Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Länk till översatt tråd URL

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Default Länk till översatt tråd URL

Som det är flaggan länkar länkar inte till den faktiska översatta tråd URL. Detta skapar en hel del extra omdirigeringar och är verkligen inte bra för övergripande SEO. Vänligen håll alternativa Taggar i åtanke också.

Jag är inte säker på exakt hur detta kan göras i farten, men jag hoppas tråden webbadresser kan cachelagras på vissa sätt att inte öka mängden frågor per sida.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Vi är medvetna om detta. Tyvärr att lägga till denna funktion skulle ha stor inverkan på prestanda. Inte bara för att ytterligare frågor av översatt länkar, men mest på grund av översättningen begäran. Om länkar inte är översatt skulle ännu sedan varje länk orsaka separat översättningen begäran till översättning leverantör. Det är för att API möjliggör flera översättningar i en begäran endast för samma språkpar.

Annan lösning skulle vara - när det redan är översatt, sedan ta det översatt och om inte så lämna det som det är nu. Detta sätt 2nd frågan skulle gå bort.
    Och om ytterligare frågor - om du har aktiverat Guest Cache sedan kommer inte att ha någon effekt för gästerna begäranden (cachelagrade i statisk fil). VBET stödjer också andra "i minne" cache-motorer.
    Så om vi skulle gå för det då som beskrivs det här, utan någon optimering vid frågor (eftersom sådana omfattas redan av ytterligare cache stöd).

Berätta vad tycker du om sådan lösning.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Så om URL: er redan översatt de kan lagras i gäst cache, eller hur?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Ja. Gäst cache fungerar fortfarande per sida. Så ny sida tar alla webbadresser från databasen igen innan det kommer att lagras i cacheminnet för gäst. Och igen varje gäst Cache uppdatera. Men detta är verkligen liten kostnad. Sedan standard guest cache fungerar i 24 timmar. Så är det en gång per dag. Även vi kan göra att för inloggade användare blir det med omdirigering (inloggade användare verkligen inte byta språk tillbaka och framåt), och för gäster utan - så att Google kommer att se det bästa möjliga sätt.
    Detta kommer att vara 2 i 1:
    -för logger användare ingen extra kostnad under sidans generation.
    -för gästerna låg kostnad för generation och även 0 när du har sida i gäst-cachen (och Google och andra robotar kommer att se lämpliga länkar utan ytterligare prestanda inverkan under omdirigering)

Så jag tror att göra det här sättet som vi faktiskt kan öka prestanda genom att göra ytterligare sak men bara när Guest cache är påslagen, eftersom vi kommer att undvika omdirigering. Denna lösning kommer inte ens att lägga ytterligare en parameter - det helt enkelt kopplas till gäst Cache.

Jag är säker på den här idén. Bara för att vara tydlig - har du några ytterligare feedback om det?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Det låter bra för mig.

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Tack för bekräftelsen. Vi kommer att arbeta på denna funktion.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •