Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: server som faller

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Default server som faller

Text automatically translated from: Italian to: Swedish
    Translated text
    eftersom jag har installerat översättaren har jag ett annat problem: När jag är en del av den planerade transaktionen rengöring Daily 0:10, jag släppa servern. I natt jag stannade även för 8 timmar, så nu var jag tvungen att stänga av denna för att undvika att händer igen.
    Hur kan jag åtgärda?
    Grazie
    Original text

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Är det fortfarande händer när du inaktiverade schemalagda aktiviteten "vB Enterprise Översättare (Cache TTL)". Hur stora är dina cache tabeller? När servern hösten händer har du fel i loggfiler? Har du försöker använda vBET parameter "timelap Cache clearing"? Vad clearing strategi använder du just nu?

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Translated text
    Om jag inte misstar mig finns det flera cache tabeller, en för varje språk. Summan av alla de säkerhetskopior som jag gjorde den 2 mars var 877 MB. Om vi gör ett genomsnitt på cache tabeller, kommer att vara 5 MB vardera, allt från maximalt 14 MB kinesiska och japanska, för minst 2 MB för den thailändska. Det skript som tar bort de gamla översättningarna avgår 3,30. Om man tittar på alternativen vbet gamla översättningar ska tas bort var 15 dagar, de alternativ som när du sätter dig vid installationen.
    Om du menar med timelap parameter, cache clearing strategi, strykningen inställd på Normal.
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Du svarade inte den viktigaste informationen - gör det fortfarande kraschar när schemalagd uppgift är inaktiverad? Först måste vi bestämma gör vBET är verkliga frågan här.

I normala bort gamla cachen tas bort dagligen. Om du vill ha snabbaste sättet att radering - använd senaste strategi - här kommer att ta bort hela cacheminnet en gång per 15 dagar. Det fungerar direkt och använda praktiskt taget 0 servern resurser. Men du måste fylla hela cachen igen, inte bara gamla.

Har du försökt att använda "Cache clearing timelap" alternativet?

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Translated text
    servern kraschade igen ikväll: Jag funktionshindrade rengöring av 0:10 men föll vid 3:30 när han lämnade BB Enterprise Översättare (Cache TTL)
    Original text

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Translated text
    Jag tittade, är värdet som du hänvisar satt till 1. För att vara exakt, är detta:
    Original text

Cache clearing timelap
    Hur många sekunder mellan rensa cache tabeller. Ställ in 0 för att avaktivera. Observera att vBET har över 150 cache tabeller för att tydligt - att fastställa detta värde för högt kan orsaka att clearing som startar på natten kommer att fortsätta även i dag timmar. Också ska du inte ställa in den högre än din MySQL-anslutningen väntar utan användning (MySQL inställning: wait_timeout) - annars kommer att orsaka "MySQL-server har gått bort fel" och clearing kommer inte att vara klar.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Valdo View Post
    Translated text
    servern kraschade igen ikväll: Jag funktionshindrade rengöring av 0:10 men föll vid 3:30 när han lämnade BB Enterprise Översättare (Cache TTL)
    Original text
    Tyvärr - Jag förstår inte en sak - har du rensa två gånger om dagen? Inaktivera clearing uppgiften och berätta gör din server kommer att krascha vid röjning är inaktiverad (oavsett vid vilken timme - inaktivera det helt). Om servern inte kommer att krascha när cachen clearing är avaktiverat så betyder det att vBET är skyldig. Om crasches ändå sedan något annat som orsakar detta.

Om vBET är skyldig så har du flera alternativ att ställa upp:
    - Ställa större värde till "Cache clearing timelap" - detta ger tid och mer CPU för andra trådar mellan clearing varje cache bord. Jag föreslår att göra detta på första plats
    - Ställ in lägre "Cache Time To Live (TTL)" - då dina tabeller blir mindre så clearing blir billigare.
    - Spela med "Cache clearing strategi" - det sista kommer att lösa ditt problem i 100% - den är avsedd för mycket stora cache och kommer att klara även stora cachen omedelbart, eftersom det bara tar bort hela cache tabeller och skapar den igen. Men det rensar hela cache gång per Cache TTL-period, så cache måste fyllas från början. Detta är sista jag råd att använda, så om inget annat fungerar detta kommer i 100%. Det läggs bara för sådana situationer

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Translated text
    Vi försökte den första lösningen ni har föreslagit, att värdet till 3. Värden sa att det fanns en minskning av belastningen, men att gå framåt i dag ökar. Minska längden, i dagar, cachen kan problemet lösas? Servern är under belastning, eller genom att rensa cache av översättningarna har ännu inte sparat i cachen?
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

OK, så nästa steg som kan hjälpa dig:
    1. Öka cache TTL - färre data kommer att rensas varje gång
    2. Byt clearing strategi att: "Snabb lokala borttagning med optimera tabeller" - observera att detta alternativ kan vara värsta om din cache är inte tillräckligt stor. För stora cachar är det bättre att normala.
    3. EXPERIMENTELL: Du kan välja "Snabb lokala raderingen med att optimera tabeller" och redigera filen / Includes / vbenterprisetranslator_functions.php med kommentar 3 rader kod som inkluderar OPTIMERA lokal tabell. Med denna ändring kommer det endast ta bort gamla data i mycket snabbt sätt, men din index kommer inte att bygga och kommer att växa, så du måste köra kommenterat frågan manuellt en gång ett tag. Om det kommer att fungera för dig då vi kan genomföra det som ett av stöd strategi - där är snabb rengöring utan index bygga om och bygga upp sig själv kan göras av andra uppgiften att köra, dvs en i veckan. Så om du säger att det fungerar för dig så lägger vi det speciellt för dig

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •