Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Manuellt översätta vissa fraser Inställning

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Lightbulb Manuellt översätta vissa fraser Inställning

Hej

Jag märker i mitt forum att Google inte översätter viktigt forum optioner eller namn forumet korrekt.

Till exempel "logga ut" blir "Cancle" som är mycket förvirrande

Också min "Inledning" forum blir "representationer"

Jag skulle verkligen vilja se en möjlighet att manuellt översätta vBulletin fraser eller forum namn.

Kanske hanteras på ett sätt som vBSEO hanterar forum sniglar

Skapa en config fil för varje språk som en användare vill att manuellt definiera vissa fraser och sedan kan användaren lägga till

vbet_eng.php
    $ Fras [logout] => 'Logga ut'
    forumid => 'introduktioner "

Det är helt skulle hjälpa mig.

Jag vet att det är omöjligt för admins med som 52 språk aktiveras.
    Det är därför jag tror inte att en admincp alternativ skulle vara bra.
    men hanterar det på en konfigurationsfil basnivå skulle verkligen hjälpa mig

StarBuG

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej
    Vi har redan planer på att integrera vBET med vBulletin fraser systemet på ett sådant sätt att fraser från lämpligt språk kommer att vidtas. På så sätt skulle det vara hanteras automatiskt av VB - Om fraser på lämpligt språk existerar då dessa tas om inte så original. Detta kommer att kräva att alla fraser på olika språk kommer att vara inne för att inte översätta område (vi planerar att lägga enkelt verktyg som kommer att ogenomskinlig dessa fraser så att du inte kommer att göra det manuellt). Vad är viktigt och mycket bra i denna lösning är att du kan hitta beredd fraser satser för olika språk för VB.
    Just nu ser vi några möjliga frågor i denna lösning, men vi kommer att gå för det snart och vinna med frågor om de kommer

Har en sådan lösning kommer att tillfredsställa dig?

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Ledsen för sent svar. Släpp 4.5.0 har vi lagt till en manuell översättning av texten på sidan.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •