Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: VBET V4.4.6 skapar användargrupper?

Default VBET V4.4.6 skapar användargrupper?

Jag kör vBulletin 3.8.6 med hjälp av ett anpassat skal. De enda tillägg som är levande är:

AME - automatisk Media Embeder
    Ny tråd anmälan
    Inlägg tack Hack
    vBulletin blogg
    och vår egen Webkey autentisering-tillägg

Jag noggrant följt instruktionerna för V4.4.6 och gjorde det fram till den punkt där jag behövs för att konfigurera den. Systemet används till framgång har VBET på det, men jag var tvungen att ta bort den efter möter problemet flera usergroup. Efter installationen, användarna började klaga att systemet var ned... felmeddelandet (tyvärr, jag inte har det) pekade på VBET, så jag inaktiverat VBET kvantitetsenheter jag skulle avsluta konfigurera steg och att aktivera det.

Jag märkte då att ytterligare användargrupper skapades på min dator, en för varje språk. WHA?

Jag måste saknas något. Sista gången jag försökt uppdatera VBET, körde jag i samma flera usergroup frågan. Det har varit flera månader eftersom VBET arbetat med mitt system. Bör jag ha ett avtal med du att installera den, eller är jag saknas något?

Jag tagit bort den från min systemet. allting körs igen fina (albiet utan VBET).

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Jag märkte då att ytterligare användargrupper har skapats på min dator, en för varje språk. WHA?
    Om de inte är i avskilda matriser i din sql, och om det är bara en för varje språk är det ok. vBET skapar det för gruppen användare i samma standardspråk. Även om du har några frågor under din översättning kommer jag gärna hjälpa dig och besvara varje fråga

Quote Ursprungligen postat av r.dziadusz View Post
    Om de inte är i avskilda matriser i din sql, och om det är bara en för varje språk är det ok. vBET skapar det för gruppen användare i samma standardspråk. Även om du har några frågor under din översättning kommer jag gärna hjälpa dig och besvara varje fråga
    En användargrupp skapas för varje språk (är detta något nytt? Lägga till 50 användargrupper är inte coolt); Jag har ingen aning om vad en separerade matris i sql är; Förlåt! När jag installerade första VBET över ett år sedan, hända detta inte. VBET bara installerad och fungerade perfekt. Jag har nu en djävul för en tid att få det tillbaka på systemet:-).

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

i admincp - > usegroup se ut så här:
    Standard språk: albanska
    ?
    Som sagt nu skapas vBET avgränsar användargrupper. Om ditt forum arbetar långsammare Läs det kunde vara coused på andra saker också, här inlägget:
    Klicka

i admincp - > usegroup se ut så här:?
    Som sagt nu skapas vBET avgränsar användargrupper. Om ditt forum arbetar långsammare Läs det kunde vara coused på andra saker också, här inlägget:
    Klicka
    Så, om mitt forum stöder 50 språk, jag kan förvänta sig att se * 50 * ytterligare användargrupper skapas?

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Ja du kan, men har skapats för att vår produkt arbeta snabbare.

Ja du kan, men har skapats för att vår produkt arbeta snabbare.
    Så du skapat 50 + användargrupper på mitt forum att göra VBET körs snabbare?!? men jag kan ta bort dem och se VBET lite långsammare?!? ... och de kommer bara få återskapas under nästa uppgraderingen?!?

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Ja man recreateed i varje uppdatering.
    Också kan du försöka ta bort dem alla, men du måste inaktivera denna plugin: userdata_presave och om du vill avinstallera vBET du kommer nedd ytterligare förändringar i:

includes/vbenterprisetranslator_functions_usergroups.php

hitta raden:

funktion vbet_removeDefaultLanguageGroups () {
    och ta bort allt innehåll av denna funktion

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •