Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: vBSEO Sitemap fungerar inte längre

Default vBSEO Sitemap fungerar inte längre

Text automatically translated from: German to: Swedish
    Translated text
    Sedan installerar 4.2.0 vBET är inte längre den vBSEO webbplatskartan.

Följande felmeddelande visas när du kör:
    Original text

[AVSNITT START] showthread [8,258.2 Kb medlemmar används] [66.382 sek (66.382 s)]

Allvarligt fel: Call to undefined funktion vbet_vbseo_filter_replace_text () i .../htdocs/vbseo/includes/functions_vbseo_createurl.php på nätet 43

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Tack för att konstatera - vi missar den här frågan, eftersom sitemap integration är vårt nästa steg. Mycket utkast till lösning - du öppna sitemap-fil som genererar detta felmeddelande och lägga det denna kod:
    Code:
    require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php');
    Lägg till det efter:
    PHP Code:
    define('DIR'dirname(__FILE__).'/../'); 
    Meddela oss gjorde det hjälpa
    Senast redigerad av vBET; 17-03-1018:30. Anledning: korrigerade instruktion

Translated text
    Jag har försökt att redigera vbseo_sitemap.php:
    HTML Code:
    <?php 
     /******************************************************************************************
     * vBSEO Google/Yahoo Sitemap Generator for vBulletin v3.x.x by Crawlability, Inc.         *
     *****************************************************************************************-*
     *                                                                                         *
     * Copyright &#169; 2005-2009, Crawlability, Inc. All rights reserved.                          *
     * You may not redistribute this file or its derivatives without written permission.       *
     *                                                                                         *
     * Sales Email: sales@crawlability.com                                                     *
     *************************************-LICENSE AGREEMENT********************************---*
     * 1. You are free to download and install this plugin on any vBulletin forum for which    *
     *    you hold a valid vB license.                                                         *
     * 2. You ARE NOT allowed to REMOVE or MODIFY the copyright text within the .php files     *
     *    themselves.                                                                          *
     * 3. You ARE NOT allowed to DISTRIBUTE the contents of any of the included files.         *
     * 4. You ARE NOT allowed to COPY ANY PARTS of the code and/or use it for distribution.    *
     ******************************************************************************************/

error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE);
    Sen fick jag följande felmeddelande:
    Original text

Varning: require_once (DIR / includes / vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php) [function.include]: Failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i / htdocs / vbseo_sitemap / vbseo_sitemap.php på linje 2

Fatal error: require_once () [function.include]: Misslyckades att öppna krävs "DIR / includes / vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php" (include_path ='.:/ opt/RZphp5/includes ") i / htdocs / vbseo_sitemap / vbseo_sitemap.php på linje 2
    Senast redigerad av Kolbi; 23-04-1015:33.

Reg.datum
    Oktober 2009

Sätt den efter:
    PHP Code:
    define('DIR'dirname(__FILE__).'/../'); 
    På plats där du lagt till det finns det ingen DIR definierats ännu. Jag vet att jag ber er att lägga till det i början - om ursäkt för förvirringen
    Senast redigerad av vBET; 17-03-1018:30.

Translated text
    Jag har nu rättas enligt följande:
    HTML Code:
    if(!defined('DIR'))
        define('DIR', dirname(__FILE__).'/../');

if (!is_object($vbulletin->db)&&!is_object($db)&&!is_object($DB_site))
    Och nu fungerar igen webbplatskartan.

Tack.

Kan det vara så att du använder din röst BB-kod?
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Vi kommer att arbeta på full Sitemap integration och vi får se

Translated text
    Hade jag som anges ovan och att jag menade om du inte använder ett BB-kod språk?

Okej!
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

I detta ögonblick det ska översätta det till forum språk - vi är före integration ännu, så jag kan inte ge dig mer exakt svar.

Translated text
    Den webbkarta skapas, men enligt Verktyg för webbansvariga, är detta fortfarande inte.

Har fått följande felmeddelande:
    Original text

Translated text
    Allmänt HTTP-fel: 404 Not Found
    Tillgång när man försöker komma åt din webbplatskarta är ett fel. Se till att din webbplatskarta uppfyller våra riktlinjer samt ge tillgång till din angivna positionen. Sedan skickar data igen. HTTP Fel: 404
    Problem identifieras: 2010/03/18
    9 XML-tagg saknas
    Denna tagg saknas. Lägg till det och skicka informationen igen. Förälder tag: sitemap index
    Tag: Sitemap
    Problem identifieras på: 2010/03/13
    Original text
    Senast redigerad av vBET; 19-03-1001:03. Anledning: korrigerade BBCode

Reg.datum
    Oktober 2009

Också jag har precis lagt officiella integration instruktion för vBET och vBSEO webbplatskarta:
    http://www.vbenterprisetranslator.co...tegration.html

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •