Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Språk skick integreras i det meddelande som systemet vB

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Exclamation Språk skick integreras i det meddelande som systemet vB

Hej

Jag har ett stort problem.

Jag använder ett välkomstmeddelande för att hälsa mina gäster och introducera dem till tanken på mitt forum.

Detta är dock budskapet alltid på tyska eftersom det görs via vB meddelanden System (och är en bild för SEO ändamål)

Det skulle vara att coolt att ha ytterligare villkor alternativ i kallelsen systemet.

EG:
    - Användare är inte surfa på forumet i [LANGUAGE]
    - Användare läser det forum [LANGUAGE]

Detta skulle också göra informationsmeddelanden om den automatiska översättningen möjligt.
    Detta skulle vara väldigt viktigt för mig och kanske andra också.

Om någon har ett arbete kring att få ett språk tillstånd i det aktuella meddelandet systemet snälla låt mig nu.

StarBuG

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Om du använder tydliga vB märker systemet det ska översättas (eller vi skriver om två olika saker). Om du använder vB notive systemet förstärkas genom vBSEO - då meddelanden är inte i ren HTML, men tas i JavaScript genom vBSEO - det är därför de inte är översatta. I detta fall bara gå till vBET Diverse alternativ och slå på "Översätt vBSEO meddelanden i JavaScript". Då är det kommer att översättas.

Vänligen ge oss feedback gör det är din lösning. Om inte skriv mer om vB meddelande system som du skriver om - särskilt då i Admin CP vi kan hitta den.

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Detta löste mitt problem, men tanken är fortfarande bra.

Kom ihåg, frågade jag dig här för hur jag kan visa ett meddelande till gäster som besöker mitt forum i en översatt språk?

Dessa varsel alternativ skulle göra det möjligt att visa ett meddelande till dem och inte till gäster som använder modersmål.

Det är inte urgend men skulle ändå vara en trevlig funktion.

Just nu jag visa ovanstående meddelande via villkorat hårdkodade in i min mall.

StarBuG

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Lösningen är som du har just nu. Bara lägga till i mallen om avsnitt med villkoret att kontrollera inte språk param är inställd.

Vi kommer att undersöka vB meddelandesystemet och kolla möjligheter att beskriva sådana budskap som kommer att visas endast på översatt sida av Admin CP - som jag förstår det är vad du vill. Är det?

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

rullgardinsmenyn villkor som de andra i kallelsen systemet t.ex. är medlem i [Grupper]

2 villkor:
    - Användaren är inte surfa på forumet i [LANGUAGE] (rullgardinsmenyn för alla aktiverade langauges)

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

vi redan gjort nya användargrupper för användaren tillhör användargrupp alternativ i meddelande-system. (Språk Grup)
    2 nya alternativ för:
    1.Användare tillhör användargrupp: [hans standardspråk]
    2.Användare som inte tillhör användargrupp: [hans standardspråk]

1. visa meddelande endast till personer med språk från alternativet
    2. inte att visa meddelande endast till personer med språk från alternativet.
    Det kommer att vara med i nästa UTSÄTTNING.

Nu arbetar jag på din idé ..
    Senast redigerad av kamilkurczak; 05-01-1109:16.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Quote Ursprungligen postat av StarBuG View Post
    rullgardinsmenyn villkor som de andra i kallelsen systemet t.ex. är medlem i [Grupper]

2 villkor:
    - Användaren är inte surfa på forumet i [LANGUAGE] (rullgardinsmenyn för alla aktiverade langauges)
    Redan gjort .. kommer att ingå i nästa UTSÄTTNING

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •