Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Uppgraderade till den senaste versionen 4101BF idag för lang link rel="alternativa" hreflang

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Default Uppgraderade till den senaste versionen 4101BF idag för lang link rel="alternativa" hreflang

SÅ jag uppgraderade vbet att lägga till IBM och främst link rel="alternativa" hreflang kod för översatta sidor, men detta är inte att visas efter uppgraderingen. Jag gjorde bort cloudlflare cache för att vara säker på att det inte var det.

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

ping - inte säker på om jag missat somhing, återinkopplas i inställningar och fortfarande inget värde

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej, förlåt men jag är inte säker på att jag förstår frågan. Du gjorde vBET uppdateringen och du vill använda IBM översättning. Jag antar att du skapade IBM-konto och ställa in rätt inställningar i Admin CP > vBET > Translation Providers för "IBM Watson FREE/Commercial Translation API key" och "IBM Watson FREE/Commercial Translation API URL". Om du gjorde så, och undrar gör IBM översättning är verkligen arbetar, kan du kontrollera det genom att ladda upp på din forum-fil från vBET paket (do-not-upload\tools\providers-tests\test_ibmwatson.php) och kontrollera översättning av-status i din bower (lägg adressen till din forum med /test_ibmwatson.php). Det är hur du kan se till att IBM översättning fungerar för dig om det är frågan.

Du skrev också om "rel="alternativa" hreflang" - och Det förstår inte vad som är problemet här. Vad menar du med hreflang? Vad om rel="alternativa"? Vilken inställning exakt är det du skriver om (skriv hela sökvägen)? Där är det tänkt att dyka upp och varför? Sorry - jag är inte fånga den. Kan du förklara mer.
    Senast redigerad av vBET; 09-03-1921:40.

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Ledsen, jag ville IBM watson, (fortfarande få nyckeln som det förvirrande som kan vara) -- Ingen fråga det med vbet

Verkliga frågan, jag gjorde uppdateringen som jag behöver rel="alternativa" hreflang" meta taggar läggs till i den översatta sidor, och det är inte visas även om jag har det aktiverat i inställningar--

Code:
    Adds "alteranate" tags on the page. "Alternate" tags helps Google serve the correct language or regional URL (more information). Enabling this option will have a negative impact on performance (time overhead of adding tags and sending more data to users).

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag förstår problemet nu. Observera att "alternativa" är till endast för gäster och det är endast synlig i HTML (inte i webbläsare), eftersom det är för sökrobotar inte för riktiga användare.

Även det fungerar bara om översättas Webbadresser och du inte använder något SEO-optimering för Webbadresser (du har sådana ingår i vBulletin sedan vBulletin 4, behöver bara konfigurera vBulletin och då också konfigurera vBET att känna igen den och översätter Webbadresser). Om du gör det och har fortfarande problem med "alternativa" låt oss veta, vi kommer att undersöka det.

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

ahh ok, jag har inte kolla utan att vara inloggad.

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Veiwing källa https://www.allfreechips.com/de/

Utan att vara inloggad kan jag inte se tagg?

Reg.datum
    Oktober 2009

När alternativet är aktiverat ytterligare HTML-koden bör läggas till för gästerna:
    Code:
    <link rel='alternate' hreflang='...
    Detta bör vara till för varje URL som du redan har översatts i din cache för själva sidan. Så för att göra det wokar, du behöver också vänliga Url: er (endast då Webbadresser är översatta). Jag ser att du redan har den påslagen, men du har några frågor konfiguration med din vänliga Url: er - på forum sida du har fina vänliga Url: er, men efter att klicka på det du omdirigeras för att inte vänliga URL (med showthread.php). Du ska rätta till det i din konfiguration.

Även "alternativa" läggas till först när gästen cache används. Det är inte beskrivs i parameter beskrivning för att hålla det lättare att förstå, men det görs i syfte för prestanda skäl (cachad sida är billiga att få, men om du cache är avstängd, sedan får varje gång översatt alla Url: er för samma sida skulle bli för dyrt för forum som alla 53 språk på).
    Senast redigerad av vBET; 11-03-1921:36.

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Jag ser detta showthread händer bara när du inte är på engelska , är detta en vbet inställning im saknas?

Reg.datum
    Oktober 2009

Det som händer på forumet när du är på engelska också. Gå till länken för några tråd på ert forum och se att du omdirigeras. På den översatta sidan för jag ser dina länkar är med showthread.php från början, men den engelska sidan de bli showthread.php när du klickar på den (du omdirigeras). Så detta är den viktigaste frågan här - om din vBulletin erkänner showthread.php som lämpliga Webbadresser (omdirigeringar det), förmodligen är detta anledningen till att den översatta sidor du har från början showthread.php Webbadresser (vBET förändringar Webbadresser för att lägga till språk och det verkar som att det blir sådana Webbadresser från vBulletin - detta är enda sättet för oss att ändra vad vi får).

Om du vill vara säker på att det är inte vBET fråga, kan du tillfälligt inaktivera plugin av Admin CP och se vad som händer. Du kan också tillfälligt inaktivera .htaccess regler för vBET.

vBET inställning för SEO URLs i Admin CP > vBET > Main > Link Type.
    Mer info om vBET konfiguration och vBulletin konfiguration du kommer att hitta i readme.html fil från vBET paket (det är några råd om SEO-länkar).
    Se också till att du använder stöds SEO-motor. vBET stöder vBSEO (gamla lösning) och vBulletin native SEO-länkar.
    Senast redigerad av vBET; 13-03-1909:18.

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •