Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: HTML-sanering

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Default HTML-sanering

Jag har tidigare använt en plugin på exec. tiden 65 tusen för att rensa upp i kommentarerna i min HTML, men det var inte lika effektivt som vBSEOs, så jag bestämde mig för att se över det.

Jag ändrade villkor som avgör genomförandet av vBSEO HTML rensningen från:

PHP Code:
    if(VBSEO_CODE_CLEANUP && !isset($_GET['vbseo_nocleanup']) && !$_POST['ajax'] && !$VBSEO_REWRITE_TEXTURLS
    Till:

PHP Code:
    if(VBSEO_CODE_CLEANUP && !isset($_GET['vbseo_nocleanup']) && !$_POST['ajax'] && !$VBSEO_REWRITE_TEXTURLS && !$_GET['language']) 
    Är det säkert att använda, eller kommer det att bryta delar av vBET?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Det är säkert eftersom man städa bara för att inte översatta sidor.

Så betyder det också att inställningen vBSEO s "Rensa HTML-kod" för att JA är säker att ställa in eftersom det inte kommer att påverka översatta sidor?

vBSEO admin inställning ...
    Cleanup HTML-kod?
    Välj "Ja" för att ta bort onödiga mellanslag tecken och HTML-kommentarer från källkoden för ditt forum sidor. Detta ökar C2C (innehåll till koden) förhållandet och minskar sidstorlekar, vilket resulterade i ett netto prestanda ökning och minskning av bandbredd som krävs.
    OBS: Om kommentarer (eller HTML-taggar) i dina sidor inte är stängda på rätt med motsvarande sluttaggar, då detta alternativ kan orsaka dina sidor visas felaktigt. Se till att dina mallar innehåller felfri HTML-taggar och kod.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Det beror på när det händer. Om det är att arbeta efter vBET plugin för global_complete krok, då är det inga problem. Om det fungerar innan - då du förlorar information om vad som inte ska översättas och få felaktiga resultat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •