Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 2 FirstFörst 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Mer last problem

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Snake View Post
    Jag har varit byggen 10 år, är jag fullt medveten 10x belastning betyder inte 10x resurser, sluta behandla mig som en idiot och sked mata mig skräp. Den kalla fakta är med detta mod mot de andra fria mod din last är mega. Och i rusningstid min sida är nu långsam och okänslig. Ja, sidorna översätter snabbt lågtrafik, men till en kostnad av en långsam server senare under dagen. Jag har en Quad Core, RAID 15k SAS-server, som är optimerad bara bra, det kör 0,50 hela dagen innan detta med stor trafik. Det är VBET kod som ger belastning och gör att servern långsam i högtrafik, det är ett faktum, är det inte ökar i trafiken, jag har haft samma trafik och robotar innan och servern klarade fint, det är översättningen produkten. Period. Skynda dig och fixa det, jag verkligen inte vill betala ytterligare £ 300 per månad för en server uppgradering bara att köra en MOD lol.
    Jag förstår att du redan var bekant med information om lasten på servern som jag gav dig. Observera att jag inte har någon kunskap om hur långt är var och en av tusentals våra användare och varje gång jag ger röv fullständig information som det kan vara till hjälp. Det behöver inte innebär att jag behandlar dig som idiot - det betyder att jag bryr mig om att ge dig information som kan vara användbara för dig och utvärdering av din server tillstånd. Vänligen peka mig de andra fria mod som du pratar om jag gärna göra några jämförelser Också när du är fri att välja bästa lösningen för dig.

Jag kollade ditt forum om och om igen det verkar svara mycket snabbt. Snälla ge mig bästa tid till att kunna observatör vad du skriver om din långsamma reaktioner vid rusningstid.

Om du vill kontrollera hur trafiken förändrats på grund av vBET - vänligen generera några rapport som visar dig all trafik till översatta sidor - det är vad ni förtjänat tack vare vBET.

Du har helt rätt att översättningar behöver ytterligare resurser - det finns inget annat sätt och du kommer aldrig hitta produkten som kommer att översätta din webbplats utan kostnad. Som jag redan nämnt mest tid kräver att vänta på Googles översättning när det inte är cachad, och under denna tid ditt inlägg behöver vänta på svar vad har störst påverkan på lasten på servern. Du kan ställa större cache tid att leva - då krävs ofta översättningar kommer att redan i cachen. Men för inte cachade översättningar någon produkt kommer att få vänta för översättning. Det finns inget annat sätt.

Observera som tänker måste delas för att kunna fixa det.

Som jag redan skrev du, förbättrar vi ständigt vBET prestanda. Och jag skrev redan dig, att vi har klara prestandaförbättringar som nu är på beta-stadium vBET4.x. Idag släpper vi nya vBET4.x version med ytterligare prestandaförbättringar. Och när buggar för dem (om någon) kommer att åtgärdas kommer vi att flytta dessa förbättringar vBET3.x Det är inte nödvändigt att skjuta.

Dessutom ingen tvingar dig att betalas ytterligare £ 300 per månad för en server - du gör dina egna beslut och du har många alternativ här. Inklusive minskat antal språk som stöds, eller ens byta till annan produkt som du nämnde är mycket bättre. Vi förstår helt att lösningar som du använder måste passa till dina behov och möjligheter. Vi är glada att ge våra kunder bättre och bättre produkt. Och vi är medvetna om att situationer där begäran måste vänta på svarsformulär annan server din server lasten kommer att bli större, oavsett vilka lösningar vi kommer att använda. Vi kommer att vara glad om du bor hos vår produkt och konfigurera den för att passa yo dina möjligheter. Och vi kommer gärna ge dig en hand på detta område

Observera att vi bara gav nya lösningen att integreras med webbplatskarta. Om du är integrerad - se ny integration instruktioner här: http://www.vbenterprisetranslator.co...tegration.html
    Det ökar dramatiskt hastigheten Sitemap generationen (på vårt forum över 12 gånger).

Reg.datum
    Oktober 2009

Det är klart som dagen för mig denna mod har släppts utan ordentlig testning och tydligt ägaren är inte intresserad av att behandla frågorna.

Underkänd.

Om denna fråga. Jag är ledsen. Jag antog felaktigt att ge dig i första svaret denna information fick jag klart att vi tar upp frågan:
    Quote Ursprungligen postat av vBET View Post

...

Och du är 100% rätt - vi kan göra det bättre, kommer vi och vi gör det hela tiden Vänta bara tills vi flyttar alla förbättringar som vi gjort under vBET4.x genomförande

Om jag kan ge dig några ledtrådar - du kontrollera hur du kan optimera vBET: http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html
    Speciellt överväga att inaktivera vissa språk och blockering irrelevanta sidor av robots.txt
    Senast redigerad av vBET; 19-03-1003:02.

Reg.datum
    Oktober 2009

Michael, du har fel, är denna belastning orsakas inte av en ökning av trafiken, är det orsakas av att läsa och skriva översättningar till MySQL.

Om vBulletin team kan läsa och skriva till MySQL med låg belastning varför cant du?

Dålig kod min vän.
    Du har redan noterat att vi har planerat att stödja cache system (fil och befintliga motorer). Tänk vilka är dina avsikter i den här diskussionen och gör det går i rätt riktning för att förbättra tillståndet tur servern - om det fortfarande poängen.

Din fråga förutsätter att belastningen orsakas av kommunikation med MySQL. Kan du ge oss källan till denna diagnos? Vi kommer gärna studera det

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2010

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av sarangan View Post
    Vilken version du använt? Uppdatera till senaste versionen - vi gjorde stora prestandaförbättringar. Många användare skrev sitt tack för det, ser stor skillnad - speciellt i server lastutrymme

Edited:
    Jag kollade just ditt forum och vBET arbetar där - ska du inte skriva falska påståenden om vBET skick.
    Senast redigerad av vBET; 22-04-1014:58.

Sida 2 av 2 FirstFörst 12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •