Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: hur man gör alla översatta inlägg och tråd i sitemap

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Default hur man gör alla översatta inlägg och tråd i sitemap

bidra till att göra ett bättre kod
    Detta är min kod läggas

/ / Ytterligare kod
    $ Alanguages = array ("en", "MS", "ar", "zh-CN ');
    if (! $ arkiverade) {
    $ Strlenhost = strlen ($ vbseo_vars ['bburl']."/");
    $ Currentthreadurl = vbseo_url_thread ($ threadrow, 1, $ arkiverade);
    foreach ($ alanguages som $ språk) {
    $ Vbseo_stat ['t']++;
    $ Enchancedthreadurl = substr ($ currentthreadurl, 0, $ strlenhost). $ Språk ."/". substr ($ currentthreadurl, $ strlenhost);
    vbseo_add_url ($ enchancedthreadurl, $ före, $ threadrow ['lastpost'], $ frekv);
    }
    }
    / / Avsluta ytterligare kod

min statistik nedan
    Ämnen
    89,236
    Medlemmar
    1,877
    standard Sitemap skapa cirka 2xx.xxx webbadresser
    men med 5 språk dess bara skapa 457.160 webbadresser

för post endast om alla översatta och skapa webbadresser i webbplatskartan
    det handlar om 560 tusen webbadresser

Vad är fel med min kod
    snälla hjälp mig att
    tack

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Vår integration kod helt enkelt bara lägger till URL: er för översatta trådar. Och som standard endast till första sidan i tråden. Vi beskriver hur du ändrar koden till har även andra tråden sidor om du vill ha det.

Medlem sidor inte är relevanta och vi rekommenderar att även blockera de sidorna av robots.txt

Om du vill ha i din webbplatskarta också länkar för översättningen av inlägg, vänligen använd lösning nedan:
    1. Öppna filen / vbseo_sitemap / vbseo_sitemap_functions.php
    2. Sök kod:
    PHP Code:
    $vbseo_stat['p'] += vbseo_add_2urls
    3. Förelägga det:
    PHP Code:
    //additional code

$currenturl vbseo_url_post($threadrow$postrow$pcount);
      foreach(
    $alanguages as $language) {
        ++
    $vbseo_stat['p'];

$enchancedurl substr($currenturl,0,$strlenhost). $language."/".substr($currenturl,$strlenhost);

vbseo_add_url($enchancedurl$prior2$postrow['dateline'], $vboptions['vbseo_sm_freq_p']);
      }
    //end additional code 
    Senast redigerad av vBET; 04-04-1013:14. Anledning: bekräftade att arbeta

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

arbetar
    tack tack tack
    thankssssssss ******************************

"1. Öppna filen / vbseo_sitemap / vbseo_sitemap_functions.php"

Jag kan inte hitta denna ..

Är det i stil chef?

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av hotslot View Post
    "1. Öppna filen / vbseo_sitemap / vbseo_sitemap_functions.php"

Jag kan inte hitta denna ..

Är det i stil chef?
    Har du webbplatskarta installerat på ditt forum?

Jag har ingen aning?

Kan du logga in på min admin avsnitt och kolla? Jag märker att vi har någon form av "fråga" Om Sitemap när vi inloggningsuppgifter men vi använder vbseo sitemap korrekt?

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag har ingen aning?

Kan du logga in på min admin avsnitt och kolla? Jag märker att vi har någon form av "fråga" Om Sitemap när vi inloggningsuppgifter men vi använder vbseo sitemap korrekt?
    Så kolla i din admin avsnitt. Även om du har det installerat så ska du söka / Vbseo_sitemap / vbseo_sitemap_functions.php i ditt forum katalog.

Ibland är det lättare att göra / visa så att säga vad som behöver göras. Jag har ingen aning eftersom jag är väldigt förvirrad när det kommer till det här. Jag vet dock jag köpt 2 licenser här och ingen verkar vara värda något värde med undantag för huvudvärk och Google fel. Detta är en programvara som inte bör köpas om du inte vet hur man redigerar de licenser och koder och rigga upp dem till arbete. Jag tror vbet är 2 år från att vara en riktigt legit redo att köra programmet då kanske det ska placeras för sale.I även betalat för instillation jag vet ingenting om det här. Jag behöver verkligen någon från vbet att spendera 2 minuter att titta i min admin och få saker igång hur de borde vara. Jag tror på vbet grejer bara behöver det konfigureras där det faktiskt fungerar rätt.
    Senast redigerad av hotslot; 25-04-1021:15.

Reg.datum
    Oktober 2009

Ibland är det lättare att göra / visa så att säga vad som behöver göras. Jag har ingen aning eftersom jag är väldigt förvirrad när det kommer till det här. Jag vet dock jag köpt 2 licenser här och ingen verkar vara värda något värde med undantag för huvudvärk och Google fel. Detta är en programvara som inte bör köpas om du inte vet hur man redigerar de licenser och koder och rigga upp dem till arbete. Jag tror vbet är 2 år från att vara en riktigt legit redo att köra programmet då kanske det ska placeras för sale.I även betalat för instillation jag vet ingenting om det här. Jag behöver verkligen någon från vbet att spendera 2 minuter att titta i min admin och få saker igång hur de borde vara. Jag tror på vbet grejer bara behöver det konfigureras där det faktiskt fungerar rätt.
    Observera att vBET är mycket lätt och installationen är trivialt. Det finns inga filer utgåva alls att installera vBET.

Integration med olika plugins beror på de plugins möjligheter. Om någon Edition för integration är nödvändig Det betyder bara att plugin som är integrerad är svag punkt för att stödja ytterligare funktioner. Du kan skriva till vBSEO laget om du tycker att de gjort med svag integrationsmöjligheter (inga krokar alls) och vill att de ska fråga om att förbättra det. Vi är bara ansvariga för vår kod och ge lösningar för att integrera med de som inte tänker på det. Vi kan inte säga vBSEO team gjort ändringar och göra sin produkt öppen för ytterligare funktioner (i själva verket gjorde vi det - att de inte vill ha deras produkt öppen för nya funktioner).

Att gå tillbaka till frågan - vad är problemet? Du hävdar att vår personal ska hjälpa dig att få saker igång hur de ska vara men du aldrig sagt vad som inte körs på rätt sätt. Som jag förstår er ville hitta filen på grund av någon form av problem med generatorn. Så vad är problemet?
    Senast redigerad av vBET; 25-04-1021:30.

Tack för svar. Jag vill helt enkelt alla översatta inlägg och trådar i webbplatskartan och om möjligt detta bör göras under installationen eller ett klick på en knapp alternativ i admin avsnitt så ingen anledning att ändra någonting. Rekommenderar du ett geografiskt mål i Verktyg för webbansvariga för varje språk? Också Rekommenderar du lägger till en RSS-feed / sitemap för varje språk i Verktyg för webbansvariga?

Det är därför jag vill ha stöd för alla översatta tjänst som skall läggas till översikt, så detta kanske inte ett problem.

Varma hälsningar
    Senast redigerad av hotslot; 25-04-1021:55.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •