Google API inställningar på sidan i som max 1 M tecken perday = dess medelvärde som jag måste betala $20 per dag till google, för att använda google translate. Detta är ok för mig, som jag tjänat mer än per dag från annonser
så jag försöker göra fler mindre pengar som jag behöver spendera till Google för varje dag, men fortfarande kan använda google Översätt. Jag är fortfarande inte säker testresultatet för nedan idé, så ber jag om officiella svar, och detta användarhjälp
-Tips/tricks 1. De mer mindre tecken i text som översatt, mer mindre pengar jag behöver spendera till google
Så jag tänker använda inte villkorlig i något område i mitt forum att inte viktigt, i vissa mallar, så google Översätt inget behov av att översätta det, så mer mindre pengar att i behöver spendera till Google:
Om detta område behövs inget visar i översatt sida, så inget behov av att översätta, är detta villkorat? :
< om condition="!isset($_REQUEST['language'])" >
Vissa område som inte viktigt, att inget behov av att översätta. Välkommen till IE huvud, tillkännagivande, etc
</ Om>
Obs. Jag får koden här http://www.vbenterprisetranslator.Co....html#post7847
-Tips/tricks 2. Inget behov av att översätta vissa forum, som inte viktigt
Jag anser för närvarande att vbet översätta alla forum, och det finns inga alternativ för utesluta vissa forum
så jag tror måste detta om villkorade inte, att vi måste slå in i koden för dessa plugins:
"vB Enterprise översättare - flaggor"
"vB Enterprise översättare"
"Skriv gäst cachen"
om ($ GLOBALS ['forumid']! = xx) {
plugin koden ovan att behöva wrap
}
Obs. ändra xx med forumet som du inte vill utesluta från översätta
Administrationen Anmärkning: i det här tipset är fel - det behövs inte alls
-Tips/tricks 3. Inget behov av att översätta vissa format, endast översätta i en stil
till exempel:
standard format domain.com översätts
men domain.com/?styleid=xx är översatt igen, dess genomsnittliga dubbel sida som översatt, ens har samma textinnehåll, bara olika stil, dess inte effektivt rätt, varför vi behöver översätta alla format
så jag tror måste detta om villkorade inte, att vi måste slå in i koden för dessa plugins:
"vB Enterprise översättare - flaggor"
"vB Enterprise översättare"
"Skriv gäst cachen"
Obs. ändra xx med den styleid som du vill översättaom (STYLEID == xx) {
plugin koden ovan att behöva wrap
}
Vänligen dela gör du tror kommer att dess arbete och om du har andra sätt att spara/sparsamma pengar, med hjälp av alltför betalas Google v2 API