hmm jag trodde dragonbyte var det enda alternativet efter vbseo. låt mig undersöka ta bort alla tillsammans
hmm jag trodde dragonbyte var det enda alternativet efter vbseo. låt mig undersöka ta bort alla tillsammans
Snabba Q.. tittar på den inbyggda versionen i vb 4.5 kan jag ganska mycket att hålla alla webbadresser som de är, men inte lägga till .html som standard och jag ser din url gere är att lägga till .html-hjälp för att det skulle vara bra, så som det visas att det inte är ett alternativ inuti vänlig URL-delen.
Q2 - jag är fortfarande bunden till VBSEO funktioner med VBET, jag minns inte om det var en mod/inställning för att ANVÄNDA VBSEO med VBET att jag inte kan hitta att inaktivera.
Hoppas att städa upp och få arbeta på rätt sätt här snart! tack
I detta forum vi har fortfarande vBSEO. Vi använder native vBulletin SEO på vår test-forum och det vi inte har lagt till .html -
På internet kan du hitta artiklar om att flytta från vBSEO att infödda vBulletin SEO. Ett av dessa: https://www.vbulletin.com/forum/foru...and-fixing-url
Detta är inte perfekt - det tyder på en 301-omdirigering till gamla adressen, men efter att vBulletin bör använda sig annan 301 redirect till sin nya SEO URL. Det är inte perfekt för prestanda (ytterligare 1 omdirigering), men detta kommer att hända bara för dem som kom från de gamla URL: en från några länkar eller från indexerade sidor. Med tiden kommer Google att indexera om det och om 301 används bör den vara utan att skada din SEO (Google kommer bara vet att sidan har ny adress). Du kan leta efter andra artiklar, kanske du kommer att hitta hur man omdirigera direkt till nya URL. Hur som helst - detta är en av lösningar.
Konfiguration av vBulletin funktionalitet och andra mods är utanför vår räckvidd. Vi hjälper dig med vBET konfiguration. Du kan be vBulletin team om infödda SEO-inställningar, eftersom detta är deras funktionalitet och de vet det bästa.
Så du är inte rädd för VBSE frågor wioth säkerhet? Jag har en full licens från VBSEO fortfarande inte säker på om jag kan DL koden längre dock.
Skulle vara is för att omfördela alla webbadresser till nya webbadresser tror jag, lite rädd för massan flytta om
Vi hade inte någon säkerhet för frågor med vBSEO och vi är inte medvetna om dessa.
Om du ändrar din SEO-länkar bör du göra en omdirigering. Annars kommer du att förlora din trafik från externa länkar (vilket tyder på att det inte existerande Webbadresser) och du kommer att förlora i sökmotorer som kommer att se till att alla som redan har indexerats innehåll försvinner. Sidor som är under nya Webbadresser kommer att indexeras som nytt innehåll istället för att bara vara reindexed enligt den nya URL: en. Det är därför vi har en 301-omdirigering - inte bara för att dirigera om, men också för att berätta att gamla innehållet ändras permanent adress. Detta är en anledning till varför vi inte vill ändra vår SEO-motor, men om du redan gjort det, bör du ta hand om omdirigering från den gamla Url: er till nya.
Jag vill inte att ändra det lol, men jag måste apperently. VBSEO har 2 stora bedrifter och det är därför de har stängt ner. Jag var hit med ett ganska hårt där alla google-trafiken flyttas över.
Tack för information. I min mening viktig anledning av utgående vBSEO är att den funktionalitet som redan ingår i vBulletin sedan 4.0, så att folk sluta köpa vBSEO. Det var ingen mening med att spendera en dollar för något som du redan fått. Annars vBSEO laget skulle bara göra en uppdatering och bli av bedrifter. Men detta är bara min åsikt.
I detta ögonblick jag kommer att markera den här tråden som löst, eftersom vi reda på att det är inget fel med vBET i detta område använder du bara inte stöds SEO-motor. Du kan använda inhemska vBulletin SEO-motor med vBET utan några extra plugins för det. I fallet om du väljer att göra det och fortfarande har frågor, skriv här eller öppna en ny tråd.
VBSEO stängt sina dörrar när de utnyttjar hit, det finns ingen uppdatering! Jag funderar på att ta bort alla tillsammans och gå med vb byggt men måste ta det lugnt