Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Beta tråd avdelning översättning frågan

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Beta tråd avdelning översättning frågan

Hej alla, jag använder beta och Sök att threa titlar inte verkar vara transalting överallt ta en titt här Koden Cage forum (vBET personal som har inloggningsuppgifter) den rubrik som visas som "redondeo al restar" tråden är här Redondeo al restar och i faktiska tråden titeln är översatt, i tråden forum det översattes men när jag öppnade tråden senare inget av det är översatt??? Jag har cachen renare avstängd (enligt toyour inställningar). Jag har noterat att min cache och användning inte verkar vara växande eftersom jag inaktiverat cache rengöring.

Kan någon hjälpa?, jag har redan tillbringat $200 med hjälp av Google V2 API och jag vill se till jag hålla alla översatta resultat.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. När jag obrukad din första länk visas:
    Tyvärr - inga träffar. Prova några olika termer.
    Vänligen ge exempel som vi kan kontrollera - berätta vilka sökkriterier bör användas.

Vänligen Observera att stänga av cache rengöring inte stänger av cachen användning. Kontrollera att du har aktiverat cache för alla språk.

Om du kontrollera det som gäst, då det kan orsakas av gäst Cache (det översattes under sökning, men gäst cachen fortfarande hade versionen som genereras när leverantören inte var tillgängliga).

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Hej
    Berätta först att om du använder alla Api, dvs om du når din begränsningar i alla leverantörer av översättning, data kommer att bo oöversatta tills översättning kommer att användas igen.
    Också kontrollera din ttl för cache, om du inte använder Google API v1 kan du även stänga off(0 = disable)! Så cacheminnet inte tas bort
    admincp - > vBET Cache - > databas Cache - > Cache Time To Live (TTL)
    Dessutom kan jag se att din översättning inte fungerar alls, kontrollera om du når din begränsningar med hjälp av dessa tester http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1728
    Kontrollera också om du har överför alla nödvändiga filer (även detta från Ladda upp en gång mapp)
    Under tiden försöka jag reproducera med "dissaperaing" översättningar

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Hej guy's firts länk har löpt ut som det är för "Nya tjänster medlemmar" men andra inte, har Michael du har tillgång till admin (minns jag pm hade du) kan du kontrollera Mina inställningar för vBET? Jag är korrekta.

@r.dziadusz som jag använder Google V2 API men Micheal kan kontrollera Mina inställningar så jag får bäst av alla världar. Jag besökte denna tråd och det var översatt från spanska till engelska, när jag revisited det var inte översätts säkert om det var översatt en gång för mig då det alltid bör översättas? Jag har alla filer som laddas upp, igen Michael har FTP-åtkomst och kan kontrollera detta

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Jag gick bara till din admin CP att kontrollera vBET konfiguration som du begärt, men kontot du skapat har inte tillräckliga privilegier. Jag kan inte se vBET alternativ jag bara se vBET menyer.

Om länken 2nd - vilka översättning bör använda för att se frågan? Jag behöver också Admin CP tillgång så jag kommer att kunna kontrollera innebär översättning leverantörer är tillgängliga när jag kommer att kontrollera det.
    Senast redigerad av vBET; 19-10-1116:22.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Michael, ledsen om behörigheterna de ställs alla nu! denna tråd Avrunda till subtrahera / Redondeo al restar var översatt från spanska till engelska för mig men när jag revisted tråden var tillbaka på spanska - översättning hade gått? -så jag antar att kontrollera det i engelska

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej jag checkade bara och det är OK. Detta är vad jag gjorde.
    1. Jag gick till sidan med fråga och såg till att jag vet vad vi talar om (det faktiskt spanska var ej översatt)
    2. Jag åkte till Admin CP och kryssrutan inställningar (Jag aktiverade cache för alla tabeller - du hade vissa funktionshindrade)
    3. Jag kontrollerat det leverantörer tillgänglighet - alla var inaktiverad för närvarande
    4. Jag aktiverade Microsoft översättning API hoppas denna gräns är tillgänglig igen
    5. Jag sidan uppdaterats och såg att översättningar arbetar - spanska översattes
    6. Jag inaktiveras Microsoft manuellt för att vara säker på att en annan översättning begäran inte kommer att skicka
    7. Jag sidan uppdaterats och såg att översättningar är fortfarande tillgängliga vad innebär att de hade tas från cachen (alla leverantörer var inaktiverad)

Det är alltså OK nu. Jag vet inte vad exakt ske innan. Kanske post redigerades (ny text = ny översättning)-kan inte säga att jag ser att det redigerades av du (Tillagd manuell översättning) så jag inte vet fungerar spanska testas också redigerades.
    Ett annat scenario är att det kan endast delvis översättas - så några rader översattes och sedan gränsen var nådd. I sådana fall inte gick till cachen (annars cache skulle brytas, eftersom endast en del var översatt). Så när du kom hade igen du redan nått gränsen och inga delvis översatt resultat som cachelagras.
    Hur som helst om du hittar det händer igen Vänligen låt oss vet och inte ändrar något det - kanske fick vi en annan ledtråd.

Du kan ta bort manuell översättning - det behövs inte längre.
    Också - uppdatera vänligen till senaste versionen - det är optimerad för leverantörer kö (de kommer att vara tillgänglig mer) och cachelagrar resultat för RSS översättningar.

Behöver du mer hjälp här?

Reg.datum
    Oktober 2009

Jag tänker nu. Ber om ursäkt för förseningen - i går hade vi ny release.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Michael var lugn, jag vet att du är upptagen!

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Michael, tack för kontroll och analys, jag inaktiveras vissa språk som inte ville når mina begränsningar (betalas av fria) alltför snabbt för språk som jag har beslutat väcka lite trafik.

Jag kommer att uppgradera till senast kväll när jag är hemma, kan du Markera denna tråd lösas som jag inte behöver ytterligare hjälp vid denna tid med detta

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •