Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur man gör databasen cache, aldrig bort / rengöras, inte så behöver översättas igen?

Default Hur man gör databasen cache, aldrig bort / rengöras, inte så behöver översättas igen?

Fortsättning från gänga

Hur man gör databasen cache, aldrig bort / rengöras, inte så behöver översättas igen?

Jag använder gratis Microsoft Azure och apertium som nästan alla av oss använder

Jag sätter redan under inställningar i citeras, men ser ut som den databas cache någon gång ändå få bort / rengöras,

Till exempel mitt forum standardspråk är engelska, och översatte språk sidan är spanska,
    Sidan på spanska idag, som forum hem, omräknas bra, men några dagar igen, en del av dem som varje forum titel och beskrivning, som visar ännu på engelska igen,
    Så jag antar att databasen cachen tidigare är att få bort / rengöras

admincp - > vBET Cache - > databas Cache - > Cache Time To Live (TTL) - > Ange 0

admincp - > vBET Cache - > databas Cache - > Cache rengöring detaljer - > inte kontrolleras alla språk, alla oskyddad

admincp - > vBET Cache - > databas Cache - > Cache clearing strategi - > Ange inaktiverad (texten fel skrev det för att vara Dissabled, men kanske inte viktigt)

snälla hjälp över inställningarna redan rätt att göra databasen cache, aldrig bort / rengöras, så ingen behöver översättas igen, eller om det är en annan inställningarna

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej.

Du konfigurationen är korrekt - när det är så här sedan databas cache inte rengöras. Också är det tillräckligt att ange endast en av dessa parametrar till nämnda värden.
    Om du inte är säker bara kontrollera rengöring loggar Admin CP - > schemalagda aktiviteter - > schemalagda aktiviteter Log. Om städning är aktiva då ser du loggar titeln som "vB Företag Översättare (Tabell Cache Cleaner)", med beskrivning om hur många poster som skulle städas.

Också kontrollera på några gamla tråd där var inga ändringar på sistone gör forumet titlar också inte översätts. Om de är inte och resten av innehållet är, sedan vänligen skicka URL till tråd och PM tillgång Detaljer till FTP- och Admin CP - kommer att vi kontrollera det på din sida. Om det finns allt översatt men på andra sidor inte - kontrollera att du är inloggad (kanske du söker på gäst Cache innehåll). Om ja anger sedan till 0 parameter Admin CP -> vBET Cache -> Database Cache -> Sluta leta efter x fel. Om sedan fortfarande är det inte ok, då också PM tillgång Detaljer.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •