Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Mer last problem

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Default Mer last problem

Ok så jag har gjort massor av tester.

Under en period av 24 timmar min last stiger stadigt in på 30,00 s

En server omstart fixar det för en annan 24 timmar.

Om jag inaktiverar mod Jag förstår inte det här problemet.

Säg inte att med mod funktionshindrade det är mindre trafik så det är inte sant, skickar Google fortfarande samma trafik med mod funktionshindrade enligt min statistik.

Förklara, lasten driver mig galen.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Låter som robotar slår den översatta sidor när modden är på. Du bör titta på att optimera apache eller få en server med mer processorkraft. Är du kör vboptimise eller någon typ av caching mekanism, som memcached?

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Det låter verkligen som om du kör på en underpowered server. Jag är på en 8-core Nehalem-maskin (så att vi tittar på 8 fler virtuella kärnor på grund av HT, för totalt 16). Jag har också utförligt optimerat denna maskin med hjälp av mina egna tekniker samt tips från folk på vbulletin.com.

vBET höjer min last från ca 2,5 till 3,0-3,5, beroende på antal användare, och detta uppenbarligen växer baserat på storleken på cachen. Men jag tror inte att det är så illa alls, som min samtidiga användare varierar från en ganska hög 800 till en ännu högre 1200.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej Naturligtvis översättning måste ta lite resurser - det finns ingen magi. Översätt sida innebär att ta ut resultat och ändra det. På grund av att översättning kommer alltid att ta längre tid än normal sida.

Jag förstår att du inte är alltför glada att ha mer serverbelastning, men observera att vBET tar resurser endast för översättning. För normal sidor det tillför bara flaggor. Så allt detta extra belastningen kommer från ytterligare trafik till översatta sidor. Som du skrev din trafik inte går ner direkt efter invalidiserande vBET (om du har det ett tag så kommer det att minska efter inaktivering - lita på mig) och server belastningen är lägre - det är uppenbart - robotar är fortfarande genomsökning av webbadresser till översatta sidor, användare är fortfarande att hitta i Google länkar till din översatta sidor. Så du har fortfarande samma trafik, men nu översatt länkar är helt enkelt dubbleras innehåll - normal sida som inte är översatt. Om du vill bo med funktionshindrade vBET rekommenderar vi starkt att lägga till regeln i din. Htaccess-fil som kommer att omdirigera alla översatta sidor till det normala en, annars kan du förlora din SEO på grund av duplicerade innehåll.

Jag förstår att din åsikt vår kod är svag. Jag vet inte på vad du baserar dina förväntningar. Vi har snabbaste översättning mod för VB - det finns ingenting som fungerar bättre. Översättning kommer att ta lite resurser och vårt mod tar det mindre än någon annan. Du kan se hur fort vBET kan arbeta på många forum. Om du har frågor om din server, sedan kan du överväga ändringar i konfigurationen eller lägga resurser på servern. Du kommer inte att sätta 20 liter vatten i 10 liter hink.

Och du är 100% rätt - vi kan göra det bättre, kommer vi och vi gör det hela tiden Vänta bara tills vi flyttar alla förbättringar som vi gjort under vBET4.x genomförande

Om jag kan ge dig några ledtrådar - du kontrollera hur du kan optimera vBET: http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html
    Speciellt överväga att inaktivera vissa språk och blockering irrelevanta sidor av robots.txt

Vad är tid för svar för översatta sidor? Vad är din CPU-användning? Vilket är ditt minne? Om det är acceptabelt så har du inget att oroa sig. Folk är ofta rädda genom att öka belastningen på servern och även vet inte vad det betyder. 10 gånger mer serverbelastningen inte INTE betyder 10 gånger mer resurser som används. Det betyder bara att fler trådar väntar i kö, vad är fullt normalt, eftersom just nu dina trådar har att vänta för Google svar om några översättning är inte cachade ännu. Så tråden är att vänta för Google svar och det tar INGEN CPU alls under denna tid. På grund av att din belastningen KOMMER att bli större även om vBET kunde ta inga resurser alls (det är naturligtvis inte möjligt).

Om krascha din server - det är naturligtvis din server fråga. Det händer med jämna mellanrum. Jag hade liknande problem på min server. Det orsakades av en Apache bugg så en Apache-tråden var växer och växer med minnesanvändning tills hela minnet har förbrukats ans servern cachade. Endast en tråd beter sig som - andra Apache trådar var normalt. Jag spelade med Apache-konfiguration och frågan är löst. Jag tycker att Apache bara haft en del minne läckage - som jag minns att jag satte lägre värde av ansökningar som kan hålla i en tråd. Det fanns också andra förändringar. Jag föreslår att läsa dina minnesanvändning och övervaka det under en tid. Också det kan vara bra att kontrollera genomsnittliga mängden minne som används av en Apache tråd, gjorde några beräkningar och ställa in lämpligt värde av max trådar för Apache.

Om du har några fler frågor kan du bara fråga
    Senast redigerad av vBET; 17-03-1000:53.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej - Jag var precis på forumet Den översätter ULTRA FAST ... Så vad du påstår om och varför så arg attityd om vBET, när man har supersnabb översättningstjänst? ...

Tänk vilken server belastning innebär. Att förstå dess innebörd kan vara till stor hjälp för att förstå vad som händer på servern och hur det kan relateras till trådar som väntar i kö inte eftersom du har inga resurser, men väntar på svar från annan server (Google i detta fall).

Enligt min mening har du supersnabb översättningar och du har inget att oroa sig

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Jag har varit byggen 10 år, är jag fullt medveten 10x belastning betyder inte 10x resurser, sluta behandla mig som en idiot och sked mata mig skräp. Den kalla fakta är med detta mod mot de andra fria mod din last är mega. Och i rusningstid min sida är nu långsam och okänslig. Ja, sidorna översätter snabbt lågtrafik, men till en kostnad av en långsam server senare under dagen. Jag har en Quad Core, RAID 15k SAS-server, som är optimerad bara bra, det kör 0,50 hela dagen innan detta med stor trafik. Det är VBET kod som ger belastning och gör att servern långsam i högtrafik, det är ett faktum, är det inte ökar i trafiken, jag har haft samma trafik och robotar innan och servern klarade fint, det är översättningen produkten. Period. Skynda dig och fixa det, jag verkligen inte vill betala ytterligare £ 300 per månad för en server uppgradering bara att köra en MOD lol.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Hur många språk har du aktiverat? Hur många inlägg har du? Har du vbseo och sidkarta generator installerat? Hur många robotar slår platsen en dag?

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Hej!

32 språk aktiverat.

100 tusen inlägg.

vbseo och sidkarta installerat.

Sitemap plugin säger 1000.000 sidor kröp en dag.

Faktum är, om jag inaktiverar mod och starta om servern, bot och användare fortfarande slår min server samma som tidigare, samma sidor är fortfarande i Googles index och därmed får jag samma trafik aktiverad eller inte.

Den enda skillnaden är att med mod inaktiverat bots och söker på Google och få den engelska sidan, så är trafiken identiska, den enda skillnaden att de inte ser en översatt sida, på så sätt undvika mods-databasen frågorna.

Det är klart som dagen för mig denna mod har släppts utan ordentlig testning och tydligt ägaren är inte intresserad av att behandla frågorna.

Underkänd.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Michael, du har fel, är denna belastning orsakas inte av en ökning av trafiken, är det orsakas av att läsa och skriva översättningar till MySQL.

Om vBulletin team kan läsa och skriva till MySQL med låg belastning varför cant du?

Dålig kod min vän.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •