftersom många forum inte har ID innan kategori i URL, så om översättningen kommer att förändras för att bättre en så gamla blir bara brytas. Och du är inte tillåtet att bara hålla översättningar för kategorier för evigt - Google gör det möjligt att cache översättningar bara i 15 dagar.

Så vi har stora utmaningen här Vi kommer att arbeta på det och det kan ta lite tid för oss att hitta säkra sätt som i händelse av trådar titlar. Vi har några idéer just nu, så du kan betrakta det som pågår

Reg.datum
    Oktober 2009

Vi har fortfarande kommer att behöva göra en närmare undersökning på detta område, men redan har viss lösning planerat. Att inte mild, så vi gillar att diskus det.

Just nu planerar vi att göra två strategier kategorier översättning. Så du kommer att kunna välja önskad en.

1: a - det enkla en - översättning kommer att ske automatiskt och om det efter cache rengöring verkar som om översättningen har ändrats, sedan helt enkelt får du 301 omdirigering och användaren kommer fortfarande att kunna läsa punkt. Detta kommer också att hantera korrekt indexering frågor tack till 301 (om det någonsin händer). Men för att vara detta tillgängligt din URL mönster måste inkludera kategori (sub-forum) id i URL (just nu många forum ingår id endast för tjänster).

2: a - svårare en, men kommer att arbeta för forum som inte har i webbadressmönstret ID för kategorier (sub-forum) och inte vill ändra det (SEO frågor). I denna strategi måste du manuellt ställa in varje översättning av varje kategori (sub-forum) i forum konfiguration. Ställ in den och lämna den, orsakar eventuella förändringar kommer att avslutas med gamla band bryts (precis som det är just nu om du byter forum namn - så det är inte en fråga). Vi har helt enkelt inte kan göra det automatiskt på grund av Googles TOS - Googles resultat kan inte cachade längre än 15 dagar. Och dessa översättningar skall bevaras livstid. Det kan vara en del arbete att den manuellt. Varje sub-forum multiplicera med antalet tillgängliga språk på ditt forum, men du ställa in den en gång och lämna den. Du måste bara ta reda på varifrån få översättningar - i Internet hittar du många gratis översättning tjänster tillgängliga med html form. Kanske till och med Google översättningar tas från deras sida (inte av AJAX eller CURL API) kan användas för att lagra den manuellt (måste kolla).

Detta är vår idé. Och i detta ögonblick är vi fortfarande inte säker på om alla möjliga frågor, men vi vill gärna veta vad våra användare tycker om det

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Default den 1

Translated text
    Jag föredrar alternativ 1.

Men det bästa vore att ge 2 alternativ och redan efter en väljer.

hälsningar.
    Original text

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag är mycket intresserad av 2: a - eftersom dess mycket bra SEO att ha viktiga nyckelord i den "undre mappen" domain.com / botten mapp / vila ...

Några nyheter om detta?

Reg.datum
    Oktober 2009

Vår egentliga prioritet är vBET4.x för VB4 och vi jobbar på det nu. Vi tar hand om kritiska frågor om detta kommer i vBET3.x och det är allt vad som är planerat innan 4.x release.

Efter 4.x släpper vi kommer att utveckla monter linjer 3.x och 4.x, och då kommer vi att lägga till nya funktioner.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •