Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Caching frågor

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Default Caching frågor

Jag tog en titt på min långsamma frågor log och jag ser saker som detta:

Code:
    # Time: 140222  8:50:25
    # User@Host: database_user[database_user] @  [10.0.0.4]
    # Query_time: 7.076817  Lock_time: 0.000065 Rows_sent: 3  Rows_examined: 4174934
    use cellphon_forum;
    SET timestamp=1393077025;
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='U.S. Supreme$
    # Query_time: 14.198858  Lock_time: 0.000056 Rows_sent: 18  Rows_examined: 4174934
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='******* Xtre$
    # Query_time: 13.591001  Lock_time: 0.000274 Rows_sent: 1  Rows_examined: 4174934
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_medium_es help, vbenterprisetranslator_cache_medium_es cache WHERE help.originaltext='(Espa&ntilde$
    Finns det något sätt att cache frågor som denna? Dessa frågor belastning på nästan varje sida belastning.

Ja, jag har gästen cache på.
    Senast redigerad av tavenger5; 22-02-1417:03.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Dessutom, om du vill köra EXTRA på dessa frågor, det är det här obs: "Omöjligt DÄR märkte efter att ha läst const bord"

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Gå till Admin CP -> vBET Cache -> Memory Cache du kan ställa in det för användning av memory cache (4 motorer som stöds: Memcache, APC, XCache eAccelerator).

Gör detta passar ditt behov?

PS.
    En fråga - vad är tid åtgärd för frågan i din rapport?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Inte det minne som cache-funktion som vanligt cache men lagrar data i minnet? Skulle det eliminera vissa av dessa frågor?

Frågan är tiden som anges i första inlägget innan frågan.

Reg.datum
    Oktober 2009

Med hjälp av Gäst Cache kommer definitivt att eliminera många frågor, eftersom du resultaten kommer att lagras i vanlig HTML som textfiler och strömmas från filer (till fil går ut - då uppdateras).
    Gäst Cache kommer att eliminera MÅNGA frågor, eftersom de flesta av trafiken på forum är från gäster (inklusive spindlar).

Jag kollade bara våra källor om Cacheminnet. Det samarbetar med vår Gäst Cache - så nyligen som används resultat tas från minnet inte från fil. I detta fall kommer det inte att eliminera eventuella frågor (Gäst Cache redan gjorde det).
    Fortfarande vBulletin själv som jag kommer ihåg (inte säker) har stöd för memory cache och kanske detta kommer att eliminera vissa frågor.

Jag vet var du är listad frågan tiden - jag frågade om tid åtgärd. Jag kanske inte var tydlig - vad är enheten för tid? (s, ms, ik?)
    Vi har index på vår cache bord så tiden ska vara kort.

Du kan också prova att inaktivera alternativet Admin CP -> vBET Cache -> Database Cache -> Select grouped translations. När den är avaktiverad, då frågor kommer att vara enklare (ingen ta av serien), men det kommer att vara mycket mer frågor (något för något) - kanske på ditt forum kommer det att vara bättre för att fråga mer ofta.
    Till exempel - om man tittar på dina resultat som du hade 3 frågor som gav 22 resultat. Om du inaktiverar med resultaten i grupp då du kommer att ha 22 frågor som ger 1 resultat av varje, men frågan kommer att vara lättare (enklare " OM") så är också snabbare. Om du har en databas på en annan server då definitivt du ska inte prova det här. Det du tar resultaten från localhost, då kanske du kommer att se förbättringar. Kan inte säga - måste kolla upp det.
    Senast redigerad av vBET; 28-02-1422:43.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Okej, tack för att förklara. Jag använder gäst cache-minne och cache (xcache), men jag är fortfarande förvånad över hur många VÄLJER kommer från databasen.

Den tid åtgärden ovan är i sekunder.

Reg.datum
    Oktober 2009

Det tog din databas 14 sekunder för fråga? Egentligen? Det är definitivt något som är fel i det. Var god försök att reparera tabeller av Admin CP, kanske är det något som är fel. Det bör inte ta så lång tid - dessa uppgifter är indexerade.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Jag har en känsla av att vissa tabeller låsning och/eller att vänta på frågan cache, vilket är varför de tar så lång tid att utföra. För att inte nämna att jag kunde använda lite mer minne på min databas server - jag jobbar på det också.

Reg.datum
    Oktober 2009

vBET använder cache bord utan några transaktioner (MYISAM) så blockerar det borde inte vara problemet. Kanske du har brutit index och MySQL är att göra en fullständig sökning. Än en gång använd din Admin CP för att reparera alla dina tabeller och index (Admin CP -> Maintenance -> Repair / Optimize Tables).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •