Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Kämpar för att installera om VBET

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg

Default Kämpar för att installera om VBET

När jag aktiverar VBET, den huvudsakliga VBET alternativ sidan visas inte (alla andra alternativ sidor visas). Dessutom visas inte längre mitt forum.

Jag kör vBulletin 3.8.7 PL2.

Jag är angelägen om att få VBET online igen. Jag var tvungen att ta bort mitt system eftersom det stör tråd visa på något sätt.

Kanske ska jag bara köpa installationstjänsten och har du killar att titta på det...

I Googles översättningar API har registrerat och angett strängen som krävs i alternativen för VBET.

Jag trodde att det kan vara att "körningsordningen" problem vi haft i förflutna med vår egen plugin för autentisering. Jag kontrollerades att våra autentisering plugin är körningsordningen 1001 (det är) och vBulletin är 1000 (det är).

Detta är ett annat problem, flaggorna visas inte, inget visar, vBulletin hänger bara:-). Du ber vBulletin att lista de nya uppgifterna och visar bara en vit skärm tills du inaktiverar VBET.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Ledsen för responstid - vi hade lång helg i Polen.

Kontrollera att du har utgående begäranden aktiverad på datorn. vBET använder extern översättning leverantörer om ditt system blockerar sådana förfrågningar då allt kommer bara hänga eftersom den är spärrad.

Du kan enkelt kontrollera det bara med hjälp av ut testfil. Se här för detaljer hur du kontrollerar det: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1728
    Om du är spärrade - sidan låser sig måste du kontakta ditt webbhotell leverantör och be honom att göra det möjligt för utgående HTTP-begäranden.
    Berätta behöver du mer hjälp

Bingo... här är svaret:

Start översättning test för Google API v2
    Testresultat:
    Testa fel: Kunde inte ansluta till värd
    Anslutningstid (ms): 21088.4240723

Detta säger jag har en brandvägg fråga ansluter till Googles API? Så säg mig vad hamnar och vilken server jag behöver begära:-).

Min webbplats är skyldig att gå via en proxy som uppenbarligen förhindrar att anslutningen till googleapis.com. Finns det något sätt att ställa in en proxy i VBET?

Detta kan inte hjälpa, men om jag använder googleapis.php koden ändras för att ange en proxy, får jag följande:

Provningsresultat: {"data": {"översättningar": [{"translatedText": "Hej", "detectedSourceLanguage": "pl"}]}}
    Test fel:
    Anslutningstid (ms): 196.223876953

Är detta vettigt någon?

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av hmspain View Post
    Detta kan inte hjälpa, men om jag använder googleapis.php koden ändras för att ange en proxy, får jag följande:

Provningsresultat: {"data": {"översättningar": [{"translatedText": "Hej", "detectedSourceLanguage": "pl"}]}}
    Test fel:
    Anslutningstid (ms): 196.223876953

Är detta vettigt någon?
    Som visar att översättningen ägde rum ok

Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Som visar att översättningen ägde rum ok
    Det är bra, tack! Nu måste jag ta reda på varför lägga till proxyn lösningen i VBET inte kan lösa min låser sig problem:-(.

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Hej
    Säg mig om du behöver ytterligare hjälp med problemet

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg